  • 31. Data: 2019-11-29 12:54:51
    Temat: Re: Miałem kolędę - udostępnianie plików na Youtube
    Od: Kviat

    W dniu 29.11.2019 o 07:53, universis pisze:
    > W dniu czwartek, 28 listopada 2019 23:06:32 UTC użytkownik Kviat napisał:
    > [..]
    >
    > No to jest interesujące dla mnie - ja nie zamierzam ściągać fragmentu z tej strony
    i go umieszczać na swojej - ma być na mojej stronie link do fragmentu na tamtej
    stronie - analogicznie jak to kiedyś zrobiłem z tym utworem na YouTube. Tak będzie
    OK ?

    Prawa autorskie (czy majątkowe) to sprawa trudna.
    Prawnicy mają różne wątpliwości. O ile raczej nie ma sporu co do
    linkowania do źródła (o ile źródło jest legalne), to już są wątpliwości
    co do mechanizmu osadzania (embedded) materiału/filmu na swojej stronie.
    Youtube udostępnia coś takiego u siebie (prawy klik na filmie->Skopiuj
    kod do umieszczenia na stronie).

    Wątpliwość pierwsza: czy takie osadzenie materiału jest
    rozpowszechnianiem/publikacją, czy nie jest?
    Nie ma jednoznacznych regulacji na ten temat (a przynajmniej ja nie
    znam, ale mogę się mylić, bo może już są, a ja nie śledzę tego na bieżąco).
    Ten mechanizm korzysta ze znaczników html <iframe>...</iframe>
    Wygląda to jakby materiał był częścią strony, ale z technicznego punktu
    widzenia tak nie jest, ponieważ <iframe>...</iframe> tworzy tak jakby
    okno przeglądarki w treści strony, więc w zasadzie nie ma (nie powinno
    być z prawnego punktu widzenia) różnicy czy klikamy w link i otwiera nam
    się nowa zakładka (nowe okno) w przeglądarce z docelową stroną Youtube,
    czy to nowe okno jest wewnątrz innego okna... cały czas w tej samej
    przeglądarce przecież.
    Ale prawnicy mają różny stopień wiedzy na ten temat i prawo nie nadąża
    za technologią, więc jest jak jest.

    Wątpliwość druga: to, że taki mechanizm Youtube udostępnia, to nie
    znaczy, że w każdym przypadku mamy prawo z niego korzystać (przecież na
    Youtube są również materiały "wolne", do rozpowszechniania bez
    ograniczeń). Pozostaje kwestia tego, że jeżeli nie wolno z tego
    skorzystać w przypadku materiałów chronionych, to Youtube dla takich
    materiałów powinien taką funkcjonalność wyłączyć. Ale czy rzeczywiście
    powinien? (Kwestie możliwości i trudności wykonania tego techniczne
    pominę). To raczej użytkownik Youtuba powinien wiedzieć, czy ma prawa do
    dalszego udostępniania/rozpowszecniania, czy nie ma.
    Więc stanowisko jest (było?) takie, że owszem, jest ułatwienie w postaci
    <iframe>...</iframe>, ale to nie zwalnia właściciela strony z
    konieczności uzyskania pozwolenia, jeżeli jest wymagane przez
    właściciela praw.

    W praktyce to wygląda tak, że ludzie mają wylane na prawa i osadzają
    materiały z Youtube na swoich stronach i tylko od determinacji
    właściciela praw zależy, czy swoje prawa wyegzekwuje od takiego
    właściciela strony. A jak ktoś ma pecha...

    Podsumowując.
    Cały czas kombinujesz jak umieścić materiał na swojej stronie, tak jakby
    sposób umieszczenia miał jakieś znaczenie. To nie ma znaczenia jak
    umieścisz, to tylko technikalia. Prawa do udostępniania czyjegoś
    materiału nie zależą od sposobu umieszczenia, czy od źródła pobrania
    materiału (legalnie kupiona płyta CD, DVD, ściągnięty materiał z
    legalnego źródła itp.).
    Albo prawo do udostępniania/rozpowszechniania masz, albo nie masz. Kropka.

    Jeżeli nie masz prawa do udostępniania/rozpowszechniania, to materiał
    możesz udostępnić/rozpowszechnić (możesz, bo technicznie jest to
    możliwe), ale Ci nie wolno.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 32. Data: 2019-11-29 15:06:42
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 29.11.2019 o 07:53, universis pisze:
    > ma być na mojej stronie link do fragmentu na tamtej stronie - analogicznie jak to
    kiedyś zrobiłem z tym utworem na YouTube. Tak będzie OK ?

    Linkować do YT, itp. można IMO bez ograniczeń. Przecież to jest odnośnik
    do innego, zewnętrznego źródła.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 33. Data: 2019-11-29 18:47:46
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    universis w
    ups.com>:

    > [..]

    > No nie wiedziałem że troluję,

    No to już wiesz kmiocie marny.

    > ale postanowiłem się przyjrzeć twojej odpowiedzi : "1 180 161 wyświetleńo2 lis
    2018"

    Kłamiesz trolu teraz jest: 1 238 837 wyświetleńo2 lis 2018

    > Zauważyłem że daty tak jak to twoje "znalezisko" mają tylko filmy z przed kilku dni

    Ciekawe, bo data jest sprzed ponad roku.

    > linku jakoś nie podałeś,

    Ktos mi płaci za reklamowanie?

    > ja szukałem tego klipu z taką datą i nie znalazłem

    Boś trol, kiepski trol i kmiotek

    > ale domyślam się dlaczego

    No dlaczego nie znalazłeś kmiocie?

    [1]

    --
    'Tom N'

  • 34. Data: 2019-11-30 00:23:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-29, Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl> wrote:

    > Linkować do YT, itp. można IMO bez ograniczeń. Przecież to jest odnośnik
    > do innego, zewnętrznego źródła.

    Linkonwanie typu zwykły odnośnik - oczywiście można.

    Linkowanie typu iframe (wideo osadzone na stronie z zewnętrznym źródłem
    filmu) - dla YT, nie powinno być większego problemu, bo YT klarownie na
    to pozwala, ale jemu nie chodzi o YT. Nie ryzykowałbym.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2019-11-30 08:08:59
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu piątek, 29 listopada 2019 17:47:48 UTC użytkownik TomN napisał:

    > No to już wiesz kmiocie marny.

    No cóż - sposób i poziom wypowiedzi charakterystyczny dla troli - jak nie ma
    argumentów to uderzyć poniżej pasa...
    Nie zniżę sie do twojego poziomu i nie będę używał takich i innych epitetów jak ty.

    > Kłamiesz trolu teraz jest: 1 238 837 wyświetleńo2 lis 2018

    Teraz jest pewno i więcej - ale na pewno nie jest to video o które mi chodzi, a
    tłumaczenie że nie chcesz podać linku cytuję :

    > Ktos mi płaci za reklamowanie?

    zachowaj dla małych dzieci, bo już te średnie w to nie uwierzą.
    Moje "dawne" video na YT miało adres:

    https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0

    - została po nim tylko fotka. Jeśli twoje video jest takie samo to znaczy że firma
    Aviator Gmbh która wykupiła prawa to tego klipu to jakieś niedojdy są i nie skasowali
    wszystkiego na YT. Nie chce mi się już z tobą pisać, bo to jest czysta strata czasu.

    > Boś trol, kiepski trol i kmiotek

    Swoje "argumenty" i "pomocne linki" zachowaj dla siebie - na mnie nie robią wrażenia.
    Pa. Nie odpiszę już na twój następny post do tego tematu jeśli taki będzie

  • 36. Data: 2019-11-30 12:26:03
    Od: Kviat

> [...]
    >
    > Linkowanie typu iframe (wideo osadzone na stronie z zewnętrznym źródłem
    > filmu) - dla YT, nie powinno być większego problemu, bo YT klarownie na

    I tak i nie.
    Tylko wtedy gdy mamy pewność, ze film na Youtube zamieścił ktoś, kto ma
    do tego filmu prawa. Czyli legalnie.

    https://www.eporady24.pl/umieszczanie_filmow_z_youtu
    be_na_wlasnej_stronie,pytania,17,57,15831.html

    "I wreszcie ostatnie pytanie, które zapewne Panu samo się nasuwa - co
    można zrobić, jeśli nie jest się w stanie zweryfikować, czy osoba, która
    zamieściła film, posiada do niego prawa autorskie, czy też nie? I gdy
    nie można w żaden sposób dotrzeć do autora?

    W takiej sytuacji niestety pozostaje zaniechać prób udostępniania filmu.
    Na gruncie identycznego problemu (dotyczącego zdjęć) wypowiada się A.
    Karpowicz, specjalista prawa autorskiego (Autor - Wydawca, Poradnik
    Prawa Autorskiego, Wydawnictwo Prawnicze PWN):

    ,,bardzo często występująca sytuacja w odniesieniu do zdjęć
    fotograficznych - wydawca dysponuje zdjęciem, chce je wykorzystać w
    swojej publikacji, ale nie zna nazwiska autora albo co częstsze - jego
    adresu. Próby jego znalezienia nie dają rezultatu, a czas nagli: wydawca
    staje wobec dylematu - podjąć ryzyko i drukować czy raczej zrezygnować ?
    wielu uspokaja się rozumowaniem, że to tylko jedno zdjęcie, czyli sprawa
    nie jest poważna, ryzyko nie jest więc wielkie. Jednakże nawet
    przytoczenie jednego zdjęcia może spowodować dla wydawcy nieprzyjemne
    konsekwencje - roszczenie o naruszenie praw autorskich majątkowych
    fotografa. Jego spojrzenie na tę kwestię może być zgoła odmienne -
    przecież to bezprawne wykorzystanie jego utworu".

    Zatem pozostaje nam:
    albo poszukiwać autora zdjęcia i zdobyć jego zgodę;
    albo po prostu poszukać innego zdjęcia."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 37. Data: 2019-11-30 12:29:28
    Od: Kviat

    W dniu 30.11.2019 o 08:08, universis pisze:

    > Moje "dawne" video na YT miało adres:
    >
    > https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0

    "Ten film zawiera treść od partnera Aviator Management GmbH, który
    zablokował go na mocy praw autorskich."

    Wynika z tego, że wcześniej udostępniałeś ten film na swojej stronie
    nielegalnie, bo film na Youtube zamieściła osoba do tego nieuprawniona.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 38. Data: 2019-11-30 13:45:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 30.11.2019 o 12:29, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > Wynika z tego, że wcześniej udostępniałeś ten film na swojej stronie
    > nielegalnie, bo film na Youtube zamieściła osoba do tego nieuprawniona.

    bzdura, nie nieuprawniona, tylko nie mająca, rzekomo, praw autorskich

  • 39. Data: 2019-11-30 18:30:03
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-11-30 o 08:08, universis pisze:
    > Moje "dawne" video na YT miało adres:
    >
    > https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0
    >
    > - została po nim tylko fotka.

    Teraz trzeba się zalogować do konta google. Może nie zalogowałeś się i
    nie widzisz.

    --
    animka

  • 40. Data: 2019-11-30 18:46:01
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 30.11.2019 o 18:30, Animka pisze:

    > Teraz trzeba się zalogować do konta google. Może nie zalogowałeś się i
    > nie widzisz.

    by zadać śmiertelny ból

    Mr Uniwers

    https://www.youtube.com/watch?v=sLK2ONm4Uh8

    Żyłeś przez tyle dni
    Autograf mu dałeś
    By odjechać i znów się spotkać z nim
    Dosięgło cię aż pięć kul
    By zadać śmiertelny ból
    By zdławić głos, co jeszcze śpiewać mógł
    Mógł brzmieć, mógł ludziom radość dać
    Kto wie, kto wie
    Co jeszcze mógłbyś grać

    Miliony zranionych serc
    Żałobą pokryły się
    Pytając, kto odważył się
    Twa Yoko nie będzie już
    Wsłuchiwać się w sens twych słów
    Od teraz nie zaśpiewasz jej już nic
    Lecz mit, mit Johna dalej trwa
    Twój głos, Twój styl
    Pozostał w wielu z nas

    Johnny
    Woła Cię świat, wołam Cię ja
    Johnny
    Czy taki miał być koniec Twych dni

    Idolu wrażliwych serc
    Twój fan Ci oddaje cześć
    Czekając, kiedy spotka Cię
    Nie płaczę, bo szkoda łez
    Że świat tak okrutny jest
    Zabija, bezlitośnie szerzy śmierć
    Skąd więc ma pokój na nim być
    Kto wie, kto wie
    Czy warto dalej żyć

    Johnny
    Johnny, czy mam zostać tu sam, nie
    Johnny
    Czy "Give peace a chance" ma jeszcze sens