  • 1. Data: 2004-02-28 19:01:43
    Temat: Kulig
    Od: "Monika" <n...@p...onet.pl>

    Chciałam zorganizować swoim uczniom kulig. Miał się odbyć w lesie. Za dużymi
    saniami ciągniętymi przez konie doczepione byłyby małe saneczki. Tak jak to
    wygląda na wielu kuligach. Dyrekcja szkoły nie wyraziła zgody twierdząc, że
    gdzieś tam kiedyś słyszała, że to nie jest zgodne z prawem. Czy tak jest i
    jakie przepisy o tym mówią?

  • 2. Data: 2004-02-28 19:06:41
    Temat: Re: Kulig
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia sob 28. lutego 2004 20:01 , osobnik podajacy sie za Monika byl
    laskaw napisac:

> [...]
    > wyraziła zgody twierdząc, że gdzieś tam kiedyś słyszała, że to nie
    > jest zgodne z prawem. Czy tak jest i jakie przepisy o tym mówią?

    kodeks drogowy tego zabrania, oczywiscie w sposob posredni
    --
    pozdrawiam

    przed zastosowaniem zweryfikuj moje tezy
    w adresie: lub.czasopisma = gazeta

  • 3. Data: 2004-02-28 21:12:59
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik xmarcel <x...@l...czasopisma.pl> napisał:
    > kodeks drogowy tego zabrania, oczywiscie w sposob posredni

    A możesz przytoczyć, który przepis kodeksu? Chodzi Ci
    o zakaz ciągnięcia za pojazdem osoby na sankach?
    Jeśli tak, to czy na pewno sanie pasują do kodeksowej
    definicji pojazdu?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 4. Data: 2004-02-28 21:21:39
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia sob 28. lutego 2004 22:12 , osobnik podajacy sie za Piotr 'Gerard'
    Machej byl laskaw napisac:

    > A możesz przytoczyć, który przepis kodeksu? Chodzi Ci
    > o zakaz ciągnięcia za pojazdem osoby na sankach?

    tak

    > Jeśli tak, to czy na pewno sanie pasują do kodeksowej
    > definicji pojazdu?

    oczywiscie
    niechce mi sie teraz wetowac kodeksu drogowego, ale tam gdzies jest
    definicja pojazdu, ktora na sile mozna przypasowac rowniez do nart ;)

    --
    pozdrawiam, xmarcel

  • 5. Data: 2004-02-28 21:23:44
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:c1r08r$b1j$1@inews.gazeta.pl

    > A możesz przytoczyć, który przepis kodeksu? Chodzi Ci
    > o zakaz ciągnięcia za pojazdem osoby na sankach?
    > Jeśli tak, to czy na pewno sanie pasują do kodeksowej
    > definicji pojazdu?

    I chciałoby się powiedzieć iż leśne dukty i polne
    drogi nie są *drogami publicznymi* do których
    odnoszą się przepisy kodeksu drogowego.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Rolniku! myj jaja przed skupem!"

  • 6. Data: 2004-02-28 21:33:16
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia sob 28. lutego 2004 22:21 , osobnik podajacy sie za xmarcel byl
    laskaw napisac:

> [...]
    > niechce mi sie teraz wetowac kodeksu drogowego, ale tam gdzies jest
    > definicja pojazdu, ktora na sile mozna przypasowac rowniez do nart ;)

    ups, z tymi nartami to juz nieaktualne
    teraz obawiazuje definicja:
    "pojazd" - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;
    --
    pozdrawiam, xmarcel

  • 7. Data: 2004-02-28 21:59:51
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik xmarcel <x...@l...czasopisma.pl> napisał:
    > "pojazd" - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    > oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

    Ano właśnie. Próbowałeś się kiedyś saniami poruszać po drodze? ;)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 8. Data: 2004-02-28 22:02:35
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Andrzej_K. <n...@n...spam.pl> napisał:
    > I chciałoby się powiedzieć iż leśne dukty i polne
    > drogi nie są *drogami publicznymi* do których
    > odnoszą się przepisy kodeksu drogowego.

    Hmmmm... Art. 1. pkt 2. mówi, że przepisy ustawy stosuje się
    również do ruchu odbywającego się poza drogrami publicznymi,
    jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa
    uczestników tego ruchu.
    Więc akurat ten argument łatwo obalić ;) Nadal jednak uważam,
    że sanie raczej niezbyt dobrze pasują pod definicję kodeksową
    pojazdu :)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 9. Data: 2004-02-28 22:08:00
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia sob 28. lutego 2004 22:59 , osobnik podajacy sie za Piotr 'Gerard'
    Machej byl laskaw napisac:

    > Ano właśnie. Próbowałeś się kiedyś saniami poruszać po drodze? ;)

    pewnie!!
    wlasnie po takich lesnych i polnych drogach
    ale byla impreza ;))

    ps. wykroczenie to sie juz przedawnilo ;))

    --
    pozdrawiam, xmarcel

  • 10. Data: 2004-02-28 22:57:07
    Od: wwierdak <w...@g...pl>

    Dnia 04-02-28 23:02, Użytkownik WaldemarW napisał :

> [...]
    > Więc akurat ten argument łatwo obalić ;) Nadal jednak uważam,
    > że sanie raczej niezbyt dobrze pasują pod definicję kodeksową

    A jak wytlumaczysz fakt ze w zakopanem np. po drodze publicznej
    poruszaja sie sanie?

    --
    Pozdrawiam - WaldemarW - Nowy Sącz