  • 11. Data: 2009-12-03 08:38:38
    Temat: Re: Lombard - korzystanie z zastawu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rendziq" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:71fe1a79-462a-4e7c-81d4-6be3d44906d6@x16g2000vb
    k.googlegroups.com...
    >Witam

    >Dziś znajomy odebrał aparat z lombardu. Po odpaleniu programu

    Dużo tych "znajomych" "kolegów" "koleżanek" na grupach;)))

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-12-03 11:16:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Niech ten kumpel zaniesie te zdjęcia na policję jako dowód, że ktoś
    > bezczelnie używał ten aparat.

    Co stanowi wykroczenie? Używanie kupionej rzeczy, czy bezczelne
    używanie?

    > Niech się domaga przeprosin i rekompensaty.

    Chyba od policjantów, po tym jak ataku śmiechu, na wieść o bezczelnym
    używaniu, dostaną

  • 13. Data: 2009-12-03 22:59:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Dec 2009, rendziq wrote:

    > To nie tak:
    > - kumpel wziął pożyczkę pod zastaw aparatu
    > - spłacił i odebrał aparat
    > - aparat podczas bycia zastawem był używany

    A to co innego, przepraszam i odszczekuję.
    Jeśli nie był to "test" (IMVHO powinien być zrobiony w obecności
    zastawcy), to mam wątpliwości, ale chyba należy mu się wynagrodzenie
    za korzystanie z przekroczeniem upoważnienia - w formie odszkodowania.
    "Czysto cywilnie".
    Ja tam prawnikiem nie jestem, ale myœlę sobie że w roli adwokata lobmardziarza
    usiłowałbym zmusić poszkodowanego do odpowiedzi na pytanie: "czy
    kiedykolwiek dał Pan ten aparat innej osobie aby zrobiła zdjęcia,
    albo korzystał z czyjegoś podobnego aparatu?"
    ;)
    (a następne pytanie by było oczywiście: "jaką kwotę przyjął Pan lub
    ta druga osoba jako podstawę opodatkowania" :P)

    I mniej więcej tyle IMVHO można wywalczyć ;)

    pzdr, Gotfryd