  • 1. Data: 2004-01-02 07:02:35
    Temat: rozwiązanie umowy a zaległy urlop
    Od: "jacenty" <j...@i...pl>

    Witam

    Czy rozwiązanie przeze mnie umowy na czas nieokreślony, zakład
    ma mi wypłacić ekwiwalent za zaległy urlop /21 dni/ ?

    Z góry dziękuje za odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-01-02 08:47:47
    Temat: Re: rozwiązanie umowy a zaległy urlop
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Czy rozwiązanie przeze mnie umowy na czas nieokreślony, zakład
    > ma mi wypłacić ekwiwalent za zaległy urlop /21 dni/ ?
    > Z góry dziękuje za odpowiedź.

    a za jaki rok ???? (to na początek), bo może chodzi Ci o 2004 ????

    a to później z kodeksu pracy:

    Art. 171. W przypadku niewykorzystania przysługującego urlopu w całości lub
    w części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy pracownikowi
    przysługuje ekwiwalent pieniężny.
    § 2. uchylony
    § 3. Pracodawca nie ma obowiązku wypłacenia ekwiwalentu pieniężnego, o
    którym mowa w § 1, w przypadku gdy strony postanowią o wykorzystaniu urlopu
    w czasie pozostawania pracownika w stosunku pracy na podstawie kolejnej
    umowy o pracę zawartej z tym samym pracodawcą bezpośrednio po rozwiązaniu
    lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę z tym pracodawcą.
    Art. 172. Za czas urlopu pracownikowi przysługuje wynagrodzenie, jakie by
    otrzymał, gdyby w tym czasie pracował.. Zmienne składniki wynagrodzenia mogą
    być obliczane na podstawie przeciętnego wynagrodzenia z okresu 3 miesięcy
    poprzedzających miesiąc rozpoczęcia urlopu; w przypadkach znacznego wahania
    wysokości wynagrodzenia okres ten może być przedłużony do 12 miesięcy.
    Art. 172.1. § 1. Jeżeli pracodawca na podstawie odrębnych przepisów jest
    obowiązany objąć pracownika ubezpieczeniem gwarantującym mu otrzymanie
    świadczenia pieniężnego za czas urlopu, pracownikowi nie przysługuje
    wynagrodzenie przewidziane w art. 172 lub ekwiwalent pieniężny, o którym
    mowa w art. 171.
    § 2. Jeżeli świadczenie pieniężne za czas urlopu, o którym mowa w § 1, jest
    niższe od wynagrodzenia przewidzianego w art. 172 lub od ekwiwalentu
    pieniężnego, o którym mowa w art. 171, pracodawca jest obowiązany wypłacić
    pracownikowi kwotę stanowiącą różnicę między tymi należnościami.
    Art. 173. Minister Pracy i Polityki Socjalnej określi, w drodze
    rozporządzenia, szczegółowe zasady udzielania urlopu wypoczynkowego,
    ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu
    pieniężnego za urlop.

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2004-01-02 08:53:12
    Od: <l...@p...fm>

    > Czy rozwiązanie przeze mnie umowy na czas nieokreślony, zakład
    > ma mi wypłacić ekwiwalent za zaległy urlop /21 dni/ ?

    Ma taki obowiazek, chyba ze kaze Ci wykorzystac urlop w trakcie okresu
    wypowiedzenia.

    Dan.

  • 4. Data: 2004-01-02 11:26:45
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    Ale zdaje sie, ze w 2003r. zmienily sie przypisy w Kodeksie Pracy w tym
    zakresie i nie nalezy sie ekwiwalent?

  • 5. Data: 2004-01-02 11:33:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik goliat napisał:

    > Ale zdaje sie, ze w 2003r. zmienily sie przypisy w Kodeksie Pracy w tym
    > zakresie i nie nalezy sie ekwiwalent?

    Wg. nowych przepisów nie nalezy sie ekwiwalent przy powołaniu do
    zasadniczej słuzby wojskowej i jeszcze jakims szczególnym przypadku.
    Ale przy zwolnieniu sie należy jak psu zupa.

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-01-02 12:02:40
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    > zasadniczej słuzby wojskowej i jeszcze jakims szczególnym przypadku.
    > Ale przy zwolnieniu sie należy jak psu zupa.

    Gdzie w sieci mozna znalezc aktualny KP? Bo mam z tekstem ujednoliconym z
    1.03.2003 i tam nawet przy powolaniu do wojska nalezy sie ekwiwalent.

  • 7. Data: 2004-01-02 12:14:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik goliat napisał:

    > Gdzie w sieci mozna znalezc aktualny KP? Bo mam z tekstem ujednoliconym z
    > 1.03.2003 i tam nawet przy powolaniu do wojska nalezy sie ekwiwalent.

    A w sieci to nie wiem, jest u mnie na półce.
    Nowelizacja (dość obszerna) weszła w zycie wczoraj.

    Twój tekst z marca zeszłego roku jestjuz archiwalny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-01-02 12:20:31
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    To jak to sie ma doart.167(1) KP?

  • 9. Data: 2004-01-02 12:48:06
    Od: <l...@p...fm>

    > To jak to sie ma doart.167(1) KP?

    Tak sie ma jak napisalem wyzej. Jesli pracodawca udzieli urlopu w okresie
    wypowiedzenia to pracownik ma obowiazek go wykorzystac. Jesli pracodawca nie
    udzieli urlopu to obowiazany jest wyplacic ekwiwalent. Juz przeciez pisalem
    o tym.

    Dan.

  • 10. Data: 2004-01-02 12:56:10
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > udzieli urlopu to obowiazany jest wyplacic ekwiwalent. Juz przeciez pisalem

    No wlasnie, ale moja polemika toczy sie z Maddy. Moze Ona ma swiezsze przepisy,
    zwlaszcza, ze ponoc zmienily sie od wczoraj.
    P.S. Czy ktos moze odnisc sie do mojego postu odnosnie urlopu po wyroku?