  • 1. Data: 2004-01-01 23:09:21
    Temat: Rejestr OBOS (C&C): czy takie traktowanie klienta jest zgodne z prawem?
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    Witam,

    Czy zgodne z polskim prawem jest takie formulowanie
    umow, ze do rezygnacji z danej uslugi konieczna jest czynna, pisemna
    rezygnacja klienta (a samo zaprzestanie opłacania nie wystarcza)?

    5 lat temu kupowalem samochod, wtedy podpisalem umowę
    z firmą C&C na wpisanie danych pojazdu do rejestru OBOS.
    Nie mam juz tej umowy, ale o ile pamietam, bylo tam sformulowanie:
    "bezplatnie na okres 2 lat",
    co ja zrozumialem doslownie - dają mi coś na 2 lata za darmo.

    Teraz, 5 lat pozniej, dostalem pismo z pogrozkami od firmy C&C,
    z ktorego sie dowiaduje, ze za kolejne 3 lata (2001-2003) jestem
    im winny pieniądze za przechowywanie danych pojazdu w rejestrze.

    Piszą, że:
    ".....wobec nie ustalenia w umowie wysokosci zaplaty
    i braku stwierdzenia ze usluga bedzie swiadczona bezplatnie,
    zgodnie z art. 35 KC za wykonanie zlecenia nakleży się nam
    wynagrodzenie w wyokosci odpowiadajacej wykonanej pracy.....".

    Abstrahujac od wysokosci kwoty (40 zł) - nie podoba mi sie
    taki styl zmuszania ludzi do bycia ich klienatami.
    Czy jest to w pelni zgodne z prawem?

    List od C&C nie przebiera w slowach - straszy juz nie tylko standardowo,
    sądem i komornikiem, ale też ZUS-em, urzędem skarbowym i
    powiadomieniem banków kredytowych, oraz:

    "....w przypadku nie dokonania należnej nam zapłaty, dług i dane
    dłużnika zostaną umieszczone na liscie wierzytelnosci przeznaczonej
    do publicznej sprzedarzy.....".

    Czy zgodne z prawem jest sprzedawanie moich danych osobowych,
    tylko dlago że zalegam im 40 zł?

    Na koncu listu pisza, że jesli wystąpię z takim wnioskiem pisemnie,
    to usuną moje dane z rejestru za darmo, ale jeśli chcę potwierdzenie
    usunięcia to muszę wpłacić 15 zł.
    I znów pytanie - czy tak jest zgodnie z prawem?

    Wracając do głownego pytania - czy legalne jest takie interpretowanie
    umów cywilno-prawnych, że do zaprzestania jakiejś usługi
    konieczny jest czynny, pisemny sprzeciw klienta?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2004-01-02 00:45:50
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "latet" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    Nie wiem co to za firma ale sposob pisania listu podobny jest do wszelkiej
    masci firemek naciagajacych ludzi na kase za niby tam uslugi ktore wykonali
    iles tam lat do tylu ...
    W jakiej formie przyszedl list ? Polecony z potwierdzniem odbioru ? Jak nie
    to nie bylo listu i wlasciwie mysle ze olac mozesz calkowicie takie cos...
    Jak beda nadal Cie napastowac to mozesz im odeslac pisemko (poleconym) ze w
    razie nastepnego straszenia i proby naciagniecia Cie na koszty ktore wg
    Ciebie sa bezprawne oddasz sprawe do prokuratury o probe wyludzenia :)
    zazwyczaj starcza i juz wiecej nie beda Cie meczyc ...
    Oczywiscie jest druga strona operacji ... jesli w umowie masz napisane ze po
    tych 2 darmowych latach bedzie jakis koszt to powiedzmy ze moga cos wiecej
    pomarudzic ...
    No i mam nadzieje ze papierki tej umowy masz jeszcze a nie wywaliles ich

  • 3. Data: 2004-01-02 10:49:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > umow, ze do rezygnacji z danej uslugi konieczna jest czynna, pisemna
    > rezygnacja klienta (a samo zaprzestanie opłacania nie wystarcza)?

    Jest zgodne. Jeśli zawarto umowę, to jeśli jedna ze stron pragnie ją
    zerwać, to wypadało by ją wypowiedzieć w takiej formie, w jakiej zawarto.

> [...]
    > z ktorego sie dowiaduje, ze za kolejne 3 lata (2001-2003) jestem
    > im winny pieniądze za przechowywanie danych pojazdu w rejestrze.

    Przejrzyj archiwum tej grupy. Choćby wyszukując w Googlach po nazwie tej
    firmy. Latem tego roku był potwornie długi wątek na ten temat, albo nawet
    kilka. O ile dobrze pamiętam, to konkluzja była taka, że mogą sobie tymi
    wezwaniami ubikacje wytapetować. Ale sprawdź, bo mogę źle pamiętać, a nie
    pamiętam teraz dokładnie ustalonego wówczas stanu faktycznego.

  • 4. Data: 2004-01-02 17:21:49
    Od: "TeTal" <t...@n...pl>

> [...]
    > wezwaniami ubikacje wytapetować. Ale sprawdź, bo mogę źle pamiętać, a nie
    > pamiętam teraz dokładnie ustalonego wówczas stanu faktycznego.

    Znalazlem cos takiego - niezly horrorek:
    http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UT
    F-8&threadm=bq0cd7%249l3%241%40atlantis.news.tpi.pl&
    rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dgroup:pl.misc.samochody%2B
    insubject:ogolnopolski%2Bauthor:Krzys%26hl%3Dpl%26lr
    %3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26as_drrb%3Db%26as_min
    d%3D25%26as_minm%3D11%26as_miny%3D2003%26as_maxd%3D2
    5%26as_maxm%3D7%26as_maxy%3D2003%26selm%3Dbq0cd7%252
    49l3%25241%2540atlantis.news.tpi.pl%26rnum%3D1
    (pewnie link się poszatkuje, nie wiem jak temu zapobiec).

    latet

  • 5. Data: 2004-01-02 23:54:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, TeTal wrote:
    [...]
> [...]
    49l3%25241%2540atlantis.news.tpi.pl%26rnum%3D1
    >+ (pewnie link się poszatkuje, nie wiem jak temu zapobiec).

    Tak:
    http://tinyurl.com/3dn8y
    (i oczywiście pod spodem podając "cały" link, coby konserwatyści też
    byli usatysfakcjonowani :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-03 13:31:53
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > Tak:
    > http://tinyurl.com/3dn8y

    Genialne! Dzieki!!!

    latet

  • 7. Data: 2004-01-03 19:16:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, latet wrote:

    >+ > Tak:
    >+ > http://tinyurl.com/3dn8y
    >+
    >+ Genialne! Dzieki!!!

    Genialny był pomysł tego kto stworzył pierwszy taki serwer :)
    A zasługa we wskazywaniu też nie moja - zdaniem google :) po kolei:

    - Sherlock w sygnaturze,
    (BTW: Organization dość oryginalne :))

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd