  • 1. Data: 2019-11-23 13:33:02
    Temat: Czym się różnią źli "zagraniczni agenci" w Putinistanie od dobrych "zagranicznych agentów" w USA?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Ktoś mi ciemnemu wskaże te kluczowe _prawne_ różnice dzięki którym jedno
    jest cacy a drugie fuj? Bo jeszcze wyjdzie że jakiś nadgorliwy matoł
    opierdala zły Putinistan tak że dobre USA obrywają ;-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_Agents_Registr
    ation_Act
    > The Foreign Agents Registration Act (FARA) is a United States law
    > passed in 1938 requiring that agents representing the interests of
    > foreign powers in a "political or quasi-political capacity" disclose
    > their relationship with the foreign government and information about
    > related activities and finances.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_foreign_agent_
    law

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-11-23 14:32:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.11.2019 o 13:33, A. Filip pisze:
> [...]
    > jest cacy a drugie fuj? Bo jeszcze wyjdzie że jakiś nadgorliwy matoł
    > opierdala zły Putinistan tak że dobre USA obrywają ;-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Federalna_S%C5%82u%C5%
    BCba_Bezpiecze%C5%84stwa_Federacji_Rosyjskiej

    W 1996 FSB uruchomiła system wywiadu telekomunikacyjnego SORM
    (unowocześniany potem kolejno w 1998 i 2015).

    FSB dysponuje niemal nieograniczonym prawem podsłuchiwania obywateli, a
    od lipca 2010 prawem do wezwania każdego Rosjanina na tzw. ,,pogadankę",
    będącą ostatnim ostrzeżeniem przed postawieniem zarzutu o nielegalną
    działalność polityczną[1][3]. Wielu komentatorów zauważyło w tym
    rozwiązaniu analogię do sytuacji po 25 grudnia 1972, kiedy to Prezydium
    Rady Najwyższej ZSRR wydało Dekret ,,O zastosowaniu przez organy
    bezpieczeństwa państwowego ostrzeżenia w charakterze środka
    zapobiegawczego". Ostrzeżenia udzielano osobom, które dopuściły się
    ,,działań antyspołecznych, sprzecznych z interesem bezpieczeństwa
    państwowego ZSRR, jeśli nie skutkowały odpowiedzialnością karną"[4].

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Federalne_Biuro_%C5%9A
    ledcze

    Nowe zadania

    Po zakończeniu zimnej wojny i rozpadzie ZSRR dla niektórych agentów FBI
    działalność kontrwywiadowcza oznaczała przebywanie w bibliotekach i
    sprawdzanie, czy osoby o wschodnioeuropejskich lub rosyjskich nazwiskach
    nie wypożyczają prac na temat zaawansowanych rozwiązań technicznych.
    Dopiero powtarzające się skargi bibliotekarzy doprowadziły do
    zaniechania tej praktyki, co zdawało się symbolizować koniec epoki
    polowania na szpiegów w dawnym stylu[potrzebny przypis].

    Przestępstwa komputerowe

    W odpowiedzi na problem szpiegostwa komputerowego i wzrost liczby
    różnego rodzaju innych przestępstw komputerowych, w Federalnym Biurze
    Śledczym powstała Narodowa Grupa do spraw Przestępstw Komputerowych
    (National Computer Crime Squad).

    Terroryzm

    Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

    Zamach z 11 września

    Po atakach na World Trade Center i Pentagon z 11 września 2001, głównym
    celem Federalnego Biura Śledczego oraz innych agencji wywiadowczych i
    bezpieczeństwa stała się walka z terroryzmem.

    Przestępstwa popełnione przez wysoko postawione osoby

    FBI przeprowadza także dochodzenia, śledztwa, i podsłuchuje za uzyskanym
    pozwoleniem sądowym wysoko postawione osoby w rządzie federalnym czy
    władzach stanowych. Przykładowo, w grudniu 2008 Special Agent Robert D.
    Grant, szef biura FBI w Chicago, wraz z United States Attorney dla
    Dystryktu Północnego stanu Illinois, Patrickiem Fitzgeraldem, po
    miesiącu podsłuchiwania gubernatora stanu Illinois, Roda Blagojevicha,
    zlecili jego aresztowanie za korupcję i usiłowanie wykonania licytacji
    czy ,,sprzedaży" wakatu do Senatu Stanów Zjednoczonych. Gubernator stanu
    Illinois ma w swojej gestii wyznaczenie osoby na to stanowisko, w
    przypadku zaistnienia wakatu, aczkolwiek nie quid pro quo. FBI ściga
    właśnie m.in. tego rodzaju przestępstwa[2].

  • 3. Data: 2019-11-23 15:12:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    u2 <u...@o...pl> pisze:

> [...]
    > wyznaczenie osoby na to stanowisko, w przypadku zaistnienia wakatu,
    > aczkolwiek nie quid pro quo. FBI ściga właśnie m.in. tego rodzaju

    To Snowden pracował dla FBI? :-)

    Z Putinistaem wypada się nastawiać na długą rozgrywkę choćby się nawet
    miało (jakąś) nadzieje na szybką. Propaganda w wykonaniu idących na
    łatwiznę tanich partaczy się nie opłaca. Na dłuższą metę liczy się
    zdolność stworzenia (dość) prostej wersji która dla bardziej
    dociekliwych nie będzie _bezczelną_ podwójną moralnością skurwysynów.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2019-11-23 16:59:45
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.11.2019 o 15:12, A. Filip pisze:
> [...]
    > zdolność stworzenia (dość) prostej wersji która dla bardziej
    > dociekliwych nie będzie_bezczelną_ podwójną moralnością skurwysynów.

    rozgrywkę o co ? wystarczy napuścić kitajców na kacapów, wtedy się zacznie:)

  • 5. Data: 2019-11-24 23:17:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Nov 2019 13:33:02 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):
    > Ktoś mi ciemnemu wskaże te kluczowe _prawne_ różnice dzięki którym jedno
    > jest cacy a drugie fuj? Bo jeszcze wyjdzie że jakiś nadgorliwy matoł
    > opierdala zły Putinistan tak że dobre USA obrywają ;-)

    Nie widzisz ? W USA trzeba to bylo zalatwic ustawowo w 1938,
    w ZSRR/Rosji radzili sobie bez ustawy przez 70 lat :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-11-25 13:07:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 24 Nov 2019 23:17:51 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie widzisz ? W USA trzeba to bylo zalatwic ustawowo w 1938,
    > w ZSRR/Rosji radzili sobie bez ustawy przez 70 lat :-)

    Grupa Dziadka Mroza może o tym nie wiedzieć. A. Filip i u2 powinni tym
    podać z Truvorem:
    o2.pl/artykul/rosja-kulturysta-z-zakazem-wjazdu-na-t
    erytorium-polski-6448135125620353a

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2019-11-25 15:10:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 25.11.2019 o 13:07, sracz z UB pisze:
    > Grupa Dziadka Mroza może o tym nie wiedzieć. A. Filip i u2 powinni tym
    > podać z Truvorem

    ano nisu prosto z ubeckiego sracza, podali że ten kacap jest mister
    universum z roku 2008, ale żadnego konstantina nie ma na liście, jest
    arnie s., kostka b. niet:))))))))

  • 8. Data: 2019-11-25 16:22:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie widzisz ? W USA trzeba to bylo zalatwic ustawowo w 1938,
    > w ZSRR/Rosji radzili sobie bez ustawy przez 70 lat :-)

    Należy więc stanowczo potępić Putinistan za to że śmieli sobie
    dorobić podstawy prawne "jak w USA"? ;-)

    Eksperyment myślowy: Jak szybko USA "ureguluje prawnie" jak komuś z
    zagranicy będzie się chciało (zbyt otwarcie) wrzucić parędziesiąt
    milionów USD przez różne NGO np. w ruch "Black Lifes Matter"?

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2019-11-26 12:44:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Nov 2019 16:22:28 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Należy więc stanowczo potępić Putinistan za to że śmieli sobie
    > dorobić podstawy prawne "jak w USA"?

    Sputnik już to zrobił?

  • 10. Data: 2019-11-26 13:32:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Sputnik już to zrobił?

    Twoim zdaniem powinien? Moim mogliby jak nie są nastawieni
    głownie na odbiorców idiotów.
    "Ironii miecz ostry dla idiotów obosiecznym jest" :-)

    --
    A. Filip