    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Możliwość przepadku mieszkania
    Date: Tue, 26 May 2020 21:08:48 +0200

    W dniu 2020-05-25 o 10:58, universis pisze:

    > Kiedyś to mieszkanie miało status lokatorski, ale ja jestem 16 lat w UK i w tym
    czasie prawo lokalowe w Polsce się zmieniało i sam nie wiem za bardzo jaki ma status
    to mieszkanie. Brat mi mówi że musimy dopełnić formalności i wnieść jakąś małą opłatę
    - po tym wszystkim będziemy mogli to mieszkanie sprzedać.

    Czyli mieszkanie jako lokatorskie jest własnością spółdzielni a nie wasza
    Tylko dlaczego twierdzisz, że macie z bratem po 50% własności? Może
    oszukaliście sąd, ze w spadku było mieszkanie?
    To, że zmieniły się przepisy nie znaczy, ze automatycznie nabyliście
    własność mieszkania.
    Mieszkanie trzeba było wykupić ze spółdzielni, nieraz wystarczyła
    przysłowiowa złotówka plus VAT.
    Jak tego nie zrobiliście Spółdzielnia ma wszelkie prawa do mieszkania.
    Zazwyczaj jednak są przyjaźni i pomagają lokatorom przekształcić na
    własność. Trzeba poprosić Spółdzielnie o załatwienie tej sprawy i stawić
    się z nimi u notariusza.
    Powodzenia.