  • Data: 2018-07-16 14:21:20
    Temat: Re: Materiał z tv
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-16 o 14:14, Olin pisze:

    > Masz jakieś argumenty na poparcie tej śmiałej tezy?

    Teza nie jest śmiała, po prostu jest to obserwacja tego, co jest wokół.
    O ile kiedyś rzeczywiście był klimat, że głosowanie na PiS to był
    obciach ("zabierz babci dowód") i Tusk mógł kanalizować ten elektorat na
    siebie, o tyle teraz głosowanie na PiS przestało być obciachem, a co
    gorsze (dla opozycji) sama opozycja zaczęła się marginalizować i
    ośmieszać - już wskazywanie na PiS z sugestią "mohery" przestało
    działać. Teraz największą konkurencją dla PiS nie jest opozycja totalna,
    tylko raczej ruchy rzeczywiście wolnościowe (od Kukiza do Korwina). Bo
    to tam przenoszą się ci, którzy chcieli by zmian, ale na lepsze. Ci,
    którym odpowiada jak jest (dawna "ciepła woda w kranie", a obecni
    beneficjenci różnorakich programów, oraz ci, którym jest dobrze, bo żyją
    w okresie ogólnego prosperity gospodarczego) nadal będą głosować na PiS.

    > O Misiewiczu z pewnością można powiedzieć "młody", ale z wykształceniem
    > jakoś nie bardzo (student prawa normalnego).

    Nie jarzysz - nie pisałem, że kadry PiS są "młode, wykształcone, z
    wielkich miast", tylko że elektorat, który będąc w istocie mały i
    zakompleksiony, a aspirujący do miana "młodych, wykształconych, z
    wielkich miast" kiedyś nie chciał głosować na PiS, bo wstyd, a teraz
    wstyd głosować na PO lub nowoczesną.

    --
    Liwiusz