  • 1. Data: 2009-11-30 15:52:02
    Temat: ryczałtowiec a cennik
    Od: tom25 <t...@o...pl>

    Witam

    Czy jeśli dany zakład usługowy nie płaci VAT'u?
    to czy powinien mieć jakiś "oficjalny cennik"?

    prosze o jakieś wskazówki

    Chodzi o to,że zapłaciłem za usługe blisko 2000 zł,
    natomiast właściciel zakładu twierdzi że zapłaciłem mu 800 zł
    (wie że sprawe skieruje do sądu i ma małe szanse na wygraną)

    Dodam że cena 800zł czyniła by go najtańszym lakiernikiem w Polsce :)
    dlatego szukam czy On, jako osoba która nie płaci VATu powinna
    mięć coś w rodzaju cennika, dzięki któremu mógłbym podważyć
    jego cene 800zł

    pozdrawiam
    z góry dziękuje

  • 2. Data: 2009-11-30 15:58:03
    Temat: Re: ryczałtowiec a cennik
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tom25 pisze:
> [...]
    > dlatego szukam czy On, jako osoba która nie płaci VATu powinna
    > mięć coś w rodzaju cennika, dzięki któremu mógłbym podważyć

    Problemem tu nie jest cennik (czy też VAT), tylko brak pokwitowania
    za zapłatę.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-30 16:06:36
    Od: tom25 <t...@o...pl>

    >    Problemem tu nie jest cennik (czy też VAT), tylko brak pokwitowania
    > za zapłatę.

    tak, oczywiście.
    Ale jak wsponiałem, sprawa i tak trafi do sądu więc chciałbym miec
    jakis argument.

    Realnie to wygląda tak:
    malowane było 6 elementów (mam na piśmie jak sie do tego przyznaje)
    średni koszt za element wynosi od 250-400 zł
    a lakiernik twierdzi że zapłaciłem mu 800 zł, co w przeliczeniu daje
    ok. 135zł za element czyli
    jest to nie realna kwota.

    Płaciłem wg.stawki 300zl za element i wydaje mi sie że powinien mieć
    jakiś "zatwierdzony cennik"
    bo z tego co wiem to nawet sprzedawca precli deklaruje po ile będzie
    je sprzedawał.

  • 4. Data: 2009-11-30 16:45:21
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On 30 Nov, 16:06, tom25 <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > jakiś "zatwierdzony cennik"
    > bo z tego co wiem to nawet sprzedawca precli deklaruje po ile będzie

    pomalowales sobie samochod i lakiernik powiedzial ze Ci spusci troche
    z ceny, ale za to nie dostaniesz pokwitowania wplaty?

    Coz, glupi placi dwa razy :(

  • 5. Data: 2009-11-30 18:42:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tom25 t...@o...pl ...

    > Płaciłem wg.stawki 300zl za element i wydaje mi sie że powinien mieć
    > jakiś "zatwierdzony cennik"
    > bo z tego co wiem to nawet sprzedawca precli deklaruje po ile będzie
    > je sprzedawał.

    zadzwon incognito, nagraj i potwierdz sobie jego cene.

  • 6. Data: 2009-11-30 18:46:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik tom25 t...@o...pl ...

    > zadzwon incognito, nagraj i potwierdz sobie jego cene.

    Co nie znaczy, że nie może świadczyć usług taniej.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-11-30 20:24:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Co nie znaczy, że nie może świadczyć usług taniej.

    moze nawet za złotówke, ale kto w to uwierzy?

  • 8. Data: 2009-11-30 20:35:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > moze nawet za złotówke, ale kto w to uwierzy?

    W tego typu usługach często stosuje się ceny umowne, a nie jakieś
    sztywne stawki.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-11-30 22:53:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <f...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > Płaciłem wg.stawki 300zl za element i wydaje mi sie że powinien mieć
    > jakiś "zatwierdzony cennik"

    Oczywiscie, przez egzekutywe i obowiazkowo podpis pierwszego sekretarza.

    Tyle, ze to nie epoka Gierka, tylko wolny rynek.
    Nie ma sztywnych cennikow - placisz za usluge tyle ile sie umowiles.
    Ty zaplacisz 2000 a ktors, kto bedzie mial lepsza gadane moze zaplacic i
    800.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-12-01 14:46:43
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "SDD" napisał:
> [...]
    > Nie ma sztywnych cennikow - placisz za usluge tyle ile sie umowiles.
    > Ty zaplacisz 2000 a ktors, kto bedzie mial lepsza gadane moze zaplacic i

    eee... już wiem o co biega wątkotfurcy:O)
    koleś wykonał usługę, kasę zgarnął pod stołem a teraz udaje że kasy było
    mniej,
    sprawa dla mnie prosta, gość nie wystawił rachunku za usługę, a skoro tak to
    ciągnie kasę na czarno, więc do ZUSu z tym, a oni ściągną z niego majtki!:O)