  • 1. Data: 2013-02-26 11:32:53
    Temat: Żądanie zarządcy nieruchomości
    Od: Marek <n...@k...pl>

    Zarządca nieruchomości wystosował do mnie pismo z żądaniem przedłożenia
    mu stwierdzenia nabycia spadku lub udokumentowanie faktu, że wystąpiłem
    do sądu z wnioskiem o uzyskanie tego stwierdzenia. Czy zarządca ma prawo
    żądać od nas ( ja i brat) byśmy przeprowadzili postępowanie spadkowe po
    śmierci mamy. Mam informacje, że mogę użytkować to mieszkanie na
    prawach "posiadacza samoistnego", jak również brać udział
    w zebraniach wspólnoty mieszkaniowej z prawem głosowania podejmowanych
    uchwał.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-02-26 11:50:01
    Temat: Re: Żądanie zarządcy nieruchomości
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-02-26 11:32, Marek pisze:
> [...]
    > do sądu z wnioskiem o uzyskanie tego stwierdzenia. Czy zarządca ma prawo
    > żądać od nas ( ja i brat) byśmy przeprowadzili postępowanie spadkowe po

    Żądać ma prawo. Ty masz prawo jego żądanie olać.

    Mam informacje, że mogę użytkować to mieszkanie na prawach
    > "posiadacza samoistnego", jak również brać udział
    > w zebraniach wspólnoty mieszkaniowej z prawem głosowania podejmowanych
    > uchwał.

    Skąd te informacje?
    Trochę dziwne, bo głosują właściciele (tak wyraźnie mówi ustawa), a nie
    "samoistni posiadacze", cokolwiek by to określenie miało znaczyć.

    Dziwna to trochę logika, aby nie-załatwiać spraw spadkowych, ale może
    macie powody.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2013-02-26 12:59:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    > prawach "posiadacza samoistnego", jak również brać udział
    > w zebraniach wspólnoty mieszkaniowej z prawem głosowania podejmowanych

    odpisz mu, ze jak chce, to niech sam wystapi do sądu z wnioskiem o
    stwierdzenie nabycia spadku.

    A tak w ogole to po co mu tu i do czego?

  • 4. Data: 2013-02-26 16:11:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2013 11:32:53 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    >Mam informacje, że mogę użytkować to mieszkanie na
    >
    > prawach "posiadacza samoistnego",
    Może i użytkowac możesz ale elektrownia prad wyłaczy, gazownia gaz odetnie jak się
    dowiedza że umowy są zmarła osobę
    >jak również brać udział
    > w zebraniach wspólnoty mieszkaniowej z prawem głosowania podejmowanych
    > uchwał.
    Brać udział w zebraniach pewnie mozesz ale już prawa głosu chyba nie masz.

  • 5. Data: 2013-02-26 16:13:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2013 12:59:39 UTC+1 użytkownik witek napisał:
    > A tak w ogole to po co mu tu i do czego?
    Może o głosowania na zebraniach chodzi.
    Może są jakies zaległości w mediach/czynszu/funduszu remontowym?.
    Powodów moze być sporo

  • 6. Data: 2013-02-26 16:55:23
    Od: Marek <n...@k...pl>

    W dniu 2013-02-26 16:13, Kris pisze:
    > Może o głosowania na zebraniach chodzi.
    > Może są jakies zaległości w mediach/czynszu/funduszu remontowym?.
    > Powodów moze być sporo

    Od wielu lat uczestniczyłem w zebraniach, mam zameldowanie w mieszkaniu
    zmarłej mamy. Zaległości w opłatach brak. Ciekaw jestem czy jakieś
    przepisy regulujące działalność zarządcy wymagają aby on wyjaśniał jaki
    jest stan prawny nieruchomości jakimi zarządza.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-02-26 17:06:54
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-02-26 16:55, Marek pisze:

> [...]
    > jestem czy jakieś przepisy regulujące działalność zarządcy
    > wymagają aby on wyjaśniał jaki jest stan prawny nieruchomości

    Bez powodu tego nie robi. Jeśli Ty tego nie zrobisz - on może
    zrobić to za Ciebie.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 8. Data: 2013-02-26 17:21:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

> [...]
    > przepisy regulujące działalność zarządcy wymagają aby on wyjaśniał jaki
    > jest stan prawny nieruchomości jakimi zarządza.

    a jaki jest status tego mieszkania?
    i czy spoldzielnia czy wspolnota
    i czy zarzadca to sama spldzielnia czy zewnetrzna firma.

  • 9. Data: 2013-02-26 19:54:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Feb 2013, Kris wrote:

    > Może i użytkowac możesz ale [...]
    > Brać udział w zebraniach pewnie mozesz

    Nie widzę podstaw.
    To nie są zebrania lokatorów.
    A powołanie się na prawa do spadku wobec osób trzecich jest skuteczne
    TYLKO po przedstawieniu stwierdzenia spadku (lub tożsamej operacji
    notarialnej, "poświadczeniem" czy jak jej tam).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-02-26 23:42:21
    Od: Marek <n...@k...pl>

    W dniu 2013-02-26 17:21, witek pisze:
    > a jaki jest status tego mieszkania?
    > i czy spoldzielnia czy wspolnota
    > i czy zarzadca to sama spldzielnia czy zewnetrzna firma.

    Mieszkanie zostało wykupione od gminy ponad 10 lat temu, została
    utworzona wspólnota mieszkaniowa. Zarządzanie zostało powierzone
    zewnętrznej firmie.

    --
    Marek