  • 1. Data: 2006-08-11 18:36:30
    Temat: Mam problem :(
    Od: " Ewa" <e...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    mam mały problem - miesiąc temu odebrałam dla klienta towar na wz /za 600
    zł/, niestety wzięłam na swoją firmę /inaczej nie mogłam/
    Klient się wycofał, towaru zwrócić nie mogę /był cięty na zamówienie/, a
    faktura przyszła pocztą z kopią /po podpisie do zwrotu/na moją firmę...
    Na razie jest okres letni, firmy słabo płacą, a za tamten towar muszę
    zapłacić. Ja to ureguluję, ale nasłano na mnie juz windykację
    i grożą rozmaitymi sankcjami, w tym umieszczeniu w KRD i oddaniu sprawy do
    sądu...Po miesiącu zwłoki...
    Czy mogą tak zrobić bez podpisanej faktury? Kopii podpisanej nie wysłałam, a
    rozmowy z windykacją nic nie dają - ja chciałabym zapłacić w 2-ch ratach...
    Windykator się wygadał, że zna numer mojego konta firmowego /i to, że jest
    debetowe/, tylko skąd ??? Miał w tej sytuacji prawo sprawdzania stanu mojego
    posiadania?

  • 2. Data: 2006-08-11 19:24:29
    Temat: Re: Mam problem :(
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Windykator się wygadał, że zna numer mojego konta firmowego /i to, że jest
    > debetowe/, tylko sk?d ??? Miał w tej sytuacji prawo sprawdzania stanu mojego
    > posiadania?

    Zrobił cie w balona "na prowokacje" znaczy sie strzelał i trafił, a ty
    pewnie potwierdziłas z zaskoczenia.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-08-11 20:25:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Ewa" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Brak podpisanej faktury za dostawę towaru nie jest poważną przeszkodą w
    uzyskaniu tytułu wykonawczego. Ot, jakiś tam kłopot, który trzeba obejść na
    podstawie innych dokumentów. Przecież oni mogą sobie spokojnie wystawić kolejną
    kopię faktury. Jedyny problem, to czy potrafią dowieść, że towar Ci dostarczyli.

    Natomiast pamiętaj, że windykator ma płacone od tego, co zwindykuje. Jak Ty
    proponujesz dwie raty, to on chce w jednej. Skoro jest jak jest, to zamiast
    kombinować "pod górkę", wyślij im pierwszą ratę na konto i napisz pismo, że
    drugą część uregulujesz do kiedyś tam. I po ptakach. Przy kwocie 300 zł
    (zakładam, że pierwsza rata będzie 300 zł) nikt nie będzie się pchał do sądu po
    miesiącu, skoro może to dostać bez sądu za 2-3 miesiące. I tak wcześniej tego
    nie zwindykuje komorniczo.

  • 4. Data: 2006-08-11 22:12:12
    Od: " Ewa" <e...@g...pl>

    KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał(a):

    > Zrobił cie w balona "na prowokacje" znaczy sie strzelał i trafił, a ty
    > pewnie potwierdziłas z zaskoczenia.

    Nic nie potwierdziłam ;), zastanowiło mnie jednak, skąd wie takie szczegóły,
    i dlaczego one są łatwo dostępne...
    Zresztą sam dał się podpuścić /bo i ja mam niezapłacone wz-ki, gdzie
    odbiorca , mimo wystawionej faktury powiedział, ze nie zapłaci / i sam
    stwierdził, że z samej wz-ki będzie problem /chciałam go namówić na podjęcie
    się windykacji/

    Pytanie tylko - czy w tej sytuacji ma prawo umieścić mnie w KRD?
    pozdro

  • 5. Data: 2006-08-11 22:14:51
    Od: " Ewa" <e...@g...pl>

    Dziekuję.

  • 6. Data: 2006-08-11 22:54:49
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > kopię faktury. Jedyny problem, to czy potrafią dowieść, że towar Ci dostarczyli.

    To, że dostarczyli, to też tylko kolejna przesłanka. Przecież, Robert,
    dobrze wiesz, że liczy się to, czy oni ten towar ZAMÓWILI. Daj mi
    adres, coś Ci wyślę i każę za to zapłacić :)

    Dostarczenie i zwłoka w odesłaniu to nie jest mocna przesłanka do
    wyrwania nakazu zapłaty...
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2006-08-12 00:03:02
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > Windykator się wygadał, że zna numer mojego konta firmowego /i to, że jest
    > debetowe/, tylko skąd ??? Miał w tej sytuacji prawo sprawdzania stanu

    Mam wrazenie, ze towar ciety na zamowienie = brak mozliwosci wycofania sie z
    zamowienia.... niech tylko ktos poda przepis prawny, bo taki temat juz ze
    dwa razy gdzies widzialem....

    Pozdrawiam,

    Tiger