  • 11. Data: 2002-04-13 18:55:58
    Temat: Re: NOM i faktura za 9miesiecy
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    news:27550-1018647771@as1-106.starogard.dialup.ineti
    a.pl...
> [...]
    > prefiksu 1044.
    > Przez 9 miesiecy dzialania nie podpisywal umow, ani nie wysylal rachunkow.
    > Podobno umowy byly podpisywane tylko z klientami ktorzy duzo dzwonili.
    >
    > Ja dzwonilem mysle niewiele, acz systematycznie prez 9 miesiecy nie placac
    > za to (nikt sie nie dopominal).
    >
    > No i ostatnio w TV slysze ze zawarte zostalo porozumienie pomiedzy TPSA i
    > NOM i ze na rachunku z TPSA przyjdzie mi naleznosc za cale 9miesiecy
    rozmow.

    > No wiec stad pytanie - jak to sie ma do obowiazujacego prawa.

    Nie musiał tego robić. W świetle ogłoszonej przez niego publicznej oferty
    (patrz niżej wyciąg z regulaminu, ogłoszonego w stosownym czasie w
    ogólnopolskich mediach razem z oficjalnym cennikiem - to ostatnie a propos
    pkt. 2).

    > 2) nigdzie nie ma jakiegos oficjalnego cennika (strona internetow chyba
    nie
    > jest wystaczajaco oficjalna) - do tego zadnych wiadomosci o podwyzkach itp

    Patrz wyżej. Podwyżek nie było byla tylko obnizka od września 2001.

    > 3) czy mozna wystawic komus rachunek za rzecz sprzed 9 miesiecy? poza
    > alimentami powiedzmy ;-)

    A czy u innych operatorów masz rachunek za każdą rozmowe i po każdej
    rozmowie? Okresy rozliczeniowe mogą być różne, np. roczne, a niekoniecznie
    miesięczne (w UK rachtele wystawiane są co kwartał a we Francji co 2
    miesiące).

    > 4) jedynym zrodlem wiedzy o taryfach byly rekamy. pamietam ze w jednej
    > chwalono sie rozmowami miedzymiastowymi za 19gr/min, w cenniku teraz widze
    > ze to raz ze netto, to jeszcze w dni ustawowo wolne i miedzy 18-8 godzina.
    > Przypomina mi to sytuacje z kawalu "nie w Moskwie a w Petersburgu, nie
    > samochody a rowery i nie rozdaja a kradna"

    Chyba Twoim jedynym źródłem. Oficjalne ceniki były publikowane w m. in. Rz i
    GW. A w reklamach było zapewne od 19 gr/min. czyli znany chwyt marketingowy
    jak to z komórkami od 1 zł, albo w posezonowymi wyprzedażami i cenami
    nizszymi do 70%.

    > 5) Czy "podobnie" nie mogla by postapic pani ze spozywczego u mnie na
    > osiedlu mowiac ktoregos razu ze nalezy sie 500zl, bo chlebek ktory kupuje
    > kosztuje od 2 lat 10zl za bochenek, i ona tu ma policzone wszystkie
    > bochenki ktore kupilem placac za kazdy 2zl i teraz musze wyrownac roznice?

    Nie mogłaby. Zapłacenia przrz ciebie 2 zł/bochenek kończy transakcję. Tutaj
    nie zapłaciłeś jeszcze nic.

    > Przepraszam jesli temat byl walkowany, ale nie znalazlem zadnego tytulu z
    > ostatniego czasu z NOM lub 1044 w tytule

    Był ale nie szkodzi, bo zapewne będzie on wzbudzał jeszcze wiele
    kontrowersji.

    Sam nie mam zamiaru placić za rozmowy jeżeli faktury nie wystawi mi mój
    lokalny operator czyli TPSA (vide §48). Dzwoniąc przez 1044 podporzadkowalem
    sie temu regulaminowi i nie widzę możlwiosći aby było inaczej.
    To, że wcześniej NOM nie dogadał się z TPSA działając w dobrej wierze
    zgodnie z decyzją MŁ i URT a teraz zmienia zasady gry to już konia nie
    obchodzi.

    -------------------------------------
    Z regulaminu NOM

    4. USŁUGI ŚWIADCZONE PRZEZ NOM BEZ PODPISANIA UMOWY
    4.1 Zasady świadczenia usług
    §46
    Użytkownik, przy realizacji połączeń międzystrefowych, może korzystać z
    usług telekomunikacyjnych NOM poprzez każdorazowy wybór Prefiksu 1044 przed
    Numerem krajowym, na który kierowane jest połączenie międzystrefowe lub na
    zasadzie Preselekcji.
    §47
    Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu,
    a w szczególnosci do terminowego uiszczania opłat za usługi
    telekomunikacyjne świadczone przez NOM, zaś NOM zobowiązuje się świadczyć
    usługi telekomunikacyjne w zakresie i na warunkach określonych w
    Regulaminie.
    4.2 Faktury i płatności
    §48
    Faktury za usługi telekomunikacyjne dla Użytkownika, korzystającego z
    połączeń realizowanych przez NOM, wystawiane są przez obsługującego go
    Operatora lokalnego.
    §49
    Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty należności za usługi zrealizowane w
    sieci NOM, określone na fakturze wystawionej przez Operatora lokalnego, na
    wskazane konto bankowe i we wskazanym terminie.
    4.3 Reklamacje
    § 50
    Reklamacje dotyczące wysokości naliczonych opłat, Użytkownik zgłasza do
    obsługującego go Operatora lokalnego, na zasadach określonych w regulaminie
    tego Operatora.
    §51
    Reklamacje dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania usług
    międzystrefowych świadczonych przez NOM, Użytkownik zgłasza do obsługującego

    --------

  • 12. Data: 2002-04-14 10:46:26
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Sat, 13 Apr 2002 19:24:43 +0200, Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> wrote:

    >Ja zaproponowalem Ci przeczytanie mojego postu, Ty z niej skorzystalas.
    >Rachunek wysle za 9 miesiecy.
    >IMHO to jest juz bardziej przystajacy przyklad.

    A gdzie napisałeś na jakich warunkach go czytam? I że będzie mnie to coś
    kosztować? Dalej przykład uważam za bez sensu.

    Renata

  • 13. Data: 2002-04-14 10:54:16
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Sat, 13 Apr 2002 20:11:50 +0200, Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> wrote:

    >9 miesiecy temu nom byl zdecydowanie najtanszym rozwiazaniem. Jednak widze
    >wlasnie patrzac w cenniki ze w tej chwili jest _najdrozszy_ wiec nikomu nic
    >nie mowiac podniesli ceny.

    Skoro nikomu nic nie mówili, to jak się dowiedziałeś o podwyżce?

    >Od innych operatorow dostaje razem z rachunkiem nowe taryfy z takim
    >wyprzedzeniem zebym jeszcze zdazyl zrezygnowac jak mi sie nie podoba.

    Sądzisz, że najpierw NOM zaczął kasować po wyższej stawce, a potem tę
    informację umieścił w cenniku?

    >korzystalo to trzeba zaplacic. Ale czuje sie celowo oszukany i swiadomie

    Przez?

    >przez kogos wprowadzony w blad. Przeciez nigdy bym nie wpisywal tego 1044
    >jak moge skorzystac z grosz tanszej tpsa bez podwania prefiksu, albo uzyc
    >drugiego telefonu w domu za 6gr taniej.

    No ale przecież nikt nikogo nie zmusza do wykręcania 1044.

    Renata

  • 14. Data: 2002-04-14 17:54:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Mozna to przeczytac na mojej stronie www. :-)

  • 15. Data: 2002-04-14 18:00:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Sądzisz, że najpierw NOM zaczął kasować po wyższej stawce, a potem tę
    > informację umieścił w cenniku?

    NOM nie posiada zadnego cennika. Firmy nie ma w ksiazkach telefoncznych.
    Pani w informacji z 913 nie zna numeru. Jedynie mozna cos znalezc na ich
    www, ale nie kazdy ma dostep chociazby. Wiec ciezko tu mowic o jakimkolwiek
    cenniku.

    > Przez?

    Przez nom - na poczatku dzialalnosci reklamowal swoje bardzo niskie ceny
    ktore od razu zostaly podniesione bez zadnej informacji (w kazdym razie ja
    jako abonent takiej nie otrzymalem).
    A przyznasz chyba ze nalezy mi sie informacja typu "dotychczas placil pan
    za rozmowy 19gr/min, od teraz placil pan bedzie 46gr/min".

  • 16. Data: 2002-04-14 18:17:07
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    a.pl...

    > Mozna to przeczytac na mojej stronie www. :-)

    A informacje, o tym, ze bedziesz pobieral oplaty zamiesciles na grupie jakis
    czas temu? ;-)

    Piotr Firlej

  • 17. Data: 2002-04-14 22:31:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Piotr Firlej wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    a.pl...

    > A informacje, o tym, ze bedziesz pobieral oplaty zamiesciles na grupie
    > jakis czas temu? ;-)

    Wywiesilem je pod adresem
    http://www.zadupiainternetu.free.ru/~users/siabadaba
    /blebleble/informacja.html

    ;)))

    to znaczy nie wywiesilem, ale jak bym wywiesil to co by to zmienilo?

  • 18. Data: 2002-04-15 06:24:23
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    > Od innych operatorow dostaje razem z rachunkiem nowe taryfy z takim
    > wyprzedzeniem zebym jeszcze zdazyl zrezygnowac jak mi sie nie podoba.

    Człowieku może byś takich bzdur nie wypisywał. NOM nie podwyższał taryf, ale
    je obnizył od września 2001. TPSA nie jest tańsza (chyba, że w pakiecie
    aktywnym) a i Netia - niekoniecznie i nie zawsze. A i to nie jest do końca
    pewne. Dlaczego? To już jest inna bajka.
    Sprawdź sobie cenniki na WWW wszystkich operaorów i potem możesz perorować.

> [...]
    > jak moge skorzystac z grosz tanszej tpsa bez podwania prefiksu, albo uzyc

    A na twoje ubolewanie na temat braku cennika NOM dam ci inny przykład.
    Czy widziałeś kiedyś cennik LOT-u czy jakiejkolwiek innej linii lotniczej?
    Jedynym źródłem informacji jest zadanie pytania u przewoźnika lub jego
    agenta i to w odniesieniu do konkretnego lotu i w konkretnych warunkach.
    Często różnica w cenie na ten sam fotel w tym samym samolocie klecącym na
    tej samej trasie o tej samej godzinie na bilecie kupionym w tym samym biurze
    może przekraczać 100%, w zależności od tego na jakich warunkach został
    kupiony.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 19. Data: 2002-04-15 06:26:09
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    a.pl...

> [...]
    > Pani w informacji z 913 nie zna numeru. Jedynie mozna cos znalezc na ich
    > www, ale nie kazdy ma dostep chociazby. Wiec ciezko tu mowic o

    To jak uważasz czyja to jest wina? Kto wydaje książki telefoniczne i
    obsługuje informację 913?
    Jeżeli chcesz podeśle ci kilka numerów do NOM w tym do Prezesa.

    > Przez nom - na poczatku dzialalnosci reklamowal swoje bardzo niskie ceny
    > ktore od razu zostaly podniesione bez zadnej informacji (w kazdym razie ja
    > jako abonent takiej nie otrzymalem).

    Bzdury wypisujesz. Nie było żadnej powyżki. A poza tym nie jesteś abonentem
    NOMa a co najwyżej użytkownikiem. Abonentem będziesz po podpisaniu z NOM
    umowy.

    > A przyznasz chyba ze nalezy mi sie informacja typu "dotychczas placil pan
    > za rozmowy 19gr/min, od teraz placil pan bedzie 46gr/min".

    Przeciez to wynika z cennika. Płacił pan 19 gr/min netto za rozmowę po
    godzinach szczytu lub w weekendy, a teraz jeżeli dzwoni pan w porze szytu
    należy się 46 gr min/brutto. Po co ci dodatkowa informacja?

    TPSA też tak ma: poza szczytem 20 gr/min. netto a w szczycie 49 gr/min.
    brutto.

    Dam ci lepsza zagadkę. Jeżeli w cenniku TPSA masz napisane, że w szczycie
    płacisz brutto 49 gr/min. to ile zapłacisz za rozmoe o czasie trwania 60
    sekund?

    A jeżeli poza szczytem jest to 24 gr/min. to za 60 sekund należy się ile -
    jak myślisz?

    Reasumując, nikt cię nie oszukał w temacie opłat za połączenia przez NOM
    (1044).

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 20. Data: 2002-04-15 09:48:21
    Od: "Artur Szymanski" <a...@i...pw.edu.pl>

    Użytkownik Telesfor Baudot <T...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a9e7e7$jei$...@n...tpi.pl...
> [...]
    biurze
    > może przekraczać 100%, w zależności od tego na jakich warunkach został

    To zalezy jak sie nazywasz. Jesli Fibak to masz 100%. A jesli Balcerowicz
    albo Buzek albo HGW (!) to tylko 50 ...... :>>>>>>>>>>>>>>