  • 11. Data: 2013-09-11 11:11:34
    Temat: Re: Nakaz zakupu wodomierzy z konkretnej firmy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.09.2013 11:03, Liwiusz pisze:

    > Póki co znam tylko ostateczną cenę wymiany, bez podziału na poszczególne
    > koszty.

    A tak z ciekawości: nie było to omawiane na jakimś zebraniu, na którym
    teoretycznie każdy członek mógł się pojawić i zagłosować?

    Nawet takim, które było ogłoszone małą karteczką w zapomnianym kącie
    siedziby spółdzielni? ;)

  • 12. Data: 2013-09-11 11:15:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-11 11:11, Andrzej Lawa pisze:

    > A tak z ciekawości: nie było to omawiane na jakimś zebraniu, na którym
    > teoretycznie każdy członek mógł się pojawić i zagłosować?

    Afera wybuchła niedawno, nawet rada osiedla została zaskoczona już
    podpisaną umową.

    > Nawet takim, które było ogłoszone małą karteczką w zapomnianym kącie
    > siedziby spółdzielni? ;)

    Nie było. Rada osiedla tłumaczy się, że została zignorowana, pani
    dyrektor twierdzi, że Rada wiedziała i nie miała zastrzeżeń, więc
    myślała, że mieszkańcy nie mają nic przeciwko. A teraz mleko już się
    rozlało.

    Myślę jak to rozegrać.

    1. Czy założyć swoje wodomierze i iść na udry ze spółdzielnią, że nie
    mają prawa rozliczać mnie ryczałtem

    2 Czy zgodzić się na wpuszczenie ludzi do wymiany i potem podważać
    podstawę do żądania zapłaty przez spółdzielnię.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-09-11 11:17:00
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Skoro płaciłem (i będę płacił nadal, bo opłaty się nie zmieniają), to
    > dlaczego dodatkowo mam płacić za to przy wymianie wodomierza?

    A płaciłeś wcześniej za wymianę? Ile i za co konkretnie? Bo może
    wcześniej Spółdzielnia dokładała z innego budżetu. A ile teraz
    zapłacisz? Pamiętaj, że urządzenie wymieniane jest na droższe.

    Spółdzielnia może podnieść czynsz o małą kwotę i rozłożyć to np. na 5
    lat. Ale jeśli nie ma kasy na kredytowanie, to zazwyczaj ustala, żeby
    mieszkańcy dołożyli jednorazowo. Ekonomia czy cóś.

    > Tak było w istocie.

    No to co pisałeś o jakiś karteczkach. Karteczki to była wersja
    ostateczna jeśli np. wyjeżdżałem na 3 tyg.

  • 14. Data: 2013-09-11 11:22:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-11 11:17, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > A płaciłeś wcześniej za wymianę? Ile i za co konkretnie? Bo może
    > wcześniej Spółdzielnia dokładała z innego budżetu. A ile teraz
    > zapłacisz? Pamiętaj, że urządzenie wymieniane jest na droższe.

    Wcześniej płaciłem za wymianę, i tak naprawdę sprawy by nie było, gdyby
    cena była dostosowana do możliwości. W mieszkaniach są po 4 wodomierze,
    zakładając, że normalnie można je kupić po 50zł, to 200zł/mieszkanie
    jeszcze burzy by nie wywołało.

    Ale przy 540zł na mieszkanie wielu emerytów się burzy, a i ja trochę
    protestuję przed bezsensownym wyjęciem połowy tałzena z kieszeni.

    Wymiana wodomierzy? OK. Ale nakładka radiowa i odczyt to już zadanie
    spółdzielni i jak chce sobie to ułatwić, to z już zebranych środków
    niech za to płaci. Bo to będzie dla niej "oszczędność" (a nie będzie, o
    czym niżej).

    > No to co pisałeś o jakiś karteczkach. Karteczki to była wersja
    > ostateczna jeśli np. wyjeżdżałem na 3 tyg.

    Co pół roku były kartki, co rok, dwa lata chodzili i sprawdzali
    "kontrolnie". Koszt żaden, bo robili to etatowi ciecie.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2013-09-11 11:24:38
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Myślę jak to rozegrać.

    A masz o czym?
    Wiesz ile to kosztowało wcześniej a o ile teraz będzie drożej? Jesteś
    pewny, że drożej czy tylko tak na przekór będziesz rozgrywał?

    Katalogowo nadajnik radiowy np. z Apatora kosztuje 110 zł brutto. Przy
    zakupie jak mówisz 14000 cena będzie zdecydowanie niższa.
    [[Tyle aż macie mieszkań?!!! Rany, co to za Spółdzielnia?]]
    Pamiętaj, że nadajnik zostaje do końca, co okres legalizacji tylko
    zmienia się baterię ("zegarkową"). Koszt więc rozkłada się na bardzo
    małe cząstki roczne.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 16. Data: 2013-09-11 11:29:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-11 11:24, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > A masz o czym?
    > Wiesz ile to kosztowało wcześniej a o ile teraz będzie drożej? Jesteś
    > pewny, że drożej czy tylko tak na przekór będziesz rozgrywał?

    Mam naturę przekory. Skoro to spółdzielnia podpisała umowę, to
    spółdzielnia płaci firmie. I tak jest. Warto jednak pomyśleć, czy jest
    (czy zadbali) o stworzenie odpowiedniej podstawy prawnej do żądania tych
    opłat od mieszkańców.

    I chodzi o najważniejsze - rozliczenie ryczałtem spółdzielnia stosuje,
    jak mieszkaniec nie ma legalizowanego wodomierza.

    A jak ktoś ma legalizowany, ale z "niesłusznej" firmy? Napisałem w tej
    sprawie do UOKiK.

    > Katalogowo nadajnik radiowy np. z Apatora kosztuje 110 zł brutto. Przy
    > zakupie jak mówisz 14000 cena będzie zdecydowanie niższa.
    > [[Tyle aż macie mieszkań?!!! Rany, co to za Spółdzielnia?]]

    http://www.wsmzoliborz.pl/
    Po 4 w mieszkaniu. Za wymianę i 5-letni odczyt 135zł.

    > Pamiętaj, że nadajnik zostaje do końca, co okres legalizacji tylko
    > zmienia się baterię ("zegarkową"). Koszt więc rozkłada się na bardzo
    > małe cząstki roczne.

    Nie można zalegalizować licznika wmontowanego w rurę mieszkania, więc za
    5 lat i tak musimy kupić nowe liczniki, bo przecież nie będziemy ich
    wyciągać, zakręcać wodę na kilka dni i dawać do legalizacji.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-09-11 11:30:54
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ale przy 540zł na mieszkanie wielu emerytów się burzy, a i ja trochę
    > protestuję przed bezsensownym wyjęciem połowy tałzena z kieszeni.

    Normalnie nie wymieniasz na nowe, tylko płacisz za legalizację.
    Tu masz przykładowe ceny:
    www.apator.com/uploads/files/Produkty/cennik-powogaz
    -1-2013.pd
    Nowe cennikowo ok. 70 zł/szt.
    Wychodzi 180 zł (cennikowo z nadajnikiem) za szt. x4 = 720 zł.
    540 zł z wymianą jest do przyjęcia. Takie koszty. I to jeszcze z
    5-letnim odczytem!

    Co do sensowności nie dyskutuję. Natomiast śmiem twierdzić, że w sumie
    mniej w efekcie zapłacisz na przestrzeni lat.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 18. Data: 2013-09-11 11:33:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-11 11:30, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Normalnie nie wymieniasz na nowe, tylko płacisz za legalizację.

    Pod warunkiem wyciągnięcia do legalizacji wodomierza z mojej rury. Zatem
    teraz mógłbym sobie legalizować wodomierze wymontowane 5 lat temu,
    ale... zaginęły w spółdzielni i ich nie ma :)

> [...]
    > Wychodzi 180 zł (cennikowo z nadajnikiem) za szt. x4 = 720 zł.
    > 540 zł z wymianą jest do przyjęcia. Takie koszty. I to jeszcze z

    Koszty za TAKĄ usługę są do przyjęcia. Pytanie tylko, czy zakup akurat
    TAKIEJ usługi jest uzasadniony. Teraz płaciłem za wodomierze mniej,
    płaciłem za odczyt, jak to niektórzy zauważają, w opłatach
    eksploatacyjnych i dla mnie taniej będzie jak tak pozostanie.

    > Co do sensowności nie dyskutuję. Natomiast śmiem twierdzić, że w sumie
    > mniej w efekcie zapłacisz na przestrzeni lat.

    Gruszki na wierzbie :)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2013-09-11 11:33:49
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Nie można zalegalizować licznika wmontowanego w rurę mieszkania, więc za
    > 5 lat i tak musimy kupić nowe liczniki, bo przecież nie będziemy ich
    > wyciągać, zakręcać wodę na kilka dni i dawać do legalizacji.

    Oczywiście, że można!
    Robi się to tak, że dostajesz w zamian inny i monter po prostu wymieni
    Ci Twój z nieważną na używany z ważną legalizacją. Będzie to np. zestaw
    z bloku obok. W ten sposób całe osiedle co 5 lat wymienia się wodomierzami.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 20. Data: 2013-09-11 11:35:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-11 11:33, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > z bloku obok. W ten sposób całe osiedle co 5 lat wymienia się wodomierzami.

    Dobry pomysł, ale my wymieniamy wodomierze wszędzie "na hurra".

    No i już nie do zrealizowania. Jest jak jest, umowa podpisana, pozostaje
    mi tylko myśleć, czy wymienić, jak wymienić, i co dalej robić.

    --
    Liwiusz