  • 1. Data: 2002-04-12 22:47:52
    Temat: NOM i faktura za 9miesiecy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Ostatnio w TV mowili ze NOM sie z TPSA dogadal i na rachunkach z TPSA
    przyjdzie naleznosc za 9 miesiecy korzystania z uslug NOM.

    Przypomne ze NOM swiadczy uslugi polaczen miedzymiastowych po wybraniu
    prefiksu 1044.
    Przez 9 miesiecy dzialania nie podpisywal umow, ani nie wysylal rachunkow.
    Podobno umowy byly podpisywane tylko z klientami ktorzy duzo dzwonili.

    Ja dzwonilem mysle niewiele, acz systematycznie prez 9 miesiecy nie placac
    za to (nikt sie nie dopominal).

    No i ostatnio w TV slysze ze zawarte zostalo porozumienie pomiedzy TPSA i
    NOM i ze na rachunku z TPSA przyjdzie mi naleznosc za cale 9miesiecy rozmow.

    No wiec stad pytanie - jak to sie ma do obowiazujacego prawa.

    1) NOM nie podpisal ze mna zadnej umowy

    2) nigdzie nie ma jakiegos oficjalnego cennika (strona internetow chyba nie
    jest wystaczajaco oficjalna) - do tego zadnych wiadomosci o podwyzkach itp

    3) czy mozna wystawic komus rachunek za rzecz sprzed 9 miesiecy? poza
    alimentami powiedzmy ;-)

    4) jedynym zrodlem wiedzy o taryfach byly rekamy. pamietam ze w jednej
    chwalono sie rozmowami miedzymiastowymi za 19gr/min, w cenniku teraz widze
    ze to raz ze netto, to jeszcze w dni ustawowo wolne i miedzy 18-8 godzina.
    Przypomina mi to sytuacje z kawalu "nie w Moskwie a w Petersburgu, nie
    samochody a rowery i nie rozdaja a kradna"

    5) Czy "podobnie" nie mogla by postapic pani ze spozywczego u mnie na
    osiedlu mowiac ktoregos razu ze nalezy sie 500zl, bo chlebek ktory kupuje
    kosztuje od 2 lat 10zl za bochenek, i ona tu ma policzone wszystkie
    bochenki ktore kupilem placac za kazdy 2zl i teraz musze wyrownac roznice?

    Przepraszam jesli temat byl walkowany, ale nie znalazlem zadnego tytulu z
    ostatniego czasu z NOM lub 1044 w tytule

  • 2. Data: 2002-04-12 23:43:57
    Temat: Re: NOM i faktura za 9miesiecy
    Od: "Bartek" <b...@e...pl>

    Witam!

    Uzytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisal w wiadomosci
    a.pl...
    | Ostatnio w TV mowili ze NOM sie z TPSA dogadal i na rachunkach z TPSA
    | przyjdzie naleznosc za 9 miesiecy korzystania z uslug NOM.

    A ja dodam jeszcze jedno pytanie z zakresu ochrony danych osobowych: Czy
    tpsa ma prawo bez mojej zgody przekazac komukolwiek (w szczególnosci jakims
    innym podmiotom gospodarczym) i w jakimkolwiek celu moje dane osobowe
    (konkretnie nom-owi w celu wystawienia jakis faktur)?
    Mi sie wydaje, ze nie ma takiego prawa, a wiec faktury nomu za 9 miesiecy
    bedzie mozna wyrzucic do kosza, zuzyc w toalecie lub odeslac na koszt
    nadawcy (*dowolne wybrac), a na koniec doniec GIODO o zlamaniu ustawy o
    ochronie danych osoboych.. Ale byc moze sie myle.

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 3. Data: 2002-04-13 07:24:43
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Sat, 13 Apr 2002 00:47:52 +0200, Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> wrote:

    >1) NOM nie podpisal ze mna zadnej umowy

    NOM zaprezentował ofertę, Ty z niej skorzystałeś. Umowa nie musi być
    pisemna.

    >2) nigdzie nie ma jakiegos oficjalnego cennika (strona internetow chyba nie
    >jest wystaczajaco oficjalna) - do tego zadnych wiadomosci o podwyzkach itp

    A czego oczekujesz bardziej oficjalnego? Pieczęci notariusza?Cenniki
    którego operatora są bardziej oficjalne?

    >3) czy mozna wystawic komus rachunek za rzecz sprzed 9 miesiecy?

    Znaczy korzystałem i nie chcę zapłacić?

> [...]
    >ze to raz ze netto, to jeszcze w dni ustawowo wolne i miedzy 18-8 godzina.

    Skoro jednak jest te 19gr (obojętnie w jakie dni i czy netto czy
    brutto), to mówili prawdę. Każdy operator zresztą to robi.

> [...]
    >kosztuje od 2 lat 10zl za bochenek, i ona tu ma policzone wszystkie
    >bochenki ktore kupilem placac za kazdy 2zl i teraz musze wyrownac roznice?

    Kompletnie nieprzystający przykład. Podobnie to by było, gdyby pani
    wystawiła Ci rachunek za chleb za kilka miesięcy mówiąc wcześniej, że
    chleb kosztuje 10zł, ale przez parę miesięcy będzie Ci go dawała na
    kredyt, a potem jej zapłacisz. Ty biorąc jej chleb zgadzasz się na jej
    warunki.

    Renata

  • 4. Data: 2002-04-13 07:28:38
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Sat, 13 Apr 2002 01:43:57 +0200, Bartek <b...@e...pl> wrote:

    >A ja dodam jeszcze jedno pytanie z zakresu ochrony danych osobowych: Czy
    >tpsa ma prawo bez mojej zgody przekazac komukolwiek (w szczególnosci jakims
    >innym podmiotom gospodarczym) i w jakimkolwiek celu moje dane osobowe

    NOM zaproponował swoją ofertę, Ty z niej korzystając zawarłeś z NOMem
    umowę, na warunkach proponowanych przez NOM, jednym z nich jest
    wystawienie Ci faktury i Twoje jej zapłacenie.

    Renata

  • 5. Data: 2002-04-13 08:51:04
    Od: "Bartek" <b...@e...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@r...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnabfnh5.vok.Renata.Golebiowska@210-moo-4.acn
    .waw.pl...

    | NOM zaproponował swoją ofertę, Ty z niej korzystając zawarłeś z NOMem
    | umowę, na warunkach proponowanych przez NOM, jednym z nich jest
    | wystawienie Ci faktury i Twoje jej zapłacenie.

    Tak, zgadza się, ale do wystawienia faktury są potrzebne dane, których ja
    nom-owi nie dałem, a dostał on je od osób trzecich. I tu jest moje pytanie:
    czy tpsa bez mojej zgody może przekazywać moje dane osobowe komukolwiek. No
    bo jak przekaże nom-owi ta jakie mam gwarancje, że kiedys nie przekaże ich
    np. inne firmie.

    Bartek

  • 6. Data: 2002-04-13 09:50:53
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >NOM zaproponował swoją ofertę, Ty z niej korzystając zawarłeś z NOMem
    >umowę, na warunkach proponowanych przez NOM, jednym z nich jest
    >wystawienie Ci faktury i Twoje jej zapłacenie.

    Jak mogli mi zaproponowac warunki 9 miesiecy przed tym jak sami je
    uzgodnili z TPSA?

    januszek

  • 7. Data: 2002-04-13 11:46:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Apr 2002, Bartek wrote:
    [...]
    >+ Tak, zgadza się, ale do wystawienia faktury są potrzebne dane, których ja
    >+ nom-owi nie dałem, a dostał on je od osób trzecich. I tu jest moje pytanie:

    Jeszcze nie dostał. AFAIK dostaniesz umowę do podpisania.

    >+ czy tpsa bez mojej zgody może przekazywać moje dane osobowe komukolwiek. No
    >+ bo jak przekaże nom-owi ta jakie mam gwarancje, że kiedys nie przekaże ich
    >+ np. inne firmie.

    Zazwyczaj w umowach jest że "w celu realizacji umowy" (dane
    będą wykorzystane). IMO jeśli ŚWIADOMIE (wykręcając 1044)
    poleciłeś zlecenie usługi komu innemu - to to jest "w celu".

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-04-13 16:35:41
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    .pl...

    > Ja zaproponowalem Ci przeczytanie mojego postu, Ty z niej
    skorzystalas.
    > Rachunek wysle za 9 miesiecy.
    > IMHO to jest juz bardziej przystajacy przyklad.

    Bliźniaki to nie moje ;-)))

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 9. Data: 2002-04-13 17:24:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

  • 10. Data: 2002-04-13 18:11:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ostatnio w TV mowili ze NOM sie z TPSA dogadal i na rachunkach z TPSA
    > przyjdzie naleznosc za 9 miesiecy korzystania z uslug NOM.

    Zauwazylem jeszcze jedna ciekaw rzecz.

    9 miesiecy temu nom byl zdecydowanie najtanszym rozwiazaniem. Jednak widze
    wlasnie patrzac w cenniki ze w tej chwili jest _najdrozszy_ wiec nikomu nic
    nie mowiac podniesli ceny.

    tpsa jest o 1gr tansza a netia chyba o 6gr.

    W sumie milo z ich strony ze nagle nie zarzyczyli sobie 10zl/min.
    Od innych operatorow dostaje razem z rachunkiem nowe taryfy z takim
    wyprzedzeniem zebym jeszcze zdazyl zrezygnowac jak mi sie nie podoba.

    Swoja droga to jaki jest maksymalny czas po ktorym trzeba wystawic fakture
    za usluge?

    Pomijam wzgledy moralne i takie tam... Bo niby wiadomo ze jak sie
    korzystalo to trzeba zaplacic. Ale czuje sie celowo oszukany i swiadomie
    przez kogos wprowadzony w blad. Przeciez nigdy bym nie wpisywal tego 1044
    jak moge skorzystac z grosz tanszej tpsa bez podwania prefiksu, albo uzyc
    drugiego telefonu w domu za 6gr taniej.
    Podejrzewam ze bedzie spra burza o to.