  • 41. Data: 2013-03-10 14:02:22
    Temat: Re: Listy do byłego lokatora
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 marca 2013 10:10:34 UTC+1 użytkownik poszukiwacz napisał:

    > Przesyłki firmowe czyli te ostemplowae "Opłata pobrana, umowa nr
    >
    > xxx" muszą być odesłane na koszt firmy.

    Przez kogo odesłane?
    Podaj podstawę prawną ze np Poczta Polska ma odsyłać przesyłki InPostu czy odwrotnie.

  • 42. Data: 2013-03-10 14:23:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.03.2013 14:24, poszukiwacz pisze:

    > Jest chyba oczywiste że mają być odesłane przez tego usługodawcę
    > pocztowego z którym nadawca firmowy ma umowę.

    No ale nie dla Animki i to jej delikatnie uświadamiano.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2013-03-10 14:24:47
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Kris wrote:
    > Przez kogo odesłane? Podaj podstawę prawną ze np Poczta Polska
    > ma odsyłać przesyłki InPostu czy odwrotnie.
    Jest chyba oczywiste że mają być odesłane przez tego usługodawcę
    pocztowego z którym nadawca firmowy ma umowę.
    Odsyłanie czegokolwiek na mój własny koszt, czy na koszt
    konkurencyjnej firmy pocztowej, nie ma podstaw. Co prawda jeśli
    nadawca nie zrezygnuje z wysyłania listów na nieprawidłowy adres,
    wtedy mogę się wkurzyć i wysłać "Skargę" na własny koszt.

    Poza tym dodam jeszcze że Poczta Polska nie kwituje PRZYJĘCIA
    PRZESYŁKI nierejestrowanej DO ODESŁANIA, a InPost to robi (na
    kserokopii obu stron listu przygotowanego do odesłania).
    "Przyjęto do odesłania" - data - pracownik

  • 44. Data: 2013-03-10 14:31:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-10 14:24, poszukiwacz pisze:
    > Jest chyba oczywiste że mają być odesłane przez tego usługodawcę

    Do pełni szczęścia poproszę jeszcze podstawę ustawową lub umowną powyższego.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2013-03-10 14:39:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 10 Mar 2013 14:24:47 +0100, poszukiwacz
    <o...@g...com> wrote:

    >Jest chyba oczywiste że mają być odesłane przez tego usługodawcę
    >pocztowego z którym nadawca firmowy ma umowę.
    I skad je odbiera ten uslugodawca? Mam sie fatygowac do biura inpostu
    kilka lub kilkadziesiat km aby im to oddac? :)

    WAM

  • 46. Data: 2013-03-10 16:50:23
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    WAM wrote:
    > I skad je odbiera ten uslugodawca? Mam sie fatygowac do biura inpostu
    > kilka lub kilkadziesiat km aby im to oddac? :)
    Wiem tylko że InPost nie ma ustawowego obowiązku realizowania
    usług pocztowych na całym obszarze Polski.
    Poszukaj dokładnych regulaminów InPostu, jak przewidziane są zwroty.

  • 47. Data: 2013-03-10 17:42:11
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Liwiusz wrote:
    > Do pełni szczęścia poproszę jeszcze podstawę ustawową lub
    > umowną powyższego.
    Art. 39 Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.
    Z Art. 39. ust. 2 pkt 2 wynika że Poczta Polska ma nawet
    obowiązek przekazywania zwrotów właściwym operatorom pocztowym
    czyli np. InPost-owi!

    Przy okazji dowiedziałem się że "pocztowy operator publiczny"
    jest w aktualnej ustawie nazywany "pocztowy operator wyznaczony",
    co trochę niestylistycznie brzmi, jak niedokończone stwierdzenie.

    Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe - nie obowiązuje.