  • 11. Data: 2004-01-02 15:56:14
    Temat: Re: NFZ - jak zglosic przestepstwo????
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Tylko, ze NFZ zacznie sie zasłaniać innymi lekarzami którzy podpisali umowe
    o świadczenie usług zdrowotnych, a to że nie podpisał akuratnie mój lekarz
    pierwszego kontaktu to już nie jest problemem NFZ, czy sie myle ?
    Bartek

  • 12. Data: 2004-01-02 16:30:10
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bt43kh$i97$7@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A czemu to niby? Jak włamią się mi do mieszkania, to warunkiem
    > zawiadomienia przecież nie jest znajomość sprawcy. To tak na
    marginesie.

    Ale ten wątek nie mówi o włamaniu ani żadnym innym pospolitym
    przestępstwie.

    Pozdr
    Leszek

  • 13. Data: 2004-01-02 18:50:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    lekarz
    > pierwszego kontaktu to już nie jest problemem NFZ, czy sie myle ?

    I tak, i nie. Z Wiadomości telewizyjnych wiem, że są obszary, gdzie nikt
    nie podpisał umowy. Po za tym, po co mieli by robić problemy. Kiedyś
    załatwiałem coś takiego, bo w moim mieście był tylko jeden specjalista,
    któr akurat żonienie odpowiadał. Bez większego problemu wyrazili zgodę na
    udaniesie do sąsiedniego województwa (to była za regionalnych kas chorych)
    i zapłacili za usługę, warunkując tylko tym, by koszt nie był większy niż
    wynegocjowany z miejscowym specjalistą. W końcu co dla nich za różnica,
    komu zapłacą. Tylko trochę papierków z tym jest.

  • 14. Data: 2004-01-02 18:51:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale ten wątek nie mówi o włamaniu ani żadnym innym pospolitym
    > przestępstwie.

    I co to wnosi do sprawy. proponuję lekturę kodeksu postępowania karnego, w
    szczególności części o celach postępowania karnego. Jednym z nich jest
    ustalenie sprawcy.

  • 15. Data: 2004-01-02 20:18:05
    Od: "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl>

    > O ile mi wiadomo, nie jestesmy panstwem komunistycznym (...)

    zadne panstwo nie jest panstwem komunistycznym.
    to tak na marginesie.

    --
    wsw

  • 16. Data: 2004-01-02 22:48:20
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > wynegocjowany z miejscowym specjalistą. W końcu co dla nich za różnica,
    > komu zapłacą. Tylko trochę papierków z tym jest.

    Witam, to moze ja zadam krotkie pytanie: czy jesli udam sie do prywatnego
    gabinetu na konsultacje lekarska z powodu braku mozliwosci wykonania badan w
    publicznej sluzbie zdrowia to rowniez moge domagac sie zwrotu kosztow i czy
    mam szanse je odzyskac ? mialem dokladnie taka sytuacje z kardiologiem
    dzieciecym (w pazdzierniku) - wszystkie warszawskie dzieciece przychodnie
    posiadajace kardiologa dzieciecego odmowily zapisania na wizyte i
    konsultacje z powodu braku miejsc - a zapisy dopiero od stycznia.
    poniewaz w kardiologii nie da sie bez badan ocenic czy dana dolegliwosc
    stanowi zagrozenie dla zycia czy nie - nie moglem czekac 3 miesiace z wizyta
    i poszedlem "prywatnie". jak w takiej sytuacji szacowana jest wysokosc
    poniesionych koztow - na podstawie rzeczywistego rachunku czy na podstawie
    taryfikatorow nfz (fakt, ze jedno ma sie nijak do drugiego) ?

  • 17. Data: 2004-01-03 00:26:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, Bartek wrote:
    [...]
    >+ zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, dlaczego cześc lekarzy podpisało, a
    >+ druga niekoniecznie ??

    Część odpowiedzi padła dziś rano w 1PR: "podpisali m.in. dyrektorzy
    publicznych ZOZów, którzy zakładają że ich organy założycielskie
    - czyli gminy - "dołożą" brakujących środków z budżetu. ZOZom
    prywatnym nikt nie będzie dokładał".

    >+ czyżby koszty leczenia przez lekarza w przypadku tego
    >+ samego schorzenia w różnych rejonach Polski były różne ??

    Zdaje się że chodzi głównie o obsługę nocną, w tym prawdopodobną
    konieczność weryfikacji *wszystkich* wezwań pogotowia - bo jeśli
    w razie "błedu oceny" pacjent będzie musiał zapłacić sa przyjazd
    sam, lub co gorsza - NIE BĘDZIE MÓGŁ samodzielnie wezwać pogotowia
    (!) - a takie hasło też padło - to... lekarz "rodzinny" będzie
    miał problem. Dość często prawdopodobnie :> - potwierdzić
    wezwanie karetki "na własną kieszeń" lub ukatrupić pacjenta
    jeśli to coś poważnego i przyjazd na badanie opóźni pomoc
    w postaci R-ki na wystarczająco długo...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 18. Data: 2004-01-03 01:26:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Ja to trenowałem w odwrotną stronę, tj. najpierw pismo do Kasy Chorych
    (wówczas były), a potem po ich zgodzie do lekarza. Lekarz od razu wysłał
    im fakturą, a ja nic nie płaciłem. Nie wiem, czy w przeciwną stronę da
    się. Musiał byś jakoś udowodnić, że nikt nie chciał dziecka przyjąć, a to
    trochę trudne.

  • 19. Data: 2004-01-03 08:26:48
    Od: "pestifer" <p...@U...fm>

> [...]
    > poniesionych koztow - na podstawie rzeczywistego rachunku czy na podstawie
    > taryfikatorow nfz (fakt, ze jedno ma sie nijak do drugiego) ?

    nie wiem w ktorym regionie ale w jednym z tych gdzie malo kto podpisal
    kontrakt NFZ oglosil ze mozna chodzic prywatnie, zaplacic za wizyte 15 zl i
    zwroca to
    tylko musisz znalezc kogos kto cie przyjmie za 15 zl :)

  • 20. Data: 2004-01-03 11:55:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@U...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    zl i
    > zwroca to
    > tylko musisz znalezc kogos kto cie przyjmie za 15 zl :)

    Ale może ktoś za 20 zł się znajdzie i dołoży tylko 5 zł.