  • 11. Data: 2005-11-08 14:17:24
    Temat: Re: Mandat po Izbie
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:skb1n1l6otu93vag1lf7pp1oljei4knu99@4ax.com...

    > W opisanej sytuacji wolno było w ciągu 3 dni !
    > A tak na marginesie masz stare (nieaktualne) rozporządzenie.

    Nic nowszego nie znalażłem-
    Art. 97.
    §1. W postępowaniu mandatowym, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, funkcjonariusz
    uprawniony do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego może ją nałożyć
    jedynie, gdy:

    1) schwytano sprawcę wykroczenia na gorącym uczynku lub bezpośrednio po
    popełnieniu wykroczenia,

    2) stwierdzi popełnienie wykroczenia naocznie pod nieobecność sprawcy albo za
    pomocą urządzenia pomiarowego lub kontrolnego, a nie zachodzi wątpliwość co do
    osoby sprawcy czynu - w tym także, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w
    niezbędnym zakresie czynności wyjaśniających, podjętych niezwłocznie po
    ujawnieniu wykroczenia. Nałożenie grzywny w drodze mandatu karnego nie może
    nastąpić po upływie 14 dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym mowa w
    pkt 1, i 30 dni w wypadku, o którym mowa w pkt 2.

    3 dni nie ma wogóle.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 12. Data: 2005-11-08 14:46:33
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@h...fm> napisał:

    > 3 dni nie ma wogóle.
    W "mojej" wersji ujednoliconej jest:
    po upływie 3 dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym mowa w
    pkt 1, i 30 dni w wypadku...
    Muszę prawdzić skąd ta rożnica-moze źle wprowadzona zmiana?

    Artur Golański

  • 13. Data: 2005-11-08 14:57:55
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > W "mojej" wersji ujednoliconej jest:
    > po upływie 3 dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym mowa w
    > pkt 1, i 30 dni w wypadku...
    > Muszę prawdzić skąd ta rożnica-moze źle wprowadzona zmiana?

    Jak sprawdzisz, daj znać i podaj link. Będę dźwięczny;))

  • 14. Data: 2005-11-08 15:31:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@h...fm> napisał:

    >Jak sprawdzisz, daj znać i podaj link. Będę dźwięczny;))
    Miałeś rację ! Przekopałem zmiany.
    Do 1 lipca 2003 r. było: "3 dni i 14 dni dni w wypadku, o którym mowa
    w pkt 2". Po zmianie z dnia 22 maja 2003 r. (Dz. U. Nr 109, poz. 1031)
    ma być 14 dni i 30 dni.
    Wobec powyższego - poprawka: po tygodniu mogli ukarać, jeśli tylko
    chcieli, bo przeszkód prawnych nie było.

    Artur Golański

  • 15. Data: 2005-11-08 18:35:19
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Wobec powyższego - poprawka: po tygodniu mogli ukarać, jeśli tylko
    > chcieli, bo przeszkód prawnych nie było.

    A cośmy się napisali to nasze;))

    Pzdr
    Leszek

  • 16. Data: 2005-11-08 19:55:27
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@h...fm> napisał:

    >A cośmy się napisali to nasze;))
    No cóż, jak wcześniej zauważyłeś jesteśmy (teraz ja) ludźmi ;-)

    Artur Golański