  • 1. Data: 2003-10-24 11:51:39
    Temat: Prawo autorskie - sprawa karna
    Od: "Adam Raczkowski" <a...@d...pl>

    Witam wszystkich bardzo serdecznie!!

    Mam pytanko - otóż interesuje mnie sposób obliczenia terminu - kiedy
    wniesiona sprawa do sądu może być przedawniona. Z tego co wiem, to prawo
    mówi, że jest to okres 5 lat od chwili wniesienia pozwu. Pozew wpłynął do
    sądu 19 maja 1998 roku. Jak dotąd nie ma wyroku i jak się łatwo można
    domyśleć jeszcze do jego ogłoszenia minie troszkę czasu. W sprawie chodzi o
    art.115 ust 1 i 3 Ustawy o prawie autorskim. Moim zdaniem to sprawa mogłaby
    być juz przedawniona 19 maja 2003 roku. Lecz są opinie, że sprawa może ulec
    przedawnieniu dopiero 19 maja 2004 roku. Kto ma rację? Może ktoś zna
    jednoznaczną odpowiedź na to pytanie, a co najważniejsze mógłby wskazać na
    podstawę prawną w tej kwestii.

    Z góry serdecznie dziękuję Adam

  • 2. Data: 2003-10-24 18:35:48
    Temat: Re: Prawo autorskie - sprawa karna
    Od: kam <X...@X...plX>

    Adam Raczkowski wrote:
> [...]
    > przedawnieniu dopiero 19 maja 2004 roku. Kto ma rację? Może ktoś zna
    > jednoznaczną odpowiedź na to pytanie, a co najważniejsze mógłby wskazać na

    To sprawa karna czy wniesiono pozew?

    Przedawnienie przestępstwa z art.115 ust.1 i 3 - 5 lat od chwili jego
    popełnienia, wszczęcie postępowania przeciwko osobie (a tym bardziej
    wniesienie aktu oskarżenia) przedłuża ten okres jeszcze o 5 lat
    (art.101,102 kk)

    KG