  • 1. Data: 2005-10-04 17:15:50
    Temat: przekształcenie lokatorskiego spóldzielczego na tzw. własnościowe
    Od: "Wojtek Fortuna" <w...@w...pl>

    Witam,
    Czy ktoś z Was orientuje się jak wygląda wykupienie mieszkania lokatorskiego
    od spóldzielni? Ile spóldzielnia może żadać?
    Pozdrawiam Wojtek

  • 2. Data: 2005-10-04 17:42:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek Fortuna wrote:
    > Witam,
    > Czy ktoś z Was orientuje się jak wygląda wykupienie mieszkania lokatorskiego
    > od spóldzielni? Ile spóldzielnia może żadać?

    Wg. ustawy pełny zwaloryzowany wkład lokatorski to 70% wartości rynkowej
    mieszkania (OK, bez paru ułamków procenta). Czyli trzeba dopłącić 30%.
    Jednocześnie ustawa pozwala na 50% zniżki, czyli z reguły należy uiścić 15%

    U mnie wygląda to tak: składasz wniosek (ewentualnie razem z małżonką -
    jeśli takową posiadasz i nie macie rozdzielności majątkowej), czekasz na
    rzeczoznawcę (za którego trzeba zabulić - ponoć do około 5 stów), który
    powinien pojawić się w ciągu tygodnia, potem czekasz na wyliczenie (też
    ponoć koło tygodnia), potem masz miesiąc na uiszczenie się, a w ciągu 2
    tygodni od uiszczenia naczialstwo spółdzielni powinno na regularnych
    obradach podjąć uchwałę o przekształceniu.

    Czyli: minimum miesiąc czasu (o ile masz kasę od razu) i 15% wartości
    plus opłaty.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-10-04 18:17:02
    Od: "andrzej" <s...@g...pl>

    a ja byłem w spółdzielni i powiedzieli mi że,,, pełny zwaloryzowany wkład
    lokatorski to 50 procent wartości rynkowej
    mieszkania nie 70 procent

  • 4. Data: 2005-10-04 18:56:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    andrzej wrote:
    > a ja byłem w spółdzielni i powiedzieli mi że,,, pełny zwaloryzowany wkład
    > lokatorski to 50 procent wartości rynkowej
    > mieszkania nie 70 procent

    50% to może być zniżki na wykupienie.

    Wkład to 70% bez małego ułamka.

  • 5. Data: 2005-10-06 07:35:05
    Od: "Szymon Fortuna" <s...@N...net>

> [...]
    > mieszkania (OK, bez paru ułamków procenta). Czyli trzeba dopłącić 30%.
    > Jednocześnie ustawa pozwala na 50% zniżki, czyli z reguły należy uiścić
    wyliczyli mniej wiecej ok 15% ;)
> [...]
    > obradach podjąć uchwałę o przekształceniu.
    >
    > Czyli: minimum miesiąc czasu (o ile masz kasę od razu) i 15% wartości

    Dziekuje w imieniu Ojca za informacje,
    pozdrawiam
    Szymon Fortuna