  • 91. Data: 2005-09-26 12:07:08
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: e...@o...pl

    > e...@o...pl <3...@n...onet.pl> Monday 26 of
    > September 2005 13:39

    > Pozbawiasz firmę przychodu z tego programu.

    W jaki sposób? biedny student nigdy nie kupiłby programów po tych
    astronomicznych cenach, wiec firma grosza nie straciła - juz ktos wyzej to
    pisał.

    > Każdy ma prawo decydować o kopiowaniu swojego programu.

    ale posiadanie na własny edukacyjny użytek; nie w celach zarobkowych jakis
    programów itp nie podlega pod paragraf.
    Sprawa do wygrania w sądzie.

  • 92. Data: 2005-09-26 12:09:24
    Od: e...@o...pl

    > e...@o...pl <3...@n...onet.pl> Monday 26 of
    > September 2005 13:24

    > Przeszkadza autorom programów. I uczciwym firmom które płacą.

    firma używa programów w celach zarobkowych, nie edukacyjnych - to zasadnicza
    różnica.

  • 93. Data: 2005-09-26 12:12:26
    Od: e...@o...pl

> [...]
    > doprowolnie poddam.
    > Czekam teraz na sprawe w sadzie.
    > Jakie mam szanse, zeby zbic cos z tego wyroku?
    > Adwokat chce za reprezentowanie mnie 1000zl to chyba lepiej sie przyznac i
    > ulozyc z prokuratorem.
    > Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze to jest sprawa karna, a jeszcze pewnie
    > bedzie cywilna w sprawie zaplaty za programy i straty dla firm.
    > Czy jest szansa, ze jesli sie przyznam to nie bedzie sprawy cywilnej i kary
    > pienieznej??
    > Prosze o jakakolwiek sugestie.....
    > Szukam kogos kto sie orientuje w prawach autorskich.

    echh jak to jest w tym kraju ze ci przyjda kundle i beda grzebac w komputerze...

    ludzie, włózcie w obudowe od dysku kostke trotylu, ktory exploduje jak dysk
    zostanie podlaczony do pradu, moze wreszcie psy nie beda czuli sie tak
    bezkarnie i wezma sie za bandytyzm w naszym kraju.

  • 94. Data: 2005-09-26 12:13:05
    Od: gaza <l...@m...com>

    Przemek R... wrote:

    > napisz konretnie w jaki sposob wycenilesz ten system
    >
    > P.

    To jest gdybanie oparte na wlasnych slowach Microsyfu:
    http://www.findlaw.com/01topics/01antitrust/microsof
    t.html
    http://www.microsoft-antitrust.gov/

    Otto nigdzie nie moze podac jaka czesc "wartosci" XP stanowia oszustwa
    wykryte przez prokuratorow. Patrz dokumenty powyzej.

    Nie ma dla nas znaczenia czy jest to 50 czy 100 zlotych. Oczywiste jest
    ze nie sa to kwoty idace w tysiace. Liczac ilosc sprzedazy na
    zmonopolizowanym swiecie, oraz koszta oszustw z kupowaniem ustaw i
    wykanczaniem konkurencji.

  • 95. Data: 2005-09-26 12:15:04
    Od: gaza <l...@m...com>

    Przemek R... wrote:

    > nie bardzo rozumiem, w kpk nie widzialem wmianki o tym ze strona moze
    > odrzucic lawnika.
    > mozesz podac dokladnie podstawe prawna?
    >
    > Lawnik czy sedzia moze byc wykluczony po spelnieniu pewnych kryteriow .
    >

    > P.

    To akurat bylo do kurwy w todze z Lublina imieniem Otto, a dotyczylo
    lawnikow w USA. Czyz nie jest zdumiewajace ze Otto dostaje biegunki na
    mysl takich drobnostek jak nagrywanie rozpraw na vodeo, czy filtrowanie
    lawnikow. Nie mowiac o odstawianiu sedziego od orzekania przy wyrokach.
    PRL-bis mu sie zawali.

  • 96. Data: 2005-09-26 12:22:22
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale posiadanie na własny edukacyjny użytek; nie w celach zarobkowych jakis
    > programów itp nie podlega pod paragraf.
    > Sprawa do wygrania w sądzie.

    Nieprawda. Mozna posiadac w niektorych przypadkach na domowym komputerze
    kopie oprogramowania, ktorego legalna kopia jest w firmie - w celu
    "przynoszenia pracy do domu" i wykonywania tej pracy na domowym PC. Ale to
    tez zalezy od warunkow, na jakich firma sprzedaje oprogramowanie.

    Ten, kto stworzyl soft, ma prawo ustalenia dowolnych licencji na niego.
    Niektorzy robia GNU, niektorzy sprzedaja studentom i uczniom tansze i
    dopasowane do ich kieszeni "licencje edukacyjne", kojarze, ze cos takiego
    jest w przypadku MSOffice. Niektorzy w licencji ustalaja, ze program jest
    darmowy do wykorzystania domowego, ale w przypadku zarobkowego korzystania z
    niego nalezy za niego zaplacic. A niektorzy domagaja sie placenia zawsze za
    kazda posiadana/zainstalowana kopie niezaleznie od stopnia i sposobu jej
    wykorzystywania i innych okolicznosci.

    Paragrafem na to jest paragraf dotyczacy wypelniania zawartych umow.

    http://www.digit.pl/artykuly/37745.html

    "Do każdego egzemplarza programu komputerowego dołączona jest licencja -
    umowa określająca warunki korzystania z programu.

    Do jej zawarcia może dojść w przeróżny sposób: przez złożenie własnoręcznego
    podpisu na fakturze przy zakupie programu, przez kliknięcie na słowie
    "akceptuję" podczas jego instalacji, a nawet przez sam fakt rozpieczętowania
    opakowania, w którym program umieszczono."

    I.

  • 97. Data: 2005-09-26 12:31:14
    Od: gaza <l...@m...com>

    Przemek R... wrote:

    > na czym polegac ma kupno ustawy?

    na kupnie ustawy.

    > Przeciez kradzieze oprogramwoania to plaga
    > z ktora na szczescie sobie w sejmie poradzili.

    Co to kradziez? Microsyf nazywa zlodzejami bez wyjatku kazdego, nawet
    tych ktorzy kopjuja na wlasny uzytek.

    > Czy boli cie to ze nie mozesz krasc bezkarnie?
    >
    > P.

    Kto mowi o kradziezy? Mowimy o wyborze konsumenta, ktorego nie ma przez
    oszustwa Microsyfu.

  • 98. Data: 2005-09-26 12:32:51
    Od: gaza <l...@m...com>

    Przemek R... wrote:

    > zanim doliczysz koszta opracowania do dolicz koszta produkcji i wysilek oraz
    > wiedza jaka temu towarzyszyla

    Nagrania Beatelsow splacily sie wieki temu, ale dzieki zmonopolizowaniu
    swiatowego rynku przez paru gigantow, ceny tych staroci sa astronomiczne.

    Koszta produkcji Microsyfu splacily sie dawno a wszelkie updates
    splacaja sie w pare dni jezeli nie w jeden dzien. Przyjmujac oczywiscie
    ile sprzedaja konsumentowm nie majacym wyboru.

    > w relacji do ceny oddzielnie i ceny

    > mnostwo, podalem CI juz linki do stron sprzedajacych nawet laptopy z juz
    > zainstalowanym linuxem,
    > zawsze masz wybor.

    Nie Microsyfowi decydowac kiedy ja bede kupowac i co. Ograniczony wybor
    nie jest wyborem. Takiego wyboru nie ma bezposrednio od producenta. W
    wiekszosci to skladaki.

    > Producent sam wybiera z czym chce komputer sprezdawac.

    Twojego pogladu nie podziela Microsyf, ktory zrobil ugode z
    prokuratorami zarzucajacymi oszustwa monopolizacyjne. A mogl pojsc na
    wyrok przez lawe, ktora by sam wybral...
    http://www.findlaw.com/01topics/01antitrust/microsof
    t.html
    http://www.microsoft-antitrust.gov/

    > Poczatkujacy uzytkownik jnie jest w stanie bezprobnlemowo pracowac pod
    > linuxem (Pani Basia z sekretariatu np)
    > totez taki sprzedawca nie za bardzo ma ochote ryzykowac czestych wizyt i
    > teelefonow z reklamacja.

    Nie prawda. Powod jest taki ze Microsyf monopolizuje rynek umowani z
    producentami komputerow. Linki wyzej.

    > lepiej byc bucem niz miec mozg wyzarty przez zawisc.

    Oczywiscie. Swiat jest rozowy kiedy jest sie totalnym lubeskim bucem jak
    Otto.

    > nie, wartosc to cena egzempolarza * ilosc. Prodenct sam wybiera cene swojego
    > prodktu.

    ROTFL

    Czyli jednak kazda bzdura Microsyfu to "wartosc".

    > Jezlei ukradniesz BMW za 500 tys. to Twpoim zdaniem policja powinna wycenic
    > go na 30 tys bo tyle Polonez kosztuje ktory przeciez tez jest nowym
    > samochodem?

    Wg mnie nie jest wart 10 tys. Wartosc jest uzalezniona od tego czy ktos
    jest skonny tyle dac. Do tanga potrzeba dwojga. O przecenach w sklepach
    nigdy nie slyszales? Dzis kosztuje 100 zlo, jutro 20. Co wiec jest
    wartoscia?

    > wartosc = cena * ilosc.
    >
    > P.

    ROTFL

    Sam mowiles ze licza sie koszta stworzenia.

    I dlaczego ilosc? Ilosc czego? Wyprodukowanych kopii, czy sprzedanych?
    Sprzedanych na wolnym rynku, czy zmonopolizowanym, gdzie konsument nie
    ma zadengo wyboru?

  • 99. Data: 2005-09-26 12:41:14
    Od: gaza <l...@m...com>

    Przemek R... wrote:

    > koszta wytworzenia? Poczytaj o firmie redmond o ilsoci programistow
    > piszacych windowsa i w ogole o
    > tym w jaki sposob powstaje, wez ksiazke do C++, isprobuj napisac prosty
    > program. A teraz wyopbraz sobie ile wysilku
    > i poswieceenia wymaga napisanie wielu milionow linii kodu.

    Wiec czytam:
    http://www.findlaw.com/01topics/01antitrust/microsof
    t.html
    http://www.microsoft-antitrust.gov/
    http://www.usdoj.gov/atr/cases/ms_index.htm

    Jakos nie widze w Twojej argumentacji kosztow znomopolizowania rynku.

    > i dlaczego ten sam XP kosztuje pare razy mniej

    > moiwsz o wersji "lite" systemu XP ? Tego okrojonego ?

    Nie ma wiekszego znaczenia. Kiedys w Nie Urbana byl ciekawy artykul. Ten
    sam XP kosztuje tyle i tyle, ale w cenie komputera juz tylko ulamek.
    Czyli maja nas za idiotow mowiac ze to samo kosztuje pare razy wiecej
    inaczej zapakowane.

    > konkretnie, i nie opowiadaj o jednym typie najnowzego notebooka, bo ja sie
    > nie dziwie ze linux
    > moze miec problemy z komputerem ktory wszedl na rynek miesiac temu.

    Nie ma znaczenia. Znaczenie ma fakt sabotowania konkurencji.

    > i znowu to samo pierdolenie. Juz mi to pisales, soft tworzy kilka tysiecy
    > ajak nie kilkadziesiattysiecy firm

    Niech tworzy. Tylko niech nie mowi o ochronie swoich praw autorskich
    przy czyms co ukradl osobom trzecim.

    > jw

    jw

    > konkrety!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!! Nie bo Pani
    > Joasi sie zawiesil, co tobie sie stalo gdy PRACOWALES
    > na tym systemie.

    Samo odpalenie XP zajmuje wieki. Przy tym ma zamontowane tylne drzwi dla
    agencji szpiegowskich rzadu USA.

    > maja wybor, linux, macOs, maja bardzo przyjemnie biblioteki do C++,
    > wxWidgets, QT, maja LAzarusa , MONO,
    > moga tworzyc oprogramowanie dostepne na 3 najbardziej popularne platformy.

    Nie maja, bo dostep jest nierowny.

    > przerwal by. Jakby przestapli pisac na widnows albo by pisali rownoczesnie
    > npod linuxa ( wtym gdy bo tych najwiecej , prawie wszystkie idzie pod
    > windows) to czlowiek majacy wybor system za kilkaset zl albo darmowy linux
    > na ktorym to wszytko zadziala
    > wybierze linuxa.
    >
    > P.

    I dlatego szef M$ nazwal Linuxa "rakiem".

  • 100. Data: 2005-09-26 12:43:24
    Od: Critu <k...@w...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jak nie traci? Traci! Ktoś sobie zrobił kopię obrazu, taką reprodukcję
    > może oprawił sobie w ramy i powiesił nad kominkiem, a właściciel praw
    > autorskich do oryginału ani grosza za to nie został!

    Jak ja napisałem post to zwróciłeś mi uwagę na błędy i literówkę, czy
    dokładnie przejrzałeś to co napisałeś?

    Jak można nie zostać ani grosza? "popierdułko"

    Jak to napisałeś wcześniej.