  • 1. Data: 2005-09-24 13:07:45
    Temat: sąd pracy-jak odzyskać pieniądze od pracodawcy
    Od: erich <e...@a...net.pl>

    Witam wszystkich
    Mam problem z odzyskaniem od byłego pracodawcy pieniędzy za urlop.
    Złożyłem wypowiedzenie w końcu lipca i dwutygodniowy okres wypowiedzenia
    przypadał na mój urlop. Po urlopie nie wróciłem już do pracy. Pracodawca
    nie chce wypłacic mi pieniędzy za urlop, mimo że w przysłanym mi
    rozliczeniu podatkowym i raporcie ZUS RMUA wpisał mi wynagrodzenie za
    sierpień które jakoby otrzymałem. Nie mam pojęcia o prawie i nie wiem
    kompletnie gdzie mam z tym iść. Gdzie w Wawie znajduje się sąd pracy,
    jakie dokumenty mam mu przedstawić (domyślam się, że umowę, kopię
    wypowiedzenia ale czy coś jeszcze?) Dodam tylko, że pracodawca przysłał
    mi świadectwo pracy po upływie miesiąca, a podobno ma na to 7 dni. Czy
    to może mi jakoś pomóc, jeśli przedstawię sądowi, że pracodawca często
    łamie prawo pracy? Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
    Pozdrawiam
    eryk

  • 2. Data: 2005-09-24 13:22:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    erich napisał(a):
> [...]
    > sierpień które jakoby otrzymałem. Nie mam pojęcia o prawie i nie wiem
    > kompletnie gdzie mam z tym iść. Gdzie w Wawie znajduje się sąd pracy,

    dla jakiej dzielnicy?

    > jakie dokumenty mam mu przedstawić (domyślam się, że umowę, kopię
    > wypowiedzenia ale czy coś jeszcze?)

    powinieneś wykazać wysokość wynagrodzenia

    to nie ma znaczenia

    KG

  • 3. Data: 2005-09-24 13:28:49
    Od: erich <e...@a...net.pl>

    > dla jakiej dzielnicy?

    Zameldowany jestem na Mokotowie a pracowałem w Konstancinie- Jeziornej.
    To idę do sądu z mojego rejonu czy pracodawcy?

  • 4. Data: 2005-09-24 13:43:31
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    erich napisał(a):
    > Zameldowany jestem na Mokotowie a pracowałem w Konstancinie- Jeziornej.
    > To idę do sądu z mojego rejonu czy pracodawcy?

    "Powództwo w sprawach z zakresu prawa pracy może być wytoczone bądź
    przed sąd właściwości ogólnej pozwanego, bądź przez sąd, w którego
    okręgu praca jest, była lub miała być wykonywana, bądź też przed sąd, w
    którego okręgu znajduje się zakład pracy."

    A więc Sąd Rejonowy dla m.st.Warszawy, XXIII Wydział Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych, ul. Marszałkowska 82

    Może udaj się najpierw do inspekcji pracy?

    KG

  • 5. Data: 2005-09-24 13:43:54
    Od: erich <e...@a...net.pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > Ubezpieczeń Społecznych, ul. Marszałkowska 82
    >
    > Może udaj się najpierw do inspekcji pracy?

    Dzięki za odpowiedź. Chyba zacznę właśnie od inspekcji pracy i zobaczę
    co dalej.