  • 191. Data: 2005-09-27 00:57:35
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: ramona <f...@i...pl>

    Przemek R... wrote:

    > ja mysle ze te utrudnienie wynika z fakltu ze sie jezdzi na uczelnie 2 razy
    > w tygodniu :)
    > jestem pewien ze nie bylo by problmeu gdyby sie w trakcie tygodnia wybral.

    A jeszcze lepiej jezeli zapozyczy sie na smierci kupi.

    Ale tak nie powinna dzialac promocja rozwoju spoleczenstwa. Precz z
    monopolami!

  • 192. Data: 2005-09-27 01:02:24
    Od: ramona <f...@i...pl>

    ElComandante wrote:

    > Nie to samo w sensie fizycznym. Je?li chodzi o wra?enia estetyczne...
    > Zreszt? mówimy o fotografi co by by?o gdybym namalowa?
    > identyczn? kopi? ?

    Cala sprawa rozbija sie o to w jakim celu a nie czy robisz kopie w
    ogole. Przynajmniej tak jest w USA. Ustawowo.

    > program ukradziony niczym sie

    > Zgadza si?! Czyli je?li "z?odziej" skopiowa? program "do szuflady"
    > i nigdy go nie u?ywa? to wszystko jest ok.? No to jest linia obrony dla
    > autora w?tku.

    Tak wlasnie jest w USA!

    > Mia?em kopie programów ale ich nigdy nie u?ywa?em.
    > Albo jeszcze lepiej. Kupi?em je ale po stwierdzeniu ?e to piraty
    > wrzuci?em do szuflady bo nie mia?em pomys?u jak je zutylizowaae
    > (jak bym wyrzyci? do ?mietnika móg?by je kto? znale 1/4 ae).
    > Przynajmniej je?li chodzi o te które rzeczywi?cie mia? tylko na p?ytach.

    > To samo dotyczy zdj?ae. Redakcje czasopism musz? p?aciae za wykorzystane
    > zdj?cia np. modelek. Co innego gdy sobie te zdj?cia skopujesz/zeskanujesz
    > i u?ywasz jako tapety, nikt si? tego nie czepia, ale gdyby to by? soft
    > no to wtedy jeste? z?odziej i przest?pca.

    Powinien byc ale tylko kiedy osiaga korzysc na szkode autora. Nie mylic
    z monopolistami.

    > Czyta?e? licencj? np. Windowsa XP ? Jestem wi?cej ni? pewien,
    > ?e kolega nie mo?e od Ciebie nic kupiae ani Ci nic sprzedaae.

    Niektorzy wymagaja pisemnego zawiadomienia o zbycie. Wtedy licencja
    przechodzi na nabywce.

  • 193. Data: 2005-09-27 01:04:16
    Od: ramona <f...@i...pl>

    Critu wrote:

    > Ani ja, a po za tym zawsze można zrobić upgrade biosa

    Nie ma znaczenia. Nie MSyfowi decydowac o tym co konsument moze kupic!

  • 194. Data: 2005-09-27 01:24:07
    Od: poreba <d...@p...com>

    "ElComandante" <z...@w...pl> niebacznie popelnil

    > na 3 semestrze trafi Ci się czubek który na zaliczenie
    > będzie chciał pracę w formacie Worda ileś tam i wykresami,
    > analizami zrobionymi np. w programie Statistica.
    Nie wstydź sie, podaj nazwę uczelni i nazwisko owego, który to:
    albo w niejasny sposób promuje produkty komercyjnych firm,
    albo propaguje piractwo.
    Może być po Twoim dyplomie, a wtedy
    być może następcy nie będą mieli
    takich rozterek jak Ty.

    --
    pozdro
    poreba

  • 195. Data: 2005-09-27 10:58:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie to samo w sensie fizycznym. Jeśli chodzi o wrażenia estetyczne...
    > Zresztą mówimy o fotografi co by było gdybym namalował
    > identyczną kopię ?

    gdybys namalowal identyczna kopie to bylby plagiat ale bys sam to zrobil,
    tak samo jak bys sam od zera napisal identyczny program i go skompilowal.
    Wtedy bys nie podelgal pod te artykuly.

    > To samo dotyczy zdjęć. Redakcje czasopism muszą płacić za wykorzystane
    > zdjęcia np. modelek. Co innego gdy sobie te zdjęcia skopujesz/zeskanujesz
    > i używasz jako tapety, nikt się tego nie czepia, ale gdyby to był soft
    > no to wtedy jesteś złodziej i przestępca.

    tyle ze program gloweni jest przenzaczony dla prywatnych uzytkownikow i
    wlasnie ztego wlasciciel praw majatkowych cierpie zysk.

    > Czytałeś licencję np. Windowsa XP ? Jestem więcej niż pewien,
    > że kolega nie może od Ciebie nic kupić ani Ci nic sprzedać.

    podstawe prawna prosze ktora przewiduje za taka czynnosc odpowiedzialnosc
    karna, bo o niej mowimy.

    P.

  • 196. Data: 2005-09-27 11:04:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Mylisz pojecia. Zaplacil i ma prawo kopiowac i to on jest ta osoba
    > uprawniona. Tak samo jak ma prawo kopiowac ksiazke.

    dla siebie, jezlei dla siebie to zrobi z legalnie nabytej wersji nie podlega
    pod odpowiedzialnosc karna.

    > Co innego jest sprawa do jakich celow.

    mylisz sie

    > Mowienie o *sprzedawcy* (a nie autorze) jako o osobie uprawnionej o
    > decydowaniu kto ma prawo kopiowac to pomieszanie z poplataniem.

    jest mowa o wlascicielu praw majatkowych czyli tym kto decyduje kto moze
    rozpowszechniac jego program

    > Czyli jednak nie autor, a wlasciciel praw?

    caly czas jest mowa o wlascicielu praw majtakowych

    >Czyli monopolista na rynku?

    nie, czyli wlasicicel praw majatkowych, nie ma znaczenia kto nim jest.

    > Przeciez za oryginal monopolista dostal zaplate. A kopia na wlasny uzytek
    > roznicy nikomu nie robi. Przeciwnie, pomaga reklamie.

    na wlasny uzytek z legalnie wczesniej nabytego nie, (i tu odpowiedzialnosci
    karnej nie ma) ale jezeli
    to dostanie nasz kolega to juz niejest uzytek wlasny i osoba ktora mu go
    podarowla nie ma prawa rozpowszechniac
    tego oproramowania bez zgody osoby posiadajacej prawa majatkowe co najzwyzej
    moze swoj egzemplarz sprzedac/
    oddac usuwajac z komputera wszystko.

    Jezlei dla CIebie okradzenie producenta np z buleczek i rozdanie ich tym
    ktorzy ich potrtzebuje jest reklama
    dla producenta to ci gratuluje

    P.

  • 197. Data: 2005-09-27 11:05:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Miliony tak. Okradane przez MSyf i Adobe. Ktore pozniej krzycza ze to nie
    > one okradly programistow, a ze ich ktos okrada.

    jestes tak strasznie ograniczon osoba ze az glowa boli. Jezlei nie znasz
    wiecej firm to daruj sobie udzielanie sie w tym watku

  • 198. Data: 2005-09-27 11:16:06
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > I dobrze dla *kryminalisty* Gatesa. Niech sobie ma Windows na wlasny
    > uzytek. My, konsumenci, chcemy wolnej konkurencji juz przy polce
    > sklepowej.

    www.promise.pl to jest sklep promowowany przez microsoft polska, i glowny
    zreszta internetowy sprzedawaca
    oprogramowania tej formy, obok windowsa znajdziesz tam linuks suse. Jak to
    skomentujesz?

    > Nonsens. Przede wszystkim w open source kazdy kazdemu patrzy ma rece. Nie
    > ma mozliwosci podkladania swini w postaci tylnych drzwi w Windows dla CIA,
    > NSA i co tylko. Inaczej jest w proprietary, gdzie Gates nie musi tlumaczyc
    > sie z niczego.

    jestes zalosny, co ty myslisz zbucu e ktos napisze oprograowanie i wystawi
    zrodla zebys mogl sam sobie skompilowac?
    Ukrasc.
    pokaz mi zrodla, macos, pokaz mi zrodla Lotus-a pokaz mi zrodla gier
    komercyjnych firm innych innych nioz microsoft
    (daruj sobie quake), pokaz zrodla GTA Vice City i uzasadnij czemu oni nie sa
    zlodziejami, badytami tylko Bill

    > Niech sobie decyduje nawet kiedy pojdzie do ubikacji. Niech nie decyduje
    > za konsumenta ktory OS ma konsument do wyboru przy polce sklepowej. A
    > raczej ktorego nie bedzie mial do wyboru, czyli konkurencji.

    no to pluj k. na wlasciciela skepu bo to on dobiera towar ktory hcce
    sprzedawaac

    > Matko Boska! Allahu! Narobisz Gatesowi klopotu! :-P
    >
    > Do tego czasu naucz sie angielskiego i kliknij 5 razy w sieci.

    jebie mnie co tacy psychole jak ty wypisuja na stronach, pytam sie konretnie
    o dodw materialny,
    nie wiem czy wiesz ale siec rejestruje to co przez nia przechodzi i
    zarejstrowala by gdyby
    niepozadane informacje by wyplywaly z syetemu, o taki dowod mi chodzi, nie
    o pierdolenei
    bym poklikal poczytal, ja sie ciebie pytam, masz dowod materialny? przeslij
    mi i ja zglsoze przestepstwo.

    > To w koncu sprzedal wadliwy produkt czy nie?

    linux tez wprowadza uaktualnieniea on-line, coraz wiecej firm to robi,
    oznacza to ze sprzedaja produkt wadliwy?
    Napisales kiedys bucu choc jeden program? Pochwal sie.

    > Polski prokurator to niech zajmuje sie kradzieza PZU.

    a wiec nie ma, i taka z toba rozmowa, g wart dupa jestes i tyle
    Nawet nie masz na tyle honoru by sie podpisac nazwiskiem

    P.

  • 199. Data: 2005-09-27 11:20:33
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > O zlodziejstwie Adobe zadecydowal jakis bialy kolnierzyk, a nie
    > programista.

    debil

    > Jezdzi jak rakieta! Teraz sprobuj dla porownania odpalic na 486 XP. :-P

    gowno prawda, linux z najnowszym kde jak sie odpali to pewnie sie zawiesi po
    chwili.
    i tyle wart twoja teroia co do wymagania sytemu

    > Ale te strony nie maja zadnego wplywu na to, co konsument ma do wyboru
    > stojac przed polka sklepowa. O tym nie decyduja programisci!

    te strony daja mozliwosc wyboru programistom narzedzi a co z atym idzie
    umoliwiaja wybor
    platformy na ktora chca pisac, ONI w zdecydowanej wiekszosci wybieraja
    windowsa,
    czesto korzystaja z oprogramowania firmy Borland ktora glownie pisze
    kompilatory pod windowsa(co o tej fimrmie sadzisz?zlodzieje? zarobili w
    osttanim roku 100 mln $, slreca co?)
    i wlasnei ich narzedzia czesto sa wybierane.
    Jak widzisz nie bil decyduje o przetrwaniu windowsa a programisci ktorych to
    oprogramowanie na codzien uzywamy,
    przestana pisac na pod ten system, windows przejdzie do historii.

    P.

  • 200. Data: 2005-09-27 11:21:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Rozpoznaje Linuxa i odmawia zaladowania.

    czy intsalowales bucu na dtwardym dysku?
    Jaki komunikat dokladnie dostajesz?