  • 1. Data: 2005-09-24 13:10:09
    Temat: Opłata notarialna - negocjacja ceny :-)
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Czy można negocjować wysokość opłaty notarialnej za spisanie aktu
    kupna-sprzedaży własnościowego prawa do lokalu?
    Niebawem będę zmuszony coś takiego dokonać i zastanawiam się czy te opłaty
    są negocjowalne.

    Wiem, że jest określona wysokość taksy notarialnej ale ...

  • 2. Data: 2005-09-24 13:22:34
    Temat: Re: Opłata notarialna - negocjacja ceny :-)
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik pissmejker napisał:
> [...]
    > kupna-sprzedaży własnościowego prawa do lokalu?
    > Niebawem będę zmuszony coś takiego dokonać i zastanawiam się czy te opłaty
    czasami tak.

    > Wiem, że jest określona wysokość taksy notarialnej ale ...
    w ustawie jest określona taksa maksymalna, więc notariusz może
    zastosować zniżkę.
    Tylko czy będzie chciał ... to zupełnie inna bajka ...

    niektórzy nie chcą:
    rada rządzi, rada radzi, rada nigdy Cię nie zdradzi ;)

    Radzisz

  • 3. Data: 2005-09-24 13:47:54
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kupna-sprzedaży własnościowego prawa do lokalu?
    > Niebawem będę zmuszony coś takiego dokonać i zastanawiam się czy te opłaty

    O ile sie nei myle, to ustawa naklada maksymalna stawke za usluge. Oni sie
    wszyscy tak dogadali, ze stawka jest jedna i nikt nie bedzie wyskakiwal
    przed orkiestre. Chyba, ze masz znajomego notariusza, to inna bajka;)

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 4. Data: 2005-09-24 15:04:51
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Romeq" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszyscy tak dogadali, ze stawka jest jedna i nikt nie bedzie wyskakiwal
    > przed orkiestre. Chyba, ze masz znajomego notariusza, to inna bajka;)

    W takim razie może ktoś zna jakiegoś rozsądnego notariusza który urzęduje
    gdzieś w okolicach Ursusa w Warszawie

  • 5. Data: 2005-09-24 15:45:22
    Od: <a...@v...pl>

    jasne, ze można !

  • 6. Data: 2005-09-25 11:08:39
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Romeq wrote:

    > O ile sie nei myle, to ustawa naklada maksymalna stawke za usluge. Oni sie
    > wszyscy tak dogadali, ze stawka jest jedna i nikt nie bedzie wyskakiwal
    > przed orkiestre.

    Czy to przypadkiem nie jest tak, ze pobieranie oplaty mniejszej niz
    maksymalnej, jest sprzeczne z zasadami etyki zawodowej notariuszy?

    pozdrawiam,

    mirek

  • 7. Data: 2005-09-25 18:30:35
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "mirekm" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to przypadkiem nie jest tak, ze pobieranie oplaty mniejszej niz
    > maksymalnej, jest sprzeczne z zasadami etyki zawodowej notariuszy?
    >
    > pozdrawiam,
    >
    > mirek

    Dobrze, że inni nie mają takich zasad etyki i można u nich ceny negocjować
    Każdy by chcał mieć takie zasady mając monopol do pewnych czynności
    żyć nie umierać :-)