  • 1. Data: 2004-12-18 12:58:28
    Temat: przesylanie a wysylanie spamu
    Od: u...@d...cc

    Artykuł 10 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z
    2002 r. Nr 144, poz. 1204) mówi:

    "Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej,w szczególności poczty elektronicznej."

    moje pytanie brzmi, czy można pociągnąć do odpowiedzialności firmy,
    których serwery stoją na trasie przesyłanego spamu?

    czy prawo polskie rozróżnia kwestie przesyłania od wysyłania?

    pozdrawiam krzysztof.

  • 2. Data: 2004-12-18 20:02:21
    Temat: Re: przesylanie a wysylanie spamu
    Od: Krzysztof Kudłacik <n...@n...org>

    u...@d...cc wrote:

    > moje pytanie brzmi, czy można pociągnąć do odpowiedzialności firmy,
    > których serwery stoją na trasie przesyłanego spamu?

    Podejrzewam, że gdyby tak było, to można by uniemożliwić przesyłanie
    poczty elektronicznej w ogóle.

    > czy prawo polskie rozróżnia kwestie przesyłania od wysyłania?

    AFAIK nie.

    --
    GH/GP/GSS d- s:+ a38 C++ L+ W+++ N++ K- w O-- M-- PS--- PE+ Y+ PGP++
    t--- 5-- X++++ R- b++ DI- D-- G e+++ h---- r+++ z+++

  • 3. Data: 2004-12-18 21:59:41
    Od: u...@d...cc

    Krzysztof Kudłacik wrote:

    > Podejrzewam, że gdyby tak było, to można by uniemożliwić przesyłanie
    > poczty elektronicznej w ogóle.

    zrodlo: http://ks.sejm.gov.pl:8009/iz4/i-odp/i5532-o1.htm
    zrodlo o skroconym adresie: http://glinki.com/?l=pquucv

    Odpowiedź prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - z
    upoważnienia prezesa Rady Ministrów - na interpelację nr 5532 w sprawie
    wysyłania internautom niezamówionych spamów

    "Z drugiej strony ustawodawca, mając na względzie ochronę konsumentów
    indywidualnie pokrzywdzonych nielegalną praktyką spamerów, kwalifikuje
    ww. działanie jako wykroczenie, zagrożone karą grzywny, ścigane na
    wniosek pokrzywdzonego (art. 24 ustawy), w trybie postępowania w
    sprawach o wykroczenia. Za istotne należy uznać przyznane ww. organom
    kompetencje do eliminowania zjawiska spamu wobec faktu, iż na mocy
    uprawnień ustawowych Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    podejmuje działania tylko, gdy naruszony lub zagrożony jest interes
    publiczny. Taka sytuacja nie zachodzi jednak w każdym przypadku, w
    którym naruszony zostaje interes indywidualnego pokrzywdzonego."

    czy zlozenie wniosku przeciw firmie swiadczacej mozliwosc zakladania
    elektronicznych kont pocztowych, o przesylaniu [w moim rozumowaniu
    rowniez przekazywanie] spamu moglo by miec sens?

    pozdrawiam krzysztof.

  • 4. Data: 2004-12-18 23:10:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <u...@d...cc> napisał w wiadomości

    > moje pytanie brzmi, czy można pociągnąć do odpowiedzialności firmy,
    > których serwery stoją na trasie przesyłanego spamu?

    Nie, bowiem nie ponoszą one winy za to. Ustawa zabrania im nawet zaglądania
    do cudzych przesyłek, więc jak mieli by stwierdzić, czy czasem ktoś za ich
    pośrednictwem czegoś nie wysyła.