  • 1. Data: 2003-10-24 12:43:20
    Temat: Nadanie NIP ?
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    Jaki US jest wlasciwy do nadania NIP, ten gdzie osoba wystepujaca o niego
    jest zameldowana, ten gdzie osba ta zamieszkuje, czy ten gdzie pracuje ?
    Kazde z tych trzech miejsc jest od siebie rozne.

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 2. Data: 2003-10-24 14:23:22
    Temat: Re: Nadanie NIP ?
    Od: Anna<p...@n...op.pl>

    Decydujące jest miejsce zameldowania!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-10-24 14:26:03
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Anna"

    > pracuje ?

    > Decydujące jest miejsce zameldowania!

    mysle ze zamieszkania - PITa rozliczasz w zaleznosci od miejsca zamieszkania
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-10-24 14:28:22
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > Decydujące jest miejsce zameldowania!

    Jakas podstawa prawna na poparcie slow ?

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 5. Data: 2003-10-24 14:28:39
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

  • 6. Data: 2003-10-24 15:59:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Urząd Skarbowy właściwy dla miejsca zamieszkania podatnika. Zgodnie z Ust.
    o zasadach ewidencji i ... dla osób fizycznych właściwym do nadania numeru
    NIP jest urząd właściwy w sprawach podatkowych. Właściwość urzędów
    podatkowych określa Ordynacja Podatkowa. Zgodnie z art. 17 tej ustawy
    właściwy jest urząd dla miejsca zamieszkania. Z tym, że za miejsce
    zamieszkania należy uznać moim zdaniem miejsce zameldowania. Zameldowania
    stałego, albo choćby czasowego.

    Natomiast moim zdaniem nie można złożyć oświadczenia, że zamieszkuje się
    pod danym adresem i na tej podstawie żądać nadania numeru przez inny
    urząd, przy czym nie znalazłem nigdzie definicji "zamieszkania", więc to
    ostatnie stwierdzenie piszę wg widzimisię, a nie podstawy prawnej.

    USTAWA z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników

    Art. 3. 1. Ewidencji podatników płatników podatków i płatników składek
    ubezpieczeniowych dokonują urzędy skarbowe.

    1a. Postępowanie w sprawie nadania NIP jest prowadzone na podstawie ustawy
    z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (...)
    1b. W przypadku umorzenia, na podstawie art. 338 § 1 Ordynacji podatkowej,
    postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji o nadaniu NIP,
    postępowanie to wznawia się z urzędu.
    2. Nadanie NIP następuje w drodze decyzji wydanej przez urząd skarbowy.
    3. NIP nie może mieć ukrytego lub jawnego charakteru znaczącego,
    określającego pewne cechy podatnika, płatnika podatku albo płatnika
    składek ubezpieczeniowych.

    Art. 4. W sprawach określonych w art. 3 właściwymi urzędami skarbowymi są:
    (...)
    3) dla pozostałych podatników:
    a) będących podatnikami podatku dochodowego - urząd skarbowy właściwy w
    sprawach tego podatku,
    (...)

    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa

    Art. 17. § 1. Jeżeli ustawy podatkowe nie stanowią inaczej, właściwość
    miejscową organów podatkowych ustala się według miejsca zamieszkania albo
    adresu siedziby podatnika, płatnika, inkasenta lub podmiotu wymienionego w
    art. 133 § 2.

  • 7. Data: 2003-10-24 16:07:47
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "mithos"
    > zamieszkania
    >
    > Jakas podstawa prawna na poparcie slow ?

    PITa na 100% rozliczasz w miejscu zamieszkania - przerabialem to jak przez 2
    lata nie bylem nigdzie zameldowany - i dlatego dedukuję że nadanie PITa również.
    Pamietam że konkretnie było w przepisach że tam rozliczasz gdzie 31 XII
    mieszkałeś - wiec żartowałem że trzeba było na 31 XII wyjechać do jakiegoś raju
    podatkowego ;-)
    Ale co to były za przepisy to już nie pamiętam

    możesz nie być zameldowany (jak ja), możesz nie pracować a mieć dochód z
    wynajmowania mieszkania, i dlatego jedyne logiczne rozwiązanie to US odpowiedni
    dla miejsca zamieszkania
    *** blad ***

  • 8. Data: 2003-10-24 16:16:22
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > dlatego jedyne logiczne rozwiązanie to US odpowiedni
    > dla miejsca zamieszkania

    No wlasnie mnie tez sie cos tak wydaje. Przedzwonie sobie w pon do
    najblizszego US i zapytam jak dokladnie. Dzieki za info.

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 9. Data: 2003-10-24 17:44:59
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

> [...]
    > urząd, przy czym nie znalazłem nigdzie definicji "zamieszkania", więc to
    > ostatnie stwierdzenie piszę wg widzimisię, a nie podstawy prawnej.

    Miejsce zamieszkania - Art. 25. KC , ktory stanowi ze : Miejscem
    zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowosc, w ktorej osoba ta przebywa z
    zamiarem stalego pobytu.

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 10. Data: 2003-10-24 22:07:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to wiem. Tylko, że w takiej miejscowości ma obowiązek się zameldować. I
    stąd moja wątpliwość, czy czasami miejsce zameldowania nie jest w tym
    wypadku w praktyce tożsame z miejscem zamieszkania.