  • 1. Data: 2004-02-28 19:42:51
    Temat: Możliwa darowizna udziałów w spółce z.o o.....????
    Od: Andrew Jopp <a...@g...pl>

    Witam

    Mam pytanie do grupowiczów. Rada Nazdorcza spółki w której mam udziały
    wyraziła zgodę na darowizne udziałów matce synowi. Czy jest to zgodne z
    prawem i Kodeksem Spólek Handlowych itp... z tego co wiem to udziały można
    jedynie zbyć, zastawić lub objąć w drodze spadku... ( w statucie s[półki
    istnieją też tylko te możliwości)
    Jeżeli jest możliwa darowizna to proszę o wskazanie mi przepisów ksh które
    odnoszą się do darowizny udziałów.

    Z góry dziękuje

  • 2. Data: 2004-02-28 20:30:10
    Temat: Re: Możliwa darowizna udziałów w spółce z.o o.....????
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Andrew Jopp" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > istnieją też tylko te możliwości)
    > Jeżeli jest możliwa darowizna to proszę o wskazanie mi przepisów ksh które

    Zbycie moze nastapic pod tytulem darmym lub odplatnym.

  • 3. Data: 2004-02-28 20:30:56
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

> [...]
    > istnieją też tylko te możliwości)
    > Jeżeli jest możliwa darowizna to proszę o wskazanie mi przepisów ksh które

    ...no wlasnie mozna zbyc... w rozny sposob, czyli np. poprzez sprzedaz,
    darownizne i inne umowy, ktore moga doprowadzic do rozporzadzenia udzialem...

    pozdrawiam,
    konrad

    ps. nie ma przepisow, ktore by sie odnosily bezposrednio do darowizny udzialow.
    w tym zakresie nalezy stosowac ogolne przepisy kodeksu cywilnego

  • 4. Data: 2004-02-28 21:28:43
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości

    > ps. nie ma przepisow, ktore by sie odnosily bezposrednio do darowizny
    udzialow.
    > w tym zakresie nalezy stosowac ogolne przepisy kodeksu cywilnego

    ... oraz ( a wlasciwie w 1 kolejnosci) przepisy ksh dot. zbycia udzialow

    NoMAD