  • 1. Data: 2019-11-25 08:55:47
    Temat: Miałem kolędę - udostępnianie plików na Youtube
    Od: universis <u...@w...pl>

    Mam swoją stronę www na której od lat miałem "wklejkę" linkującą moją stronę z
    Youtube, a tam z kolędą (Cliff Richard - Mistletoe and Wine). Ostatnio jednak
    doglądałem swojej strony i zauważyęm że kolędy na niej nie ma bo nie ma też na
    Youtube. Dalsze klikanie dało mi informację że jakaś firma wykupiła prawa i dlatego
    nie ma tej kolędy. Kolęda jest/była fragmentem koncertu Cliff'a - Countdown Concert
    1999. Mam oryginalną płytę z tego koncertu (hologram etc.) - i w związku z
    zaistniałą sytuacją mam pytanie : Czy mogę wycięty kawałek tego koncertu z tej płyty
    udostępnić na Youtube? Załóżmy że na ten fragment video nałożył bym jakieś pomykające
    na dole ekranu napisy z info co to za piosenka, czyja i z jakiego czasu - chodzi
    oczzywiście o tą kolędę. Byłoby OK ?

  • 2. Data: 2019-11-25 09:44:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-25, universis <u...@w...pl> wrote:
> [...]
    > video nałożył bym jakieś pomykające na dole ekranu napisy z info co to
    > za piosenka, czyja i z jakiego czasu - chodzi oczzywiście o tą kolędę.

    Nie, nie byłoby. Poszukaj czy nie ma innych kopii tego utworu na YT -
    "linkować" Ci zawsze wolno.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-11-25 11:57:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "universis" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >dole ekranu napisy z info co to za piosenka, czyja i z jakiego
    >czasu - chodzi oczzywiście o tą kolędę. Byłoby OK ?

    A nie ma na plycie informacji "odtwarzanie publiczne zabronione" ?

    Kupiles plyte, i prawo do jej posluchania nieograniczona ilosc razy, z
    rodziną, z przyjaciolmi ... w Polsce to nawet do
    udostepnienia/skopiowania utworu w gronie znajomych ... i nic wiecej

    J.

  • 4. Data: 2019-11-25 16:13:36
    Od: universis <u...@w...pl>

    > Nie, nie byłoby. Poszukaj czy nie ma innych kopii tego utworu na YT -
    > "linkować" Ci zawsze wolno.
    [..]

    To jest tutaj (znaczy było tutaj): https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0 -
    innych kopii na Yotube nie znalazłem, natomiast są strony poza YT - z całym tym
    koncertem.
    OK - a jak by nie używać Youtube, tylko zamontować ten fragment koncertu bezpośrednio
    na swojej stronie ?

  • 5. Data: 2019-11-25 16:49:15
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    universis w
    ups.com>:

    > innych kopii na Yotube nie znalazłem,

    Cliff Richard - Mistletoe and Wine (Official Music Video)
    1 180 161 wyświetleńo2 lis 2018

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2019-11-25 17:04:29
    Od: Kviat

    W dniu 25.11.2019 o 16:13, universis pisze:

> [...]
    koncertem.
    > OK - a jak by nie używać Youtube, tylko zamontować ten fragment koncertu

    Jeżeli to fragment użyty np. w celach dydaktycznych, recenzji itp., to
    można podciągnąć to pod cytat.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_cytatu
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_cytatu_(Polska)

    "Ustawodawca uregulował rozmiar dozwolonego cytatu za pomocą nieostrych
    pojęć. W trakcie prac nowelizacyjnych (z 2015) proponowano, by
    określenia dotyczące rozmiaru cytatu zastąpić klauzulami ,,uczciwych
    zwyczajów" i ,,specyficznych celów cytatu". Ostatecznie ustawa głosi, że
    wolno cytować ,,urywki" utworów, a utwory plastyczne, fotograficzne oraz
    ,,drobne" - w całości. ,,Urywek" to mała część utworu, mniejsza niż
    fragment[21]. ,,Urywek (...) odznacza się niewielkimi rozmiarami w
    zestawieniu z objętością utworu, z którego został zaczerpnięty"[22]. "

    "W ocenie rozmiaru dozwolonego cytatu decyduje głównie cel cytowania[25]. "

    "W ramach nowelizacji z 2015 otwarto katalog celów cytatu i dodano
    przykładowe cele[27]. Do wyjaśniania, analizy krytycznej i nauczania
    dodano polemikę i analizę naukową. Oprócz tego wolno cytować ze względu
    na prawa gatunku twórczości. Otwarcie katalogu celów cytatu stworzyło
    możliwość cytowania ze względów estetycznych lub jako motto[28].
    Cytowanie w celu komercyjnym budzi mniej wątpliwości (o ile nie narusza
    testu trójstopniowego)[29]."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Test_tr%C3%B3jstopniow

    Piotr

  • 7. Data: 2019-11-25 19:31:46
    Od: universis <u...@w...pl>

    [..]
    > Cliff Richard - Mistletoe and Wine (Official Music Video)
    > 1 180 161 wyświetleńo2 lis 2018

    Tak, oczywiście, ja te wersje wszystkie widziałem - ale ta co ją "zakosili" podoba mi
    się najbardziej, i tej nigdzie na YT nie ma.
    Do świąt jeszcze trochę czasu i może coś się uda znaleźć, a jeśli nie to podepnę
    jakieś inne wykonanie tej kolędy których to wykonań - Cliff ma chyba ze 30...

  • 8. Data: 2019-11-25 19:36:52
    Od: universis <u...@w...pl>

    [..].
    > Cytowanie w celu komercyjnym budzi mniej wątpliwości (o ile nie narusza
    > testu trójstopniowego)[29]."
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Test_tr%C3%B3jstopniow
    [..]

    Dzięki za pomoc - muszę to ogarnąć bo "język prawa" jest dla mnie zrozumiały tylko w
    części - jak dojdę do wniosku że mi nic nie grozi to umieszczę ten "urywek" koncertu.

  • 9. Data: 2019-11-25 19:44:33
    Od: universis <u...@w...pl>

    [..].
> [...]

    części - jak dojdę do wniosku że mi nic nie grozi to umieszczę ten "urywek" koncertu.

    PS: Jak długo trwają prawa majątkowe - ten koncert był w 1999 roku !

  • 10. Data: 2019-11-25 20:10:31
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    universis w
    ups.com>:

    > [..]

    > Tak, oczywiście, ja te wersje wszystkie widziałem - ale ta co ją "zakosili" podoba
    mi się najbardziej, i tej nigdzie na YT nie ma.

    Oj dzieciaku, trolujesz...

    "innych kopii na Yotube nie znalazłem, natomiast są strony poza YT - z całym
    tym koncertem."

    Pa!

    FUT: pl.test
    --