  • 1. Data: 2009-11-30 11:32:37
    Temat: Odmowa wydania kopii dokumentu
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    Witam serdecznie.
    Mam problem z wydziałem komunikacji samochodowej.
    Dokładnie potrzebuję kopie decyzji o rejestracji auta.
    Niestety w tej chwili nie jestem już jego właścicielem, samochód został
    sprzedany.
    Jakiś czas temu podczas rejestracji ten dokument dostałem, obecnie zaginął.
    Miła pani w okienku powiedziała mi jasno: na tamtą chwilę byłem właścicielem
    auta
    i mogła mi wydać, w dniu dzisiejszym właścicielem auta jest kto inny
    i nie wyda mi kopii decyzji o rejestracji na moje nazwisko.
    Podkreślam: kopii decyzji o zarejestrowaniu auta na moje nazwisko.
    Nie potrafiła mi podać żadnej podstawy prawnej na moje zapytanie,
    tylko dukała w kółko: nie jest Pan już właścicielem, więc jak mogę Panu
    wydać kopie decyzji o rejestracji auta?
    Po której stronie leży racja i czy jest szansa taką kopię uzyskać?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2009-11-30 14:49:01
    Temat: Re: Odmowa wydania kopii dokumentu
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Darek.* napisał(-a):

> [...]
    > wydać kopie decyzji o rejestracji auta?
    > Po której stronie leży racja i czy jest szansa taką kopię uzyskać?

    To poproś ją o wydanie na piśmie decyzji odmownej wraz z uzasadnieniem i
    umocowaniem prawnym. Per analogia: jeśli kiedyś miałem dom, a jest on już
    sprzedany to nie mogę dostać odpisu aktu notarialnego na podstawie kótrego
    go kupiłem?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2009-11-30 14:52:04
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    "Big Jack" <a...@b...zz> wrote in message

    > Per analogia: jeśli kiedyś miałem dom, a jest on już sprzedany to nie mogę
    > dostać odpisu aktu notarialnego na podstawie kótrego go kupiłem?

    A ja ten dom od ciebie kupiłem i na jakiej podstawie urząd ma wydawać
    dokumenty dotyczące mojej chałupy (nawet archiwalne) jakiemuś obcemu typowi?
    To by był szczyt przegięcia :D

    Konrad

  • 4. Data: 2009-11-30 15:10:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 30 Nov 2009 15:52:04 +0100, Konrad napisał(a):

    > A ja ten dom od ciebie kupiłem i na jakiej podstawie urząd ma wydawać
    > dokumenty dotyczące mojej chałupy (nawet archiwalne) jakiemuś obcemu
    > typowi

    Nonsens. Nie obcemu typowi, lecz stronie umowy i nie dokumenty dotyczące
    chałupy, lecz odpis umowy.
    Akurat notariusz zawsze wyda, bo musi. Trzeba się dowiedzieć co sprawia,
    że urząd *nie może* ich wydać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-11-30 15:39:24
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > Akurat notariusz zawsze wyda, bo musi. Trzeba się dowiedzieć co sprawia,
    > że urząd *nie może* ich wydać.

    A przeczytałes co ja napisałem czy tylko wkleiłeś?

    Konrad

  • 6. Data: 2009-11-30 19:02:51
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Konrad* napisał(-a):

    > A ja ten dom od ciebie kupiłem i na jakiej podstawie urząd ma wydawać
    > dokumenty dotyczące mojej chałupy (nawet archiwalne) jakiemuś obcemu
    > typowi? To by był szczyt przegięcia :D

    A gdzie ja pisałem o jakimś dokumencie z urzędu dotyczacęgo Twojego już
    domu?

  • 7. Data: 2009-11-30 21:32:48
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Darek. pisze:

> [...]
    > wydać kopie decyzji o rejestracji auta?
    > Po której stronie leży racja i czy jest szansa taką kopię uzyskać?

    Pieprzy straszliwie.
    Po pierwsze, byłeś stroną tamtego postępowania i możesz żądać wydania
    uwierzytelnionego odpisu z akt na postawie art. 73 KPA. Możesz żądać
    zaświadczenia na postawie art. 217 KPA. I w końcu - każda decyzja
    administracyjna (niezależnie kogo dotyczy) jest informacją publiczną i
    możesz żądać jej udostępnienia na podstawie Ustawy o dostępie do
    informacji publicznej.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 8. Data: 2009-12-01 10:10:29
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > To poproś ją o wydanie na piśmie decyzji odmownej wraz z uzasadnieniem i

    no wlasnie - gdzie ich obowiazki spisane? bo wiem ze maja obowiazek na
    wezwanie wydac pisemna odmowe ale gdzie szukac podstawy prawnej?
    musza wydac odmowe od reki czy maja jakis czas na zastanowienie?:)

  • 9. Data: 2009-12-01 14:53:48
    Od: p...@p...fm

> [...]
    > administracyjna (niezależnie kogo dotyczy) jest informacją publiczną i
    > możesz żądać jej udostępnienia na podstawie Ustawy o dostępie do

    Co do wydania zaświadczenia:
    art. 217 par. 2 kpa - zaświadczenie wydaje się, jeżeli: 1) urzędowego
    potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa, 2)
    osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym
    potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
    A zatem strona musi wykazać, jaki jest cel w jego uzyskania.

    Inną kwestią jest, czy w sprawie w ogóle przepisy o wydawaniu zaświadczeń mają
    zastosowanie - petent nie jest zainteresowany stwierdzeniem, że istotnie pojazd
    zarejestrował, ale żąda konkretnie kopii dokumentu.
    Zastosowanie moim zdaniem znajdą przepisy art. 73 kpa.
    Stroną jest się również po zakończeniu postępowania, stronie przysłgują przecież
    nadzwyczajne środki wzruszania rostrzygnięć organów, - dostęp do akt po
    zakończeniu postępowania jest raczej nie kwestionowany w literaturze.
    A co do tego że nei jest petent już stroną - sprzedaż auta powoduje wszczęcie
    /po oczywiście złożeniu wniosku/ nowego postępowania, w którym istotnie co do
    zasady nie jest stroną. Ale nie zmienia to charakteru poprzedniego postępwoania
    zakończonego decyzją ostateczną w którym z kolei nowy właściciel nie jest stroną.
    Inną kwestią jest informacja publiczna.

    Proponuję przyjść i w przypadku odmowy powołać się na art. 74 par. 2 - odmowa
    umożliwienia stronie zapoznania sie z aktami i wykonania odpisów następuje w
    drodze zaskarżalnego zażaleniem postanowienia. Ewentualnie żądanie sprecyzować
    na piśmie.

  • 10. Data: 2009-12-01 15:16:54
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ...@n...onet.pl
    *Użytkownik* napisał(-a):

> [...]
    > urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
    > A zatem strona musi wykazać, jaki jest cel w jego uzyskania.

    ^^^^^^^^
    To sie zawiera w cytowanym paragrafie, czy to Twoja wykładnia tego przepisu?