  • 1. Data: 2006-06-07 08:05:08
    Temat: straż miejska - uprawnienia
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Witam,

    Słyszę od znajomych o roznych przypadkach i zaczynam się zastanawiać, czy SM
    ma takie same uprawnienia jak Policja, czy tylko kreują się na strózów
    prawa. Czy ktoś może mi napisać, czy SM ma prawo mnie wylegitymowac na ulicy
    ot tak sobie ?
    Pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-06-07 08:31:39
    Temat: Re: straż miejska - uprawnienia
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "wojtaszek" <v...@i...pl> napisał:

    > czy SM ma takie same uprawnienia jak Policja,
    Czytaj w ustawie z dn. 29 sierpnia 1997 r.
    o strażach gminnych (Dz. U. Nr 123, poz. 779)

    > czy SM ma prawo mnie wylegitymowac na ulicy ot tak sobie ?
    Tak.

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-06-07 10:06:44
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    > Tak.

    Faktycznie jest napisane, że może legitymować, ale w uzasadnionych
    przypadkach. Rozumiem, że przed wylegitymowaniem powinien podać powód dla
    którego delikwent jest legitymowany.
    Wojtek