  • 1. Data: 2006-06-07 06:56:37
    Temat: Znaki drogowe
    Od: l...@w...pl

    Mam pytanie jesli idzie o znaki informujace o poczatku i koncu terenu
    zabudowanego. Zanim wprowadzono obecne znaki informujace o terenie
    zabudowanym obowiazywaly takie na ktorych na bialym tle byl umieszczony
    czarny napis oznaczajacy miejscowosc. Takie znaki nadal mozna spotkac.
    W takim razie czy te znaki nadal obowiazuja jako znaki informujace o
    terenie zabudowanym czy tez maja jedynie charakter informacyjny? Jesli
    to mozliwe prosze o podanie ewentualnej podstawy prawnej do
    rozstrzygniecia tego typu watpliwosci. Pozdrawiam

    PS. Probowalem doszukiwac sie w prawie o ruchu drogowym ale o starych
    tablicach miejscowosci nic nie udalo mi sie znalezc.

  • 2. Data: 2006-06-07 08:06:18
    Temat: Re: Znaki drogowe
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Uzytkownik <l...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    >
    > PS. Probowalem doszukiwac sie w prawie o ruchu drogowym ale o starych
    > tablicach miejscowosci nic nie udalo mi sie znalezc.

    Od 1.01.06 nie obowiazuje. Info w rozporzadzeniu w sprawie znaków i sygnalów
    drogowych - par.114.

    neelix

  • 3. Data: 2006-06-07 08:09:38
    Od: "Marcin" <6...@e...pl>

> [...]
    > to mozliwe prosze o podanie ewentualnej podstawy prawnej do
    > rozstrzygniecia tego typu watpliwosci. Pozdrawiam

    Od 1 stycznia maja juz tylko charakter informacjny.

    Dz.U.02.170.1393
    ROZPORZADZENIE
    MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNETRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 31 lipca 2002 r.
    w sprawie znaków i sygnalów drogowych.

    § 114. 1. Do dnia 31 grudnia 2005 r.:
    1) tablica z bialym tlem oraz czarnym obrzezem i napisem okreslajacym nazwe
    miejscowosci ma takie samo znaczenie, jak znak D-42; przepis § 15 ust. 3 stosuje
    sie odpowiednio,
    2) tablica, o której mowa w pkt 1, przekreslona ukosnie czerwona linia, ma takie
    samo znaczenie, jak znak D-43,

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 4. Data: 2006-06-07 08:24:00
    Od: l...@w...pl

> [...]
    > sie odpowiednio,
    > 2) tablica, o której mowa w pkt 1, przekreslona ukosnie czerwona linia, ma takie

    Serdecznie dziekuje za informacje ;-)

  • 5. Data: 2006-06-07 08:25:40
    Od: l...@w...pl

    Serdeczne dzieki za wszelkie udzielone informacje ;-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-06-07 11:33:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 6 Jun 2006 23:56:37 -0700, l...@w...pl wrote:

    >czarny napis oznaczajacy miejscowosc. Takie znaki nadal mozna spotkac.
    >W takim razie czy te znaki nadal obowiazuja jako znaki informujace o
    >terenie zabudowanym czy tez maja jedynie charakter informacyjny? Jesli

    To już nei sa znaki. Czyli w sensie PoRD nie istnieją i nie oznaczają
    początku obszaru zabudowanego.

    >to mozliwe prosze o podanie ewentualnej podstawy prawnej do
    >rozstrzygniecia tego typu watpliwosci. Pozdrawiam

    Rozporzadzenie ministra infr. o znakach i sygnałach.
    --
    _______/ /_ Bilstein poprawia jakość wytrysku!