  • 1. Data: 2005-11-06 18:52:00
    Temat: Problem z uzywanym sprzetem.
    Od: mf <...@...c>

    Witam.

    Mam takie pytanie. Kupilem przez internet notebook'a ktory mial byc w
    bardzo dobrym stanie. Przed kupnem rozmawialem ze sprzedajacym kilka
    razy i zapewnial mnie co do stanu sprzętu. Kupiłem go na fakturę i po
    odbiorze okazalo sie ze ma widoczne slady na matrycy. bylem z
    notebookiem w serwisie mo nitorow LCD i powiedziano mi ze to jest
    uszkodzona matryca i nie jest to naprawialne. Zwrocilem sie do
    sprzedawcy i opisalem problem. Stwierdzil on ze notebook jest uzywany i
    moze miec takie skazy. Dodam ze skazy te sa bardzo widoczne na matrycy i
    przeszkadzaja w normalnej pracy. Sprzedawca dal mi gwaraancje na sprzet
    30 dni ale dzis powiedzial ze tego uszkodzenia mi nie naprawi i ze jesli
    chce innego notebooka musi miec wyrok sadu. Co mam zrobic, czy sa
    jakies instytucje zajmujace sie tego typu sprawami. Nie jest to duzy
    koszt - 1500zł brutto ale przed kupnem informowalem zepotrzebuje miec
    idealna matryce do prezentacji i sprzedajacy mnie zapewnil ze onajest
    taka. Mam szanse na wymiane felernego towaru?

    mf

  • 2. Data: 2005-11-06 19:13:20
    Temat: Re: Problem z uzywanym sprzetem.
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "mf" <...@...c> napisał w wiadomości
> [...]
    > informowalem zepotrzebuje miec idealna matryce do prezentacji i
    > sprzedajacy mnie zapewnil ze onajest taka. Mam szanse na wymiane felernego

    a podalbys link do aukcji ? (albo w inne miejsce)

    P.

  • 3. Data: 2005-11-06 20:55:43
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    MOże nie w temacie- ale kupujac używke za 1500zł- MOże było warto kupić
    za 2000zł nowego z 1-2 letnia gwarancją ?

    ALlegro ma to do siebie że może dochodzić do takich sytuacji.
    Jeżeli masz dowody w postaci rozmów tel, mejli- to zawsze mozesz go
    podać w sprawie cywilnehj- i bedziesz miał wyrok sądu..

    Ale czy go "KUPIŁES"- czy wylicytowąłeś ? bo to ma ogromne
    znaczenie przy dochodzeniu jakiś praw.

  • 4. Data: 2005-11-06 21:57:48
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Nie jest to duzy koszt - 1500zł brutto ale przed kupnem informowalem
    > zepotrzebuje miec idealna matryce do prezentacji i sprzedajacy mnie
    > zapewnil ze onajest taka. Mam szanse na wymiane felernego towaru?

    Jezeli potrafilbys udowodnic, ze Cie zapewnial o tym, ze jest w idealnym
    stanie, to mozna by probowac pojsc z tym na policje / do prokuratury
    (oszustwo), po ew. wszczeciu postepowania moze by sprzedawca-oszust zmiekl i
    towar wymienil

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2005-11-07 08:31:59
    Od: mf <...@...c>

    Kupiłem go w sklepie internetowym, nie na aukcji. Za 2000zł ciężko jest
    kupić coś markowego i dobrego, ale to jest mylny trop, bo mając 2000
    kupiłbym za 2000 a nie za 1500, choc i tak byście powiedzieli ze za 2500
    sa fajne itp. Notebook jest w faktycznie idealnym stanie, zero zadrapań,
    pęknięć ale matryca jest uszkodzona. Rozmawiałem ze sprzedającym i
    powiedział ze jak chce miec idealna matryce to albo mam sobie kupi
    cnowego albo doplacic 300 zł do nowej matrycy. Twierdzi ze informował
    mnie o "drobych" sladach uzywania. To jakby ktos kupil samochód z
    drobnymi sladami z pekniętą szybą, spalonym sprzęłem i łysymi oponami.
    Kupowanie w internecie ma ten minus, ze towaru nie widzimy i mozemy
    tylko domyslac sie jego stanu na podstawie fotki podobnego egzemplarza i
    zapewnień sprzedawcy.
    Jeśli dziś nie otrzymam konkretnej odpowiedzi udam sie najpier do
    miejskiego rzecznika praw konkumenta aby on pierwszy podjął się mediacji
    w tej sprawie. Jest takie cuś koło mnie więc spróbuje.