  • 1. Data: 2005-09-24 12:42:12
    Temat: Jak zablokowac wejscie sieci internetowej na osiedle?
    Od: b...@i...pl

    Witam :)

    Temat skonstruowany tak, ze mam nadzieje wszyscy sie zainteresuja ;)
    Do tej pory czesto bylo o tym jak zmusic spoldzielnie, zeby operator mogl wejsc
    na jej teren i zaczac swiadczyc usluge dostepu do internetu dla mieszkancow.
    Ale to juz latwo i prosto reguluje ustawa Prawo Telekomunikacyjne. Wlasciciel
    ma obowiazek i tyle.

    Sytuacja z jaka ja mam do czynienia jest nastepujaca:
    Na osiedlu dzialaja juz 3 sieci o roznej jakosci, cenach itd internetu +
    standartowi operatorzy tpsa, etc.
    2 Z nich uzywaja radia na 5 i 2,4 Ghz, trzecia troche tez, dogadalismy sie
    miedzy soba, chociaz trudno bylo, zeby jakos te pasma podzielic tak, bysmy nie
    wchodzili sobie w droge. Bylo trudno, krew sie lała, ale doszlimy wreszcie do
    porozumienia. Mizerna rownowaga osiagnieta i nikt nikomu na zlosc nie robi.

    Teraz slyszymy ze kolejna firma chce wejsc na to osiedle takze z siecia
    radiowa! Nie wiem jak by to mialo wygladac, bo my sie tu ledwo upakowalismy z
    czestotliwosciami i chcemy zrobic wszystko co tylko w mocy prawa, zeby wejscie
    nowej sieci zablokowac.
    Dlatego: czy jest jakis przepis prawa, nie wiem - cos o wspolzyciu firm ;)
    ktory moglby byc powodem do zablokowania przymusu (ktore jest w Prawie
    Telekomunkacyjnym) dania nowej sieci zgody na dzialanie z radiem na terenie
    tego osiedla ? Jasne ze to jakby poczatek walki, bo trzeba poprosic zarzadce
    budynkow o nie wpuszczanie nowej firmy, ale - zakladajac ze on bedzie
    bezstronny - nie zabokuje wejscia innej firmy tylko dlatego ze 3 juz dzialajace
    go o to poprosza - bedzie chcial miec jakas podstawe prawna.
    Czy ktos z szanownych niusowcow ma jakis pomysl ? Szukalem w Prawie T. jakis
    spraw zaklocen, kolizji, ale nic nie ma :(

    pomocy ! help :)
    pozdrawiam,
    KUBA

  • 2. Data: 2005-09-24 12:50:38
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    b...@i...pl napisał(a):

    > Czy ktos z szanownych niusowcow ma jakis pomysl ? Szukalem w Prawie T. jakis
    > spraw zaklocen, kolizji, ale nic nie ma :(

    Nie da sie. To jest wlasnie wolny rynek. Zawsze mozecie zlikwidowac
    swoja siec.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-09-24 12:59:57
    Od: b...@i...pl

    > Nie da sie. To jest wlasnie wolny rynek. Zawsze mozecie zlikwidowac
    > swoja siec.

    Acha. Wolna wola. Czyli puszczanie muzyki o polnocy, co zakloca cisze nocna
    jest ok, bo kazdy ma wolna wole ? Przeciez sa przepisy o (nie)naruszaniu
    wspolzycia spolecznego.
    Przeciez sa przepisy, kotre np. zabraniaja umieszczania stacji benzynowych przy
    budynkach mieszkalnych (bezpieczenstwo), czy jakichs niewielkich zakladow na
    terenie osiedli mieszkalnych, ktore generuja duzy halas = wolny rynek ma tez
    pewne ograniczenia w zw. z uciazliwoscia czy bezpieczenstwem.
    A nowe radio w okolicy spowoduje tylko spadek jakosci internetu u istniejacych
    sieci przez zaklocenia i wchodzenie na juz uzywane pasma... URTiP do tego nic
    nie ma oczywiscie (jesli wszystko idzie przez urzadzenia dopuszczone), bo
    pasma "darmowe".
    Naprawde nie ma niczego w takim przypadku ?

    KUBA

  • 4. Data: 2005-09-24 13:14:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    b...@i...pl napisał(a):

    > URTiP do tego nic
    > nie ma oczywiscie (jesli wszystko idzie przez urzadzenia dopuszczone), bo
    > pasma "darmowe".

    Dokładnie zdefiniowałes problem. Jeżeli chcesz mieć wysoką jakość, wykup
    odpowiednie pasmo. Działalność "operatorska" w pasmach niechronionych
    przypomina jazdę samochodem sportowym bez sprawnych hamulców. A
    jakiekolwiek próby ograniczania dostępu do tego pasma są przestępstwem.
    A Ty to właśnie próbujesz robić.

    M.

  • 5. Data: 2005-09-24 13:20:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@t...waw.pl> napisal(a):

> [...]
    > przypomina jazdę samochodem sportowym bez sprawnych hamulców. A
    > jakiekolwiek próby ograniczania dostępu do tego pasma są przestępstwem.

    Dokładnie. Bidny wanna-be provider kombinuje, jak ustrzelić inną firmę.
    Tzw. kapitalizm po polsku.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2005-09-24 13:22:36
    Od: b...@i...pl

> [...]
    > przypomina jazdę samochodem sportowym bez sprawnych hamulców. A
    > jakiekolwiek próby ograniczania dostępu do tego pasma są przestępstwem.

    wykupienie pasma dla 40 abonentow... no tak... moglem o tym pomyslec !! :)
    jakie sa oplaty ? parenascie tys zl, czy kilka razy tyle ? :/

    No to ja ci powiem jak to bedzie wygladalo w praktyce, bez tej mojej "proby
    ograniczania dostepu do pasma".
    Wejdzie nowa firma, wlozy wzmacniacze (nielegalne), no bo inaczej dzialac jej
    nie bedzie. Ktos, ja albo pozostale firmy doniosa do URTiP. Przyjdzie kontrola,
    zabierze urzadzenia. Na nastepny dzien polowa "naszych" anten bedzie w proszku,
    a w drzwiach siedziby bedzie wbita siekiera od tych sproszkowanych anten. To
    juz bylo przerabiane wielokrotnie w wielu miastach. Ucierpi na tym:
    - abonent (niestabilne lacze)
    - firma (wypisujacy sie abonenci na rzecz nie nowego operatora, tylko neostrady
    - panstwo - mniejsze podatki

    Ewentualnie URTiP powie ze go to nie interesuje, bo to pasma darmowe i beda
    tylko same siekiery lataly. To tak w ramach zdrowej polskiej konkurencji :/
    rozumiem ze moze Ty jestes akurat abonentem, ale sprobujcie sie wczuc prosze i
    w druga strone. Jakby kolo waszego warsztatu samochodowego powstal inny, to
    mielibyscie prawo byc wsciekli, ale jedyna walaka to lepsza praca, nizsze
    ceny... tylko ze jakby wlasciciel tego rozlozyl wam kolczatke na podjezdzie, to
    juz kiepsko. Wiem wiem, porownanie srednie, ale jakos innego nie potrafilem
    wymyslec. Chodzi mi tylko o zwrocenie uwagi na sprawe :(

    KUBA

  • 7. Data: 2005-09-24 13:23:08
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    Dnia 24.09.2005 b...@i...pl <b...@i...pl> napisał/a:
    > A nowe radio w okolicy spowoduje tylko spadek jakosci internetu u istniejacych
    Tylko wiesz, na tej zasadzie to w ogóle tylko jedno powinno być.
    Jak tak dłużej pomyśleć to najlepiej jedno ogólnoświatowe...
    :>

> [...]
    > pasma "darmowe".
    > Naprawde nie ma niczego w takim przypadku ?
    Jest. Zawsze można się zwyczajnie dogadać.
    Tyle, że nawet jak teraz się uda, to za jakiś czas pojawi się kolejne :)
    Chcesz mieć dobrze - kup pasmo...

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 8. Data: 2005-09-24 13:27:00
    Od: b...@i...pl

    > Dokładnie. Bidny wanna-be provider kombinuje, jak ustrzelić inną firmę.
    > Tzw. kapitalizm po polsku.

    Owszem. Wanna-be provider. Z bardzo konkurencyjnymi cenami i zadowolonymi
    klientami. Niech sobie przycohdzi jakas wielka firma i kladzie kable, nie ma
    sie czego bac. Ale wielka firma zrobila sobie malutka firme, ktora wciska na
    kolejne osiedla, rozwalajac sieci radiowe zaklocajac je, po czym wprowadza
    molocha - monopoliste.

    Tzw. kapitalizm po polsku.

    chyba pozdrawiam
    KUBA

  • 9. Data: 2005-09-24 13:39:18
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    b...@i...pl napisał(a):

    > w druga strone. Jakby kolo waszego warsztatu samochodowego powstal inny, to
    > mielibyscie prawo byc wsciekli, ale jedyna walaka to lepsza praca, nizsze

    Pełno takich sytuacji, a nekrologów jak było, jest tyle samo ...

    Jak się nie potrafi uczciwie biznesu prowadzić, to się tego nie
    robi ... zajmij się zbieraniem puszek.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 10. Data: 2005-09-24 13:46:08
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    > Dokładnie. Bidny wanna-be provider kombinuje, jak ustrzelić inną firmę.
    > Tzw. kapitalizm po polsku.

    Z drugiej strony (klienta), skoro sa 3 sieci majace rozne ceny i rozna
    jakosc lacz i wykorzystuja 100% pasm, no to ja bym sobei wybral wsrod tych 3
    cos dla siebie i jest dobrze. Jak ma wejsc ktos 4, kto pomiesza w tym
    wszystkim, zrobi zamieszanie w pasmie, no to nie wiem czy to jest takei
    fajne. Owszem, moze wejsc z niska cena i inne cuda na patyku, ale nawet w
    gsm bylo tak, ze i era, i plus, i idea chcialy zablokowac wejscie 4
    operatora gsm, blokujac konkurencje. Sek w tym, ze czym innym wjest wielka
    siec w kraju, a czym innym mala osiedlowa siec wifi... a nawet zmianay idei
    na orange niczego nam do tego nie wsniosla, ale to juz ntg...

    Pozdrawiam,

    Robert