  • 1. Data: 2004-12-18 10:11:39
    Temat: Dziwna umowa potrzebna - POMOCY!!!!!!!
    Od: "karol128" <k...@g...pl>

    Witam

    Mam problem tzn. musze spisać umowę na takich dziwnych zasadach. Ja kupuje
    motocykl ale wpłacam sprzedającemu tylko część pieniędzy tzn.5000zł.
    Dokumenty i tablica rejestracyjna oraz prawo własności przechodzi na mnie
    lecz motocykl pozostaje u sprzedającego do czasu spłacenia przeze mnie reszty
    kwoty.

    Moje pytania są następujące:
    Jak spisać taką umowę żeby była prawnie ważna i z korzyścią dla mnie. Może
    ktoś ma jakiś wzór? Chodzi mi o to żeby sprzedający nie mógł mnie oszukać.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-18 18:37:48
    Temat: Re: Dziwna umowa potrzebna - POMOCY!!!!!!!
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "karol128" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktoś ma jakiś wzór? Chodzi mi o to żeby sprzedający nie mógł mnie oszukać.

    po prostu chyba umowa przedwstępna, prostym językiem punkt po punkcie.
    wzory są dostępne w książkach i może gdzieś w necie.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 3. Data: 2004-12-19 14:13:12
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > po prostu chyba umowa przedwstępna, prostym językiem punkt po punkcie.
    > wzory są dostępne w książkach i może gdzieś w necie.

    jaka przedwstępna, gdy chce właśność przenieść????

    umowa sprzedazy, z krótką informacją, że wydanie nastąpi po zapłacie
    całkowitej ceny sprzedazy.

    Wszystko. ;)

  • 4. Data: 2004-12-23 10:02:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Dec 2004, stern wrote:
    [...]
    > + umowa sprzedazy, z krótką informacją, że wydanie nastąpi po zapłacie
    > + całkowitej ceny sprzedazy.
    > +
    > + Wszystko. ;)

    ...rzecz jasna :)
    Tylko ty wiesz dlaczego, a pytający pewnie nie :) więc godzi się pewnie
    zacytować z KC dlaczego nie musi być "wydania" (przeniesienia posiadania):

    ++++
    Art. 155. § 1. Umowa sprzedaży, zamiany, darowizny lub inna
    umowa zobowiązująca do przeniesienia własności rzeczy co do
    tożsamości oznaczonej przenosi własność na nabywcę, chyba że
    przepis szczególny stanowi inaczej albo że strony inaczej postanowiły.
    § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia własności
    są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własności
    potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy.
    ----

    pozdrowienia, Gotfryd