  • 1. Data: 2005-09-24 17:15:30
    Temat: Wypowiedzenie umowy o prace
    Od: "tomek" <1...@N...wp.pl>

    Witam!
    Jakie sa przepisy dotyczace trzymiesiecznego wypowiedzenia umowy o prace
    na czas nieokreslony? Czy to prawda ze nie ma roznicy kiedy zostanie
    zlozone wypowiedzenie (3, 15 czy 30 dnia miesiaca) bo i tak licza sie
    pelne miesiace? Czyli jak zloze wypowiedzenie 3.10 to i tak bede musial
    pracowac do konca 31 stycznia a nie do 3 stycznia? Jezeli tak to czy jest
    jakis sposob zeby to obejsc? Jak traktowane jest L4 w okresie
    wypowiedzenia? Czy majac 5 dni L4 musze te 5 dni odpracowac dodatkowo?

    Pozdrawiam
    TOmek

  • 2. Data: 2005-09-24 17:30:24
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o prace
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "tomek" <1...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakis sposob zeby to obejsc? Jak traktowane jest L4 w okresie
    > wypowiedzenia? Czy majac 5 dni L4 musze te 5 dni odpracowac dodatkowo?

    Niestety, wypowiedzenie 3-miesięczne choćby było złożone w środku miesiąca,
    to zaczyna się od pierwszego i zmienić tego nie można.
    Zwolnienie lekarskie w czasie wypowiedzenia, to tak jak w czasie pracy,
    tylko bardziej zagrożone kontrolą jego słuszności i wykorzystania.

  • 3. Data: 2005-09-24 17:59:57
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dh41k8$6eo$1@nemesis.news.tpi.pl tomek
    <1...@N...wp.pl> pisze:

    > Jakie sa przepisy dotyczace trzymiesiecznego wypowiedzenia umowy o prace
    > na czas nieokreslony?
    Są to przepisy zawarte w Oddziale 3 KP.

> [...]
    > pelne miesiace? Czyli jak zloze wypowiedzenie 3.10 to i tak bede musial
    > pracowac do konca 31 stycznia a nie do 3 stycznia?
    Tak, KP art. 30 § 2^1.

    > Jezeli tak to czy jest
    > jakis sposob zeby to obejsc?
    Tak. Porozumienie stron jest najprostszą metodą.

    > Jak traktowane jest L4 w okresie
    > wypowiedzenia?
    Normalnie. W okresie wypowiedzenia jesteś pracownikiem na zwykłych zasadach.

    > Czy majac 5 dni L4 musze te 5 dni odpracowac dodatkowo?
    Nie. Zwolnień sie nie odpracowuje.

    Jotte

  • 4. Data: 2005-09-24 18:07:58
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dh42go$8sv$1@nemesis.news.tpi.pl Maria
    <m...@n...pl> pisze:

    > Zwolnienie lekarskie w czasie wypowiedzenia, to tak jak w czasie pracy,
    > tylko bardziej zagrożone kontrolą jego słuszności i wykorzystania.
    Niby tak, ale to martwy przepis.

    Jotte

  • 5. Data: 2005-09-25 09:28:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tomek napisał(a):
    Jezeli tak to czy
    > jest jakis sposob zeby to obejsc? Jak traktowane jest L4 w okresie
    > wypowiedzenia? Czy majac 5 dni L4 musze te 5 dni odpracowac dodatkowo?

    Jesteś kolejnym dowodowemu na to że L4 nie powinno być płatne, zwłaszcza
    w okresie wypowiedzenia. Pernamentnie wykorzystują to tacy jak ty.
    Jasnowidząco przewidujesz że zachorujesz?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 6. Data: 2005-09-25 12:02:14
    Od: "tomek" <1...@N...wp.pl>

    > Jezeli tak to czy
    >>

    > Jesteś kolejnym dowodowemu na to że L4 nie powinno być płatne, zwłaszcza
    > w okresie wypowiedzenia. Pernamentnie wykorzystują to tacy jak ty.
    > Jasnowidząco przewidujesz że zachorujesz?

    Co znaczy tacy jak ja? Na jakiej podstawie twierdzisz ze chce L4
    wykorzystac? Swoja droga przechodze teraz powazne przeziebienie i nie wiem
    czy nie przeciagnie sie az do pazdziernika. Musze od 1.01 pracowac w innej
    firmie a byc moze nie bede mogl osobiscie zlozyc wypowiedzenia przed
    koncem wrzesnia (przy okazji czy moge wyslac je poleconym?).
    A ten przepis ze wypowiedzenie rozpoczyna sie od pierwszego jest po prostu
    idiotyczny. Nie rozumiem dlaczego nie liczy sie 90dni od momentu zlozenia
    wypowiedzenia.
    Jedyna nadzieja to porozumienie stron choc znajac moich pracodawcow beda
    problemy bo to bardzo zlosliwi ludzie.

    Pozdrawiam
    TOmek

  • 7. Data: 2005-09-25 12:12:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tomek napisał(a):

    > Co znaczy tacy jak ja? Na jakiej podstawie twierdzisz ze chce L4
    > wykorzystac?

    Na podstawie twoich słów: " Jeżeli tak to czy jest jakiś sposob żeby to
    obejść?"