  • 11. Data: 2006-06-07 14:50:13
    Temat: Re: NIEZAPLACONA FAKTURA - CO ROBIC?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    stern wrote:

    > mógłbyś mi wyjasnić w jaki sposób "składa się sprawę w trybie upominawczym"?
    > Następnie jak z tej sprawy robi się postępowanie nakazowe?
    > Musiałem przeoczyć jakąś istotną zmianę w kpc.
    > 485 kpc litościwie pominę.

    Dalem tam pytajniki, bo nie jestem pewny nazw. Jak to sie robi - "use
    one prawnik, luke" ;) dlatego nie wiem co i jak dokladnie (od tego jest
    prawnik) - wiem tylko, ze sprawa szla w dwu etapach, wiec moglem cos
    namieszac w nazewnictwie.

    Pozdr
    ja

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 12. Data: 2006-06-07 15:12:10
    Od: stern <s...@0...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

> [...]
    > one prawnik, luke" ;) dlatego nie wiem co i jak dokladnie (od tego jest
    > prawnik) - wiem tylko, ze sprawa szla w dwu etapach, wiec moglem cos

    aha, ok.
    no to faktycznie pomijajac nazwy zgadza się.

    zrozumiałem, żeś prawnik i stąd moje zjeżenie :)

    pozdr.

    ms

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 13. Data: 2006-06-07 17:16:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    stern [###s...@0...pl.###] napisał:

    Z sądu lub ze strony Ministerstwa Sparwiedliwości pobierasz odpowiedni
    druk i go wypełniasz zgodnie z instrukcją. poziom komplikacji
    zagadnienia porównywalny z PIT-em. Pamiętaj o żądaniu kosztów procesu
    i odsetek od dnia wymagalności roszczenia do dnia zapłaty.

  • 14. Data: 2006-06-07 17:17:14
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    stern wrote:

    > aha, ok.
    > no to faktycznie pomijajac nazwy zgadza się.
    >
    > zrozumiałem, żeś prawnik i stąd moje zjeżenie :)

    No dobra, to jakies sa wlasciwe nazwy? :> Zebym znow kogos nie zjezyl
    kiedys ;)))

  • 15. Data: 2006-06-07 20:09:35
    Od: stern <s...@0...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > No dobra, to jakies sa wlasciwe nazwy? :> Zebym znow kogos nie zjezyl
    > kiedys ;)))

    wnosisz pozew
    sąd może wydać nakaz zapłaty (wyrok) postępowaniu upominawczym, jesli
    roszczenie wynika z dokumentów,

    możesz też złozyć wniosek o wydanie nakazu zapłaty w post. nakazowym (w
    pozwie piszesz, że wnosisz o wydanie nakazu w nakazowym), ale tutaj
    musisz dysponować jednym z dokumentów wyliczonych w kpc (485), np.
    zaakceptowanym przez dłużnika rachunkiem czy wekslem.

    Różnica:
    Jeśli pozwany wniesie sprzeciw w upomniawczym, nakaz pada, a sąd bada
    sprawę.
    Jeśli wniesie zarzuty od nakazu w nakazowym, sąd bada czy są podstawy do
    utrzymania nakazu w mocy.

    Przy upominawczym, powód dopłaca pozostałą częśc opłaty sądowej

    Przy nakazowym pozwany dopłaca pozostałą część opłaty sądowej.

    to tak z grubsza, różnic jest trochę więcej :)

    pozdrawiam

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 16. Data: 2006-06-07 20:53:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    stern wrote:

    > to tak z grubsza, różnic jest trochę więcej :)

    Wiem skad mi sie to wzielo (te dwa etapy) bo placi sie 2%+6% od kwoty
    tak? ja zaplacilem 2% i te 6% mialem placic, jakby sie odwolali... No
    ale... sie nie odwolali w przeciagu 2 tygodni (czy jakos tak).
    :)

  • 17. Data: 2006-06-08 03:53:44
    Od: stern <s...@0...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

> [...]
    > tak? ja zaplacilem 2% i te 6% mialem placic, jakby sie odwolali... No
    > ale... sie nie odwolali w przeciagu 2 tygodni (czy jakos tak).

    sąd wydał nakaz w post. upominawczym, wtedy płaci się 1/4 wpisu (co do
    zasady 1,25%, chyba że roszczenie jest do 10.tys. zł i podpada pod post.
    uproszczone. :) )

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 18. Data: 2006-06-08 08:25:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    stern wrote:

    > sąd wydał nakaz w post. upominawczym, wtedy płaci się 1/4 wpisu (co do
    > zasady 1,25%, chyba że roszczenie jest do 10.tys. zł i podpada pod post.
    > uproszczone. :) )

    Byc moze tak moglo byc :)