    From: "Drifter" <d...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie - jak to zrobić?
    Date: Tue, 29 Oct 2002 02:23:25 +0100

    news:apkibr$9j8$1@absinth.dialog.net.pl...

> [...]
    > skład majatku w tej chwili jest dalej mieszkaniem służbowym po opuszczeniu
    > go powinienes dobrze znac jakie obowiazuja przepisy / w odniesieniu do
    > takich mieszkan a jak nie wiesz to sie skontaktuj ,kiedyś był to chyba GAM
    > teraz nie wiem :-) ...myśle ,ze powinnienes sie zorientowac co do takich
    > mieszkan ,wiem ze teraz jest możliwość korzystnego wykupu ale z chwilą
    kiedy
    > to zrobisz bedzie to majatek wspólny i nie ma mowy o braniu różnicy
    ...nie
    > będzie to łatwe... w sprawach rozwodowych sad może nakazać określone

    Moje pytanie ma charakter wyprzedzający. Przed wykupieniem mieszkania nie
    wchodzi ono w skład majątku, bo jest własnością państwa. Po rozwodzie ustaje
    przecież wspólnota majatkowa i jeśli je wykupię za własne pieniądze to
    będzie ono, jak sądzę, moja wyłączną własnością i będę mógł nim dowolnie
    rozporządzać. Przepisy dot. zakwaterowania sił zbrojnych znam prawie na
    pamięć, ale po wykupieniu mieszkania nie będą one miały zastosowania. Stąd
    moje pytania dot. rozporządzenia się swoją własnością.

    > Co mogę zrobić jeśli odmówi?
    > sądownie możesz sie tego domagać przy rozwodzie...

    Dziękuję za podpowiedź, złożę taki wniosek przy rozwodzie, ale powtarzam, że
    moje pytanie dotyczy w zasadzie sytuacji po rozwodzie i wykupieniu przeze
    mnie mieszkania.

    > jaki zgodny z prawem sposób (procedura)?
    > nie jest to takie proste ,orzeczenie nie zmieni prawnego właściciela ale
    > może nakazać sposób korzystania...

    Jak wyżej. Pytam czy po rozwodzie i wykupieniu mieszkania mogę w sposób
    prawny nakazać jej wyprowadzkę z mojego mieszkania do innego lokalu?

    > ciekawe kto tak zaryzykuje:-) chcesz kogoś pogrążyć ? :-)

    Wszystko można sprzedać, to tylko kwestia ceny :-) Rozumiem jednak, ze
    mieszkanie wraz z lokatorem można sprzedać?

    > ma oboje rodziców i zerwał ze mną wszelkie kontakty:
    >
    > eksmisja w sądzie cywilnym ale tez nie jest to prosta sprawa ...

    Jak wygląda procedura? Czy powinienem najpierw np. pisemnie wezwać go do
    opuszczenia mieszkania wyznaczając jakiś termin czy od razu walić do sądu z
    pozwem o eksmisję?

    > a posłucha ? myśle,że tylko prawnie coś osiągniesz ...

    Pewnie nie posłucha, ale ja właśnie pytam o drogę prawną - w jakiej formie i
    do kogo powinienem się w tej sprawie zwrócić? Czy odmowa uczestniczenia w
    opłatach może stanowić podstawę do eksmisji?

    Byłbym wdzięczny gdybyś wskazała mi przepisy prawne, gdzie mógłbym poszukać
    odpowiednich procedur i wzorów postępowania.

    > Sandra

    Dziękuję najaktywniejszej grupowiczce - uderz w stół a Sandra się odezwie
    :-)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Drifter