  • 21. Data: 2005-09-25 11:08:48
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A kto te ustawe kupil? Uzytkownicy, czy M$.

    ograniczasz sie tylko do jednego prodecenta, czemu? Jest ich wiele tysiecy

    > Bill Gates moze sobie napisac ze wartosc wynosi tuzin milionow. Udowodnij
    > te *wartosc.*

    tu nie ma nic do udowoednienia, cena danego oporgramowania jest znana.

    P.

  • 22. Data: 2005-09-25 11:11:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A co do sądów ławniczych to mam do powiedenia tylko jedno - o wspaniałosci
    > tego systemu świadczy chociażby proces OJ simpsona, w którym ten sam
    > człowek w dwóch procesach został kolejno uniewinionony i zobowiazany do
    > zapłacenia odszkodowania za zabójstwo. Wynik zależał od tego ilu w ławie
    > było czarnych. Nie wiem jak ty, ale ja za taka sprawiedliwość dziękuję.

    mozna by ewentualnie zwiekszyc ich liczbe ale stosunek glosow pozostawic
    taki sam.
    (i wczesniej przebadawc wszystkich czy nie maja tendencji do wydawania
    wyrokow bez udowodnienia winy)

    P.

  • 23. Data: 2005-09-25 11:22:48
    Od: "NosferX" <n...@i...pl>

    Ok...dzieki za wyjasnienie...
    Bede mial info na przyszlosc:D

    -=NosferX=-
    GG:1165280

  • 24. Data: 2005-09-25 13:40:33
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > na zrobieniu fotografii nikt nie traci, tu produycent traci zysk.

    Jak to nie traci! Przecież żeby nie foto - reprodukcja
    musiał by kupić originał. (malarz/właściciel obrazu traci zysk).
    IMHO nie sądzę żeby ktokolwiek tracił - on nigdy tego programu
    nie kupi. Zakładając że soft dostępny jest na uczelni za darmo
    (do wykorzystania ofc) ukarać można go tylko za lenistwo.
    Podobnie jest z softem w pracy i w domu. Wprawdzie mógłbym
    siedzieć w robocie i "tworzyć" po godzinach, ale mam kopię w
    domu. Dla producenta jedyną różnicą miejsce w którym korzystam z programu.

  • 25. Data: 2005-09-25 13:52:56
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "NosferX" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Panie Otto... chyba cos ci sie miesza....
    > Korzysc majatkowa jest wtedy jezeli z rozpowrzechniania lub uzywania
    > danego programu otrzymujesz gratyfikacje majatkowe...

    Widzę dziecko, ze w twojej okolicy sa slabo rozpowSZechnione slowniki
    ortograficzne.
    Twioch argumentów 'prawnych' nawet nie komentuje, bo są infantylne.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 26. Data: 2005-09-25 13:57:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > na zrobieniu fotografii nikt nie traci, tu produycent traci zysk.

    Jak nie traci? Traci! Ktoś sobie zrobił kopię obrazu, taką reprodukcję
    może oprawił sobie w ramy i powiesił nad kominkiem, a właściciel praw
    autorskich do oryginału ani grosza za to nie został!

    A jakby ten złodziej nie ukradł aparatem fotograficznym wizerunku, to by
    musiał zamówić u właściciela praw autorskich wykonanie kopii za stosowną
    cenę.

    Czyli właściciel traci (bo nie zyskuje), a fotografujący się bogaci (bo
    nie wydaje).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 27. Data: 2005-09-25 13:58:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > tu nie ma nic do udowoednienia, cena danego oporgramowania jest znana.

    Cena - tak. Wartość - weź wykaż.

    Ba! Zasadniczo to mikrosyfem powinien się zainteresować urząd
    antymonopolowy, bo ich ceny są sztucznie zawyżone.

  • 28. Data: 2005-09-25 14:20:29
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "ElComandante" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to nie traci! Przecież żeby nie foto - reprodukcja
    > musiał by kupić originał. (malarz/właściciel obrazu traci zysk).

    teraz to przeginasz z porownaniem. To tak jakbys scigaj za zrobienie
    screenshotu
    programu komercyjnego

    p.

  • 29. Data: 2005-09-25 14:22:57
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Cena - tak. Wartość - weź wykaż.

    wartosc oprogramowania = cena * ilosc , no sorry, jezlei ktos sie kopiuje
    tomusi sie z tym godzic.

    > Ba! Zasadniczo to mikrosyfem powinien się zainteresować urząd
    > antymonopolowy, bo ich ceny są sztucznie zawyżone.

    napisz takie oprogramowanie i pozniej powiedz czy 400 zl to jest za duzo za
    system.
    Zawsze masz wybor, mozesz linuxa kupic/sciagnac, zakupic macOS (widziales
    cene? czemu do nich sie nie przyczepiasz?)

    P.=

  • 30. Data: 2005-09-25 14:44:48
    Od: "Dr" <d...@o...pl>

    > Jest karalne jako paserstwo

    > A nie był cudzy?

    > Korzyścią majątkowa jest to, że nie musiał za te programy zapłacić.

    czy aby na pewno? czy jego majatek sie zwiekszyl po skopiowaniu?
    jesli jestem w bledzie to czy czy autocada uzywanego max w 1% jego
    mozliwosci w celach wylacznie prywatnych powinna byc oszacowana na rowni z
    przypadkiem kiedy studio graficzne uzywa go do celow komercyjnych?

    no i argument ze producent nie zbiednial w momencie skopiowania jest tez
    dobry - co innego gdyby student w innej sytuacji moglby go legalnie zakupic,
    ale poniewaz cena programu jest absolutnie kosmiczna wiec producent tak czy
    tak nie zarobilby ani zlotowki, to jest pewne i bezdyskusyjne. gdyby
    powyzsze przetworezyc na prawniczy belkot i uzyc jako argument linii obrony
    zakladajac ze sedzia bedzie choc troche kumaty