  • 1. Data: 2009-11-30 17:32:37
    Temat: Lombard - korzystanie z zastawu
    Od: rendziq <r...@g...com>

    Witam

    Dziś znajomy odebrał aparat z lombardu. Po odpaleniu programu
    odzyskującego skasowaną kartę pamięci okazało się, że ktoś (możliwe,
    że pracownik lombardu) robił sobie zdjęcia za jego pomocą. Domyślam
    się, że to bezprawne, ale pod co podpada, i czy jest sens się męczyć?
    Na oko aparat jest sprawny, nic mu się nie stało, ale fakt, że go ktoś
    używał jest niepokojący.Dowody są - odzyskane zdjęcia gościa z
    lombardu i (prawdopodobnie jego) odciski na obiektywie i monitorze.
    Jakieś sugestie?

  • 2. Data: 2009-11-30 18:04:00
    Temat: Re: Lombard - korzystanie z zastawu
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    rendziq wyskrobał(a):
> [...]
    > używał jest niepokojący.Dowody są - odzyskane zdjęcia gościa z
    > lombardu i (prawdopodobnie jego) odciski na obiektywie i monitorze.

    W grę wchodzi w zasadzie tylko odszkodowanie. Czyli musiałbyś udowodnić
    poniesioną w ten sposób szkodę, jej wysokość itd. Moim zdaniem szkoda
    zachodu, o ile z aparatem wszystko jest w porządku.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-11-30 19:46:55
    Od: rendziq <r...@g...com>

    On 30 Lis, 19:04, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:
> [...]
    > poniesioną w ten sposób szkodę, jej wysokość itd. Moim zdaniem szkoda
    > zachodu, o ile z aparatem wszystko jest w porządku.

    A tak od innej strony - czy te zdjęcia są teraz własnością mojego
    znajomego (skoro mu je dali)?

  • 4. Data: 2009-11-30 21:16:11
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    Użytkownik "rendziq" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
[...]

    Daj se spokój

    pozdr

  • 5. Data: 2009-11-30 21:23:47
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

[...]

    Może pracownik sprawdzał czy aparat jest sprawny, czy zdjęcia wykonane np
    przy różnym oświetleniu itp, nie wykazują wad itp? chyba to by bylo
    najprosztsze i ciężkie do podważenia tłumaczenie:)
    pozdrawiam
    michal

  • 6. Data: 2009-11-30 22:52:20
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    rendziq wyskrobał(a):
    > A tak od innej strony - czy te zdjęcia są teraz własnością mojego
    > znajomego (skoro mu je dali)?

    A dali mu je, skoro kolega musiał odpalić program do odzyskiwania danych z
    karty? :)

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2009-12-01 15:47:50
    Od: "majcher" <m...@t...net>

> [...]
    > przy różnym oświetleniu itp, nie wykazują wad itp? chyba to by bylo
    > najprosztsze i ciężkie do podważenia tłumaczenie:)
    Sam pracuję w lombardzie i to właśnie mi pierwsze przyszło do głowy.
    Ja miałem niedawno awanturę że używałem klienta laptopa. Zastawiał syn, a
    odbierał ojsciec i zauważył że inaczej był zwinięty przewód od ładowarki. A
    to ja sam ją rozwijałem, żeby sprawdzić czy działa sprzęt. Dodam że jeśli
    jest laptop zabezpieczony hasłem to klient też musi mi je podać.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4650
    (20091130) __________

  • 8. Data: 2009-12-01 16:21:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009, rendziq wrote:

> [...]
    > że pracownik lombardu) robił sobie zdjęcia za jego pomocą. Domyślam
    > się, że to bezprawne, ale pod co podpada

    No i tu mam pytanie: niby co jest bezprawnego?

    Jakby to był *komis*, to komisant rzeczywiście mógłby przekroczyć
    zakres dyspozycji dającego w komis.
    Ale:
    - to nie jest komis
    - sprzedawca nie twierdzi, że rzecz jest nowa i nieużywana
    - sprzedawca tę rzecz *kupił* poprzez "niewykupienie" przez
    wstawiającego w lombard, jego aparat, jego sprawa co z nim
    robi, mógł podarować dzieciom, móże sprzedać

    Jakie zarzuty proponujecie?

    > Na oko aparat jest sprawny, nic mu się nie stało, ale fakt, że go ktoś
    > używał jest niepokojący.

    Znaczy martwi Cię, że ktoś go używał przed wstawieniem do
    lombardu? ;)

    > Jakieś sugestie?

    Pytanie co Ci się nie podoba :D

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-12-01 17:33:50
    Od: rendziq <r...@g...com>

    On 1 Gru, 17:21, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >    robi, mógł podarować dzieciom, móże sprzedać
    >
    >   Jakie zarzuty proponujecie?

    >   Znaczy martwi Cię, że ktoś go używał przed wstawieniem do

    To nie tak:
    - kumpel wziął pożyczkę pod zastaw aparatu
    - spłacił i odebrał aparat
    - aparat podczas bycia zastawem był używany

    i to właśnie wzbudza moje podejrzenia.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-12-01 23:42:36
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    rendziq pisze:

    > To nie tak:
    > - kumpel wziął pożyczkę pod zastaw aparatu
    > - spłacił i odebrał aparat
    > - aparat podczas bycia zastawem był używany
    >
    > i to właśnie wzbudza moje podejrzenia.

    Niech ten kumpel zaniesie te zdjęcia na policję jako dowód, że ktoś
    bezczelnie używał ten aparat.
    Niech się domaga przeprosin i rekompensaty.

    --
    animka