  • 11. Data: 2021-10-02 11:13:22
    Temat: Re: Ludzie z karabinami przeciwko 2- i 4-latkom
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2021 o 23:55, Animka pisze:
    > Jak przypomniał, umówił się na szczerość przed wkroczeniem w świat
    > polityki. - 38-milionowy kraj nie może trząść portkami ze strachu,
    > wystawiając ludzi z karabinami przeciwko 2- i 4-latkom.

    W krajach, z których pochodzą, dawano kilkulatkom granat, by podbiegł i
    rzucił go w żołnierzy. To dopiero był dylemat. Strzelić, czy dać, by
    rzucił granat, bo to przecież dziecko i nawet nie wie, co robi.

    Żołnierze po prostu noszą broń. Generalnie nikt nie przewiduje jej
    użycia przeciwko dzieciom, ale przy cywilizowanej wojnie nikt dzieci,
    czy kobiet nie używa jako broni. Gdy zaczyna się tak dziać, zawsze jest
    dylemat, ale teraz się trzeba zastanowić, czy winę za to ponosi ten,
    który wpadł na pomysł wykorzystania dzieci jako broni, czy ten co
    broniąc się musi do nich strzelać. Jak zwykle - dzieci w tym wypadku są
    najmniej winne.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-10-02 11:43:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > który wpadł na pomysł wykorzystania dzieci jako broni, czy ten co
    > broniąc się musi do nich strzelać. Jak zwykle - dzieci w tym wypadku są

    "Własna dupa droższa od cudzej" - Ja nie spodziewam się bym miał taką
    łatwość "rozgrzeszania" użycia broni przez żołnierzy IDF w
    "kontrowersyjnych przypadkach" jak Izraelczycy (w większości).

    Animce można pogratulować że stać ją na luksus takich oporów
    w tym przypadku już z Polski. Chciałbym jej *szczerze* życzyć
    by drastyczne i szybkie przebudzenie "w świecie jaki jest" ją ominęło.

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2021-10-02 12:11:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > W krajach, z których pochodzą, dawano kilkulatkom granat, by podbiegł i
    > rzucił go w żołnierzy. To dopiero był dylemat. Strzelić, czy dać, by
    > rzucił granat, bo to przecież dziecko i nawet nie wie, co robi.

    Aaaa... to dlatego wprowadzili na granicy stan wyjątkowy, żeby
    dziennikarze nie widzieli jak dzieci rzucają granatami w pograniczników.
    No to się wyjaśniło.
    Że nadal masz zryty beret i u ciebie bez zmian.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 14. Data: 2021-10-02 12:21:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2021 o 11:43, A. Filip pisze:
    > "Własna dupa droższa od cudzej" - Ja nie spodziewam się bym miał taką
    > łatwość "rozgrzeszania" użycia broni przez żołnierzy IDF w
    > "kontrowersyjnych przypadkach" jak Izraelczycy (w większości).

    Bo trzeba raz w życiu mieć takie kontrowersje, by zrozumieć, jak to
    działa. Z fotela w cieplutkim pokoju za monitorem komputera podejmuje
    się o wiele łatwiej bohaterskie decyzje.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2021-10-02 12:23:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2021 o 12:11, Kviat pisze:
> [...]
    > No to się wyjaśniło.
    > Że nadal masz zryty beret i u ciebie bez zmian.

    Nie wiem, dlaczego ów stan wprowadzono. Pewnie masz to w drukach
    sejmowych. Osobiście uważam to za słuszną decyzję. Inaczej kicaliby pod
    lufami politycy i wszelkiej maści aktywiście nie mający zielonego
    pojęcia o co chodzi, ale -podobnie jak Ty - zawsze uważający, ze wiedzę
    lepiej od adwersarza, co on sam myśli.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-10-02 13:05:30
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie wiem, dlaczego ów stan wprowadzono.

    I właśnie dlatego go wprowadzono, żeby tacy jak ty mogli się potem
    usprawiedliwiać, że nie wiedzieli.

    Na szczęście ludzie myślący wiedzą, bo pomimo wprowadzenia tego stanu i
    tak wiadomo co się tam dzieje.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 17. Data: 2021-10-02 13:17:00
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > sejmowych. Osobiście uważam to za słuszną decyzję. Inaczej kicaliby pod
    > lufami politycy i wszelkiej maści aktywiście nie mający zielonego

    Łukaszce chodzi o to aby odgryźć się za blokadę ciężarówek na granicy i
    próbę przyduszenia Białorusi przez zachód, pokokokowcom chodzi
    o ugranie czegoś dla siebie, wszak mamy niecodzienną sytuację.
    Nie pyknęło z uchodźcami w wieku poborowym, teraz próbują
    czegoś co wzbudzi emocje - dzieci. W sumie Łukaszka wykonał naturalny ruch.
    Zachodowi/PL/USA chodzi o to by wywrócić Łukaszkę.
    Pismakom zaś chodzi o chwytliwy temat, klikalność&sprzedaż.
    Gdzieś po środku są zagubione dzieci z Animką.

    I trza zapytać/przypomnieć czemu są chętni do emigracji
    z takiego iraku, co takiego się stało w l. 90 tych.

  • 18. Data: 2021-10-02 13:42:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2021 o 13:17, Alojzy Gąska pisze:
> [...]
    > Pismakom zaś chodzi o chwytliwy temat, klikalność&sprzedaż.
    > Gdzieś po środku są zagubione dzieci z Animką.

    Te wymienione przez Ciebie cele, to są takie drobne, lokalne.
    Nielegalnych imigrantów nie wymyślił Łukaszenka, ani Putin. Wymyślili to
    Niemcy chcący powtórzyć sukces "turecki". Niemcy w XX wieku importowali
    wiele osób narodowości tureckiej. Te osoby się asymilowały i w dużej
    mierze nieźle funkcjonują w niemieckim społeczeństwie.

    Chcieli to powtórzyć, tylko nie pomyśleli, że Turcję od reszty krajów
    arabskich wiele różni. Bardzo wiele. Turcja od stuleci żyła na
    pograniczu Azji, Afryki i Europy. Turcy potrafili się dostosować, nie
    tracąc swojej religii, ale jednocześnie dostosowując do lokalnych
    uwarunkowań.

    Irak, Iran, Afganistan, Syria itd, to nie są kraje, których obywatele są
    przyzwyczajeni do innych realiów. Po za tym oni tu jadą po prostu po
    socjal, a nie do pracy - przynajmniej w większości. A jak do pracy, to
    nie za bardzo mają wykształcenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-10-02 14:46:29
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-02 o 13:17, Alojzy Gąska pisze:
    > Pismakom zaś chodzi o chwytliwy temat, klikalność&sprzedaż.
    > Gdzieś po środku są zagubione dzieci z Animką.

    Przytoczyłam słowa Hołowni. Coś ci się pomerdało.

    --
    animka

  • 20. Data: 2021-10-02 16:50:41
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > W krajach, z których pochodzą, dawano kilkulatkom granat, by podbiegł i
    > rzucił go w żołnierzy. To dopiero był dylemat. Strzelić, czy dać, by
    > rzucił granat, bo to przecież dziecko i nawet nie wie, co robi.

    Nieźle trzeba mieć w głowie narąbane, aby te dzieci porównywać do samobojców z
    granatami.