  • 1. Data: 2009-11-30 16:16:32
    Temat: Nieprawdziwe informacje na stronie sejmowej
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    na stronie http://isap.sejm.gov.pl widnieje napis: ,,Do odczytania
    dokumentów niezbędny jest program Adobe Acrobat Reader ''.

    I teraz, ponieważ:

    a) jest on nieprawdziwy, bowiem dokumenty tam zamieszczane odczytuję
    również innymi programami;

    b) jest to reklama jednego konkretnego rozwiązania;

    to czy takie działanie ze strony Sejmu jest zgodne z prawem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2009-11-30 16:36:06
    Temat: Re: Nieprawdziwe informacje na stronie sejmowej
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On 30 Nov, 16:16, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    >
    > b) jest to reklama jednego konkretnego rozwiązania;
    >
    > to czy takie działanie ze strony Sejmu jest zgodne z prawem?

    Tak.

  • 3. Data: 2009-11-30 16:40:58
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

> [...]
    >
    > I teraz, ponieważ:
    >
    > a) jest on nieprawdziwy, bowiem dokumenty tam zamieszczane odczytuję

    Ale zdanie powyzej nie twierdzi, ze to jest jedyny program do
    odczytania tych dokumentow. Z punktu widzenia logiki powyzsze zdanie
    jest _jak najbardziej_ prawdziwe.

    > b) jest to reklama jednego konkretnego rozwiązania;

    Portable Document Format (PDF) is a file format created by Adobe
    Systems in 1993 for document exchange

    Lobuzy, juz tworzac dokument w PDFie wykorzystuje tchnologie jednego
    konkretnego producenta.

    > to czy takie działanie ze strony Sejmu jest zgodne z prawem?

    Czy chcialbys zeby stopka brzmiala - "Do odczytania dokmentow
    niezbedny bedzie dowolny program / wtyczka potrafiaca obsluzyc format
    PDF. Wybierajac ten format Sejm nie rekomenduje firmy Adobe Systems
    jako najlepszego producenta standardu wymiany dokumentow."

    Co sobie taki Kowalski pomysli? Ze co ma zrobic zeby przeczytac ten
    dokument? Zaplacze sie na smierc

    Marcepan

  • 4. Data: 2009-11-30 17:29:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Witam,
    >
    > na stronie http://isap.sejm.gov.pl widnieje napis: ,,Do odczytania
    > dokumentów niezbędny jest program Adobe Acrobat Reader ''.
    >

    > b) jest to reklama jednego konkretnego rozwiązania;

    Podmioty publiczne są zobowiązane do stosowania conajmniej jednego z
    formatów: txt, rtf, pdf, doc lub odt.

  • 5. Data: 2009-11-30 19:25:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Podmioty publiczne są zobowiązane do stosowania conajmniej jednego z
    > formatów: txt, rtf, pdf, doc lub odt.

    To jest odpowiedz nie na temat.

    Nie chodzi o to, ze publikuja w pdf, tylko o to, ze pisza, ze do
    odczytania jest _wymagany_ jakis konkretny program, co jest nieprawda
    po prostu.

    MJ

  • 6. Data: 2009-11-30 19:36:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    f...@g...com pisze:
    > Ale zdanie powyzej nie twierdzi, ze to jest jedyny program do
    > odczytania tych dokumentow.

    A co mówi? Mówi:

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=niezb%EAdny
    * niezbędny <<koniecznie potrzebny>>

    a to nieprawda.

    > Z punktu widzenia logiki powyzsze zdanie
    > jest _jak najbardziej_ prawdziwe.

    Nie jest. Jest fałszywe.

    > Portable Document Format (PDF) is a file format created by Adobe
    > Systems in 1993 for document exchange

    No i co z tego? Ale jest standardem obsługiwanym przez wiele czytników.
    To tak jakby napisali, że do oczytania HTML niezbędny jest Mosaic.

    > Lobuzy, juz tworzac dokument w PDFie wykorzystuje tchnologie jednego
    > konkretnego producenta.

    Nie wiem co wykorzystują, bo ta technologia została ustandaryzowana.
    Podobnie jak język polski, którego ty nie wykorzystujesz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2009-11-30 20:18:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Nie chodzi o to, ze publikuja w pdf, tylko o to, ze pisza, ze do
    > odczytania jest _wymagany_ jakis konkretny program, co jest nieprawda
    > po prostu.

    Michale, w zasadzie masz rację, ale...

    1. zdarzają się dokumenty wygenerowane przez Acrobata, które są
    poprawnie wyświetlane tylko w Acrobat Reader
    2. żeby być w zgodzie z prawdą, należałoby co zrobić? Wypisac listę 100
    programów wyświetlających format PDF? To Tristan by znalazł 101,
    niebędący na liście :-) Napisać, że "pliki zamieszczone w seriwsie moga
    być odczytane każdym programem interpretującym format Portable Document
    Format"? I kto to zrozumie? 87 % gospodyń z Gdanska na pewno nie.

    Można by zamiast "niezbędny" napisać "na przykład", ale Tristan tez by
    się przyczepił :-P

  • 8. Data: 2009-11-30 20:19:59
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > * niezbędny <<koniecznie potrzebny>>
    >
    > a to nieprawda.
    >
    > Nie jest. Jest fałszywe.

    Masz racje, pprobowalem naciagnac teorie na sile.

    > Nie wiem co wykorzystują, bo ta technologia została ustandaryzowana.
    > Podobnie jak język polski, którego ty nie wykorzystujesz.

    Powiedz mi tylko, prosze, ze tak sobie swobodnie dywagujesz, a nie
    bierzesz tego tematu na powaznie nawet w 1%?

  • 9. Data: 2009-11-30 20:22:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Można by zamiast "niezbędny" napisać "na przykład",

    O, właśnie.

    MJ

  • 10. Data: 2009-11-30 20:58:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Michal Jankowski pisze:
    > O, właśnie.

    No niekoniecznie. Jeszcze lepiej wymienić kilka wiodących czytników.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek