  • 1. Data: 2004-01-18 19:47:47
    Temat: List polecony
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Witam !!

    Ostatnio słyszałem od radcy prawnego, że jest przepis mówiący o tym, iż list
    polecony, który był wysłany dwa razy i nie został odebrany przez odbiore;
    jest traktowany jako doręczony.

    Czy to jest prawda? Wiem, że kiedyś takie coś funkcjonowało, ale czy taki
    idiotyzm trwa dalej?

    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2004-01-18 20:06:51
    Temat: Re: List polecony
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "kovalek" <k...@o...pl> naskrobał/a w

    > Czy to jest prawda?

    Nie, wystraczy raz wysłać, to listonosz chodzi z nim 2 razy.

    > Wiem, że kiedyś takie coś funkcjonowało, ale czy
    > taki idiotyzm trwa dalej?

    To ie idiotyzm i tak, trwa dalej.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzis Slonce nie wzejdzie, bo za zimno.

  • 3. Data: 2004-01-18 21:32:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > To ie idiotyzm i tak, trwa dalej.

    Ale to domniemanie doręczenia ma dość wąski zakres obowiązywania. Z reguły
    wymagane jest skuteczne doręczenie. W prawie cywilnym, gdy adres strony
    nie można ustalić powołuje się dla niej kuratora. Podobnie w postępowaniu
    administracyjnym. W karnym zarządza się poszukiwania.

    Zastosowanie powyższej zasady jest generalnie ograniczone do sytuacji, gdy
    strona wie o postępowaniu i pouczona nie dochowa obowiązku podania nowego
    adresu. No ale to wówczas jej wina a nie organu procesowego.

  • 4. Data: 2004-01-18 22:25:34
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "kovalek" <k...@o...pl> naskrobał/a w

    > Nie, wystraczy raz wysłać, to listonosz chodzi z nim 2 razy.

    i jesli nie doręczy to jest zwracany do nadawcy, a jeżeli adres nadawcy jest
    np. nieczytelny lub przypadkiem nie ma nadawcy, traktuje się taki list za
    niedoręczalny, jedzie do Koluszek ten list i tam komisyjnie jest otwierany w
    celu ustalenia nadawcy, ewentualnie aby nie zniszczyć jakiś ciekawej
    zawartości, którą można by wystawić na licytacje.

    Zawartość niedoręczalnych paczek jest wystawiana na licytację. Czasem można
    załapać się na coś ciekawego po rozsądnej cenie. Nie znam niestety
    szczegółów kiedy odbywaja się takie aukcje. Info w urzędzie przesyłek
    niedoręczalnych w Koluszkach bodajże.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018

  • 5. Data: 2004-01-19 10:34:51
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    > i jesli nie doręczy to jest zwracany do nadawcy, a jeżeli adres nadawcy
    jest
    > np. nieczytelny lub przypadkiem nie ma nadawcy, traktuje się taki list za
    > niedoręczalny,

    Jeśli nie ma adresu nadawcy lub jest nieczytelny, to poczta nadawcy nie
    powinna go wysłać, a listu poleconego nie wkładasz do skrzynki.

  • 6. Data: 2004-01-19 11:45:03
    Od: Mak Sym <m...@o...pl>

> [...]
    > jest traktowany jako doręczony.
    >
    > Czy to jest prawda? Wiem, że kiedyś takie coś funkcjonowało, ale czy taki

    Tak, niestety ten skończony idiotyzm trwa nadal i zdaje się będzie
    trwał, bo polskim urzędasom jest to na rękę.

    Maksym Kammerer

  • 7. Data: 2004-01-19 16:48:16
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kovalek" napisał:

> [...]
    list
    | polecony, który był wysłany dwa razy i nie został odebrany przez odbiore;

    Chodzi o pisma wysłane w postępowaniu cywilnym, karnym, administracyjnym i
    podatkowym.
    Pisma takie wysłyłane są listami poleconymi na szczególnych zasadach
    (odmiennie w różnych postępowaniach). Po upływie terminu odbioru są zwracane
    do nadawcy i traktowane jako doręczone. Jeśli sprawa Cię bardziej
    interesuje, mogę szerzej opisać.
    Jednak nie dotyczy to listów poleconych przyjmowanych do przewozu i
    doręczenia na zwykłych zasadach.

    | Wiem, że kiedyś takie coś funkcjonowało, ale czy taki
    | idiotyzm trwa dalej?

    Kiedyś takie coś nie funkcjonowało w ten sposób - pisma były przesyłane jako
    przesyłki zwykłe z potwierdzeniem odbioru. A samo traktowanie tych przesyłek
    i sposób postępowania z nimi był jeszcze bardziej skomplikowany niż teraz
    (różne terminy odbioru, zawiadomienie w przypadku nieobecności na różnych
    drukach, różne miejsca pozostawienia zawiadomienia - w skrzynce lub na
    drzwiach :-) itp.)

    Pozdr.,

  • 8. Data: 2004-01-19 16:52:43
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" napisał:

    | Nie, wystraczy raz wysłać, to listonosz chodzi z nim 2 razy.

    Nie chodzi dwa razy - przesyłki są dwukrotnie awizowane (za drugim razem
    niesie tylko zawiadomienie powtórne).

    | i jesli nie doręczy to jest zwracany do nadawcy, a jeżeli adres nadawcy
    jest
    | np. nieczytelny

    Albo nadawca odmówi przyjęcia, albo odmówi uiszczenia ciążących opłat...

    | lub przypadkiem nie ma nadawcy,

    W przypadku przesyłek rejestrowanych teoretycznie nie powinno mieć to
    miejsca, ale może się zdarzyć.

    Tak właśnie :)

    Pozdr.,