  • 1. Data: 2006-08-11 18:49:21
    Temat: odbieranie wierzytelnosci z anglii
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    witam
    zastanawiam sie czy jest mozliwosc odbioru wierzytelnosci w Polsce w
    przypadku kupna telefonu na abonament w Anglii.
    Chodzi o sutuacje gdy po wykupieniu abonamentu w Anglii osoba wraca do
    Polski. Czy sa jakies szanse by operator mogl odebrac swoje pieniadze?
    Nie jestem ta osoba ktora ma zamiar uciekac lecz mam znajomego ktory ma taki
    plan i chcial bym mu przedstawic konkretne fakty ze jest to nie oplacalne.
    Jesli ktos wie i mogl by opisac sposob (lub podac konkretny przypadek) w
    jaki dzialaja te firmy.

  • 2. Data: 2006-08-11 19:08:16
    Temat: Re: odbieranie wierzytelnosci z anglii
    Od: wombi <j...@d...pl>

    k...@N...gazeta.pl napisał(a):
> [...]
    > Jesli ktos wie i mogl by opisac sposob (lub podac konkretny przypadek) w

    1.Wiele zachodu i pewnie duze koszty ale maja mozliwosc dochodzenia
    swoich wierzytelnosci.Np. uznanie/stwierdzenie wykonalnosci wyroku
    brytyjskiego sadu cywilnego w Polsce a nastepnie skierowanie sprawy do
    komornika. art.1145 i n. kodeksu postępowania cywilnego.
    2.Byc moze operatorzy np.Orange, przekazuja dane klientow miedzy
    oddzialmi w roznych krajach.Jesli maja taka praktyke to Twoj kolega
    bedzie mogl zapomniec o kupnie telefonu w "polskim" Orange ( a i pewnie
    w Erze i Plusie).
    3.Niezły ..... z tego Twojego znajomego.Nie ma sie co dziwic,ze potem
    Polacy maja opinie, ktora zamyka sie w stwierdzeniu - zlodziej i cwaniak.

  • 3. Data: 2006-08-11 20:19:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Zagadnienie ma generalnie dwa aspekty. Pierwszy z nich, to procedura w Anglii.
    Czyli uzyskanie przez angielskiego operatora sadowego tytułu wykonawczego na
    Twojego kolegę. Jednym z zarzutów Unii Europejskiej w stosunku do Polski były
    skomplikowane procedury w Polsce. Wnoszę z tego, ze w krajach Unii jest to
    łatwiejsze. A w Polsce to kwestia tak naprawdę miesiąca.

    Drugi aspekt, to dochodzenie roszczeń przez angielskiego operatora w Polsce. To,
    czy będzie się im chciało dochodzić tego przez komornika zależy pewnie od kwoty.
    Ale całkiem realne jest powpisywanie Twojego kolegi do szeregu rejestrów
    uczciwych "inaczej". Czy to tych oficjalnych, czy to prowadzonych przez
    poszczególne firmy i powstających poprzez wymiany danych. I tu Twój kolega może
    się bardzo niemile zaskoczyć, jak nagle nie dostanie pracy we Francji, albo
    kredytu w Polsce. I w dodatku nikt nie powie mu z jakiego powodu.

  • 4. Data: 2006-08-14 10:08:31
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jesli ktos wie i mogl by opisac sposob (lub podac konkretny przypadek) w

    da się egzekwować - jesteśmy w Unii w jednolitej przestrzeni gospodarczej
    niedawno nawet pojawił się tzw. europejski tytuł egzekucyjny
    oczywiście jest to trudniejsze niż postępowanie lokalne
    ale do wykonania

    ksli