  • 1. Data: 2013-02-27 14:06:07
    Temat: Listy do byłego lokatora
    Od: Ambalabamba <f...@g...com>

    Witam,

    Jak wygląda w świetle prawa sytuacja, kiedy w skrzynce mojego wynajętego mieszkania
    lądują listy adresowane do poprzedniego lokatora? Czy mogę te listy po prostu
    wywalić? Nie mam zamiaru fatygować się w odsyłanie bo jest tego po prostu za dużo, a
    mnie irytuje obecność obcej korespondencji w skrzynce. Nie są to oczywiście listy
    polecone tylko zwykłe, głównie z banków oraz operatorów komórkowych

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-02-27 14:18:28
    Temat: Re: Listy do byłego lokatora
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.02.2013 14:06, Ambalabamba pisze:
    > Witam,
    >
    > Jak wygląda w świetle prawa sytuacja, kiedy w skrzynce mojego

    Skrzynce twojego czego?

    Zawijaj wiersze!

  • 3. Data: 2013-02-27 14:22:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:512e07a3$1@news.home.net.pl...

    > Skrzynce twojego czego?
    >
    > Zawijaj wiersze!

    WYnajętego mieszkania - tak przynajmniej twierdzi.

  • 4. Data: 2013-02-27 14:33:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.02.2013 14:22, Robert Tomasik pisze:
    > w wiadomości news:512e07a3$1@news.home.net.pl...

    > WYnajętego mieszkania - tak przynajmniej twierdzi.

    Nie wiem, wiersz mi ucięło ;->

    A generalnie to powinna być w skrzynce opcja "zwroty" i ja zwykle
    wrzucałem tam wszystko źle trafiające z dopiskiem "adresat nieznany".

    Albo podrzucić listonoszowi z taką samą adnotacją.

    W praktyce pewnie też np. spalenie tego nie będzie niosło problemów (nie
    był polecony - to w ogóle nie dotarł ;) ) ale ostrzegłbym, że formalnie
    to może być przestępstwo (niszczenie cudzych dokumentów).

  • 5. Data: 2013-02-27 15:29:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ambalabamba wrote:
> [...]
    polecone tylko zwykłe, głównie z banków oraz operatorów komórkowych

    oddac listonoszowi i poprosic, zeby wiecej nie przynosil bo takowy tu
    juz nie mieszka.

  • 6. Data: 2013-02-27 15:44:02
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 27 Feb 2013 08:29:06 -0600, witek napisał(a):

    > oddac listonoszowi i poprosic, zeby wiecej nie przynosil bo takowy tu
    > juz nie mieszka.

    Proszenie nic nie da, ponieważ poczta zawsze będzie próbować doręczać
    każdy list -- musi.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    porady prawne przez internet http://LegeArtis.org.pl

  • 7. Data: 2013-02-27 15:50:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Ambalabamba <f...@g...com> wrote:

    > Jak wygląda w świetle prawa sytuacja, kiedy w skrzynce mojego
    > wynajętego mieszkania lądują listy adresowane do poprzedniego
    > lokatora?

    Ja wywalam i listy i awiza, jak poprzedni lokator nie pofatygował
    się żeby zmienić swój adres po przeprowadzce to nie mój problem.
    Zresztą ja nie potrzebuję skrzynki pocztowej, jedyne co tam ląduje
    to ulotkowy spam i listy do poprzednich najemców. Szkoda że nie
    można tak po prostu (legalnie) zakleić wlotu... a może można?

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

  • 8. Data: 2013-02-27 16:20:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.02.2013 15:50, Adam Wysocki pisze:

    > Zresztą ja nie potrzebuję skrzynki pocztowej, jedyne co tam ląduje
    > to ulotkowy spam i listy do poprzednich najemców. Szkoda że nie
    > można tak po prostu (legalnie) zakleić wlotu... a może można?

    Jeśli by to było traktowane jak brak skrzynki, to grozi słona grzywna.

  • 9. Data: 2013-02-27 16:21:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 lutego 2013 15:50:43 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > Zresztą ja nie potrzebuję skrzynki pocztowej, jedyne co tam ląduje
    >
    > to ulotkowy spam i listy do poprzednich najemców. Szkoda że nie
    >
    > można tak po prostu (legalnie) zakleić wlotu... a może można?
    https://www.google.com/search?q=brak+skrzynki+kara+1
    0tys&rls=com.microsoft:pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startInd
    ex=&startPage=1

  • 10. Data: 2013-02-27 16:27:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.02.2013 16:20, Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli by to było traktowane jak brak skrzynki, to grozi słona grzywna.

    A) a jaki przepis daje obowiązek skrzynki?

    B) czy ten obowiązek zrealizuje skrzynka powieszona na drzwiach mojego
    mieszkania?

    Też mi to chodzi po głowie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek