  • 1. Data: 2004-12-18 14:44:24
    Temat: Mam karte gwarancyjna, nie mam paragonu
    Od: Laczek<t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam problem - mam karte gwarancyjna, ale nie mam niestety paragonu. Na karcie
    gwarancyjnej mam napisana date zakupu, podpis sprzedawcy ale nie mam paragonu do
    transakcji. Czy uznaja mi reklamacje?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-12-18 15:29:58
    Temat: Re: Mam karte gwarancyjna, nie mam paragonu
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Laczek" <t...@p...onet.pl> napisał

    > Mam problem - mam karte gwarancyjna, ale nie mam niestety paragonu.
    >
    > Czy uznaja mi reklamacje?

    Różnie może być. Czasem w karcie gwarancyjnej jest napisane, że jest ona
    ważna wyłącznie z dowodem zakupu (czyli paragonem lub fakturą). Jeżeli tak
    jest w twoim przypadku to twoja karta gwarancyjna jest nieważna i z
    naprawy nici. Ale nie wszystkie serwisy tak postępują więc po prostu
    zapytaj.

    Alek

  • 3. Data: 2004-12-19 00:36:30
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2004 16:29:58 +0100, Alek naskrobał(a):

    > Różnie może być. Czasem w karcie gwarancyjnej jest napisane, że jest ona
    > ważna wyłącznie z dowodem zakupu (czyli paragonem lub fakturą).

    wnioskowanie niewłaściwe - temat przerabiany na grupie - dowodem zakupu
    może być (ale nie musi) ... sama karta gwarancyjna.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-12-19 22:13:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > wnioskowanie niewłaściwe - temat przerabiany na grupie - dowodem zakupu
    > może być (ale nie musi) ... sama karta gwarancyjna.

    Czyli w takim przypadku karta gwarancyjna jest ważna wyłącznie
    wraz z sobą samą? Ciekawa koncepcja...

    Alek

  • 5. Data: 2004-12-19 22:22:03
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli w takim przypadku karta gwarancyjna jest ważna wyłącznie
    > wraz z sobą samą? Ciekawa koncepcja...

    Dlaczego "wyłącznie"?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 6. Data: 2004-12-20 00:34:22
    Od: fi5h <f...@o...pl>

    Użytkownik Czarek Gorzeński napisał:

    > Dlaczego "wyłącznie"?

    z prostego wzgledu ze jest wazna tylko i wylacznie z dowodem zakupu
    (patrz warunki gwarancyjne) tak wiec perpetum mobile ?

    A tak na powaznie to dowod zakupu jest wazny i w 90% niezbedny
    szczegolnei gdy trzeba zrobic zwrot kasy na drodze handlowej.
    tzn:
    sprzet nie nadaje sie do naprawy wiec serwis wystepuje z opinia iz
    trzeba oddac klientowi poniesione koszta za sprzet czyli zwrot ceny, a
    skad mozna wiedziec ile kosztowala dana rzecz w momencie zakupu ?
    Jak dla mnie jakos przedawcy to 1zl :)

    --
    fi5h

  • 7. Data: 2004-12-20 01:16:06
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    fi5h napisał(a):
    > z prostego wzgledu ze jest wazna tylko i wylacznie z dowodem zakupu
    > (patrz warunki gwarancyjne) tak wiec perpetum mobile ?

    Dlaczego domniemujesz, że dowodem zakupu może być tylko i wyłacznie
    jedna, określona rzecz? Cóż w tym absurdalnego, żeby dowodem zakupu
    mogłabyć zarówno faktura jak i paragon, na przykład? Ważność "tylko i
    wyłącznie z dowodem zakupu" nie implikuje faktu, że tylko jedna,
    określona rzecz może być tymże dowodem.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 8. Data: 2004-12-20 17:49:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    > Dlaczego "wyłącznie"?

    To "wyłącznie" to część cytatu i tu faktycznie bez sensu.
    A zatem wg Sebola będzie tak: karta gwarancyjna, aby była ważna,
    musi być przedstawiona:
    1. z paragonem
    albo
    2. z fakturą
    albo
    3. sama.
    Ze względu na pkt 3 sensu nie mają pkt 1 i 2 i także sensu nie
    miałoby całe zastrzeżenie zapisane w warunkach gwarancji.

    Alek

  • 9. Data: 2004-12-20 20:38:12
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2004 18:49:45 +0100, Alek naskrobał(a):

> [...]
    > Ze względu na pkt 3 sensu nie mają pkt 1 i 2 i także sensu nie
    > miałoby całe zastrzeżenie zapisane w warunkach gwarancji.

    nie ma sensu się rozpisywać bo temat był grutnownie poruszany na grupie -
    jak nie chce ci się szukać to drobna wskazówka.
    Umowa gwarancyjna jest dobrowolną umową cywilną i podlega rygorom KC a nie
    ustawy o rachunkowości ani VAT gdzie definicja 'dowódu' jest znacznie
    węższa.