  • 1. Data: 2004-01-18 18:58:23
    Temat: Prośba o radę w sprawie KPWG
    Od: "Marcin" <s...@p...onet.pl>

    Witam!

    Może ktoś z grupowiczów mi pomoże. Chciałbym na stronie www udostępnić
    odpłatnie sygnały prostego systemu inwestycyjnego dla wybranych akcji.
    Problem jednak w tym, że zgodnie z zapisami:

    Artykuł 39
    Przez doradztwo w zakresie obrotu papierami wartościowymi rozumie się
    odpłatne udzielanie pisemnej lub ustnej rekomendacji nabycia lub zbycia
    oznaczonych papierów wartościowych albo powstrzymania się od zawarcia
    transakcji dotyczącej tych papierów.

    oraz
    Artykuł 3
    1. Papierami wartościowymi w rozumieniu ustawy są akcje, prawa do akcji,
    kwity depozytowe, obligacje, listy zastawne, certyfikaty inwestycyjne, jak
    również inne papiery wartościowe wyemitowane na podstawie właściwych
    przepisów prawa polskiego lub obcego.
    2. Papierami wartościowymi w rozumieniu ustawy są również zbywalne prawa
    majątkowe wynikające z papierów wartościowych, o których mowa w ust. 1.
    3. Papierami wartościowymi są również inne, niż wymienione w ust. 2, prawa
    majątkowe, których cena zależy bezpośrednio lub pośrednio od ceny papierów
    wartościowych wymienionych w ust. 1 i 2 (prawa pochodne).

    ...jest to niemożliwe ;-(

    Czy jeśli np. sygnały byłyby udostępnione "formalnie" bez opłat, ale
    sam dostęp do całego serwisu (uzyskanie loginu i hasła) wymagałby
    wniesienia opłaty z dowolnym tytułem (np. opłata członkowska, etc),
    to dalej podlega się pod powyższe paragrafy?

    Jeśli ktoś z grupowiczów ma jakiś pomysł aby rozwiązać ten problem,
    proszę także o kontakt na priv.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-01-18 21:36:34
    Temat: Re: Prośba o radę w sprawie KPWG
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1e03.000001a4.400ad74e@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > wniesienia opłaty z dowolnym tytułem (np. opłata członkowska, etc),
    > to dalej podlega się pod powyższe paragrafy?

    Moim zdaniem tak.

    > Jeśli ktoś z grupowiczów ma jakiś pomysł aby rozwiązać ten problem,
    > proszę także o kontakt na priv.

    Trzeba zdobyć stosowne uprawnienia. Generalnie w tym zakazie chodzi o to,
    by porad tego typu za pieniądze mogli udzielać tylko profesjonaliści.

  • 3. Data: 2004-01-19 18:09:25
    Od: s...@p...onet.pl

    > Moim zdaniem tak.
    A kiedy nie będzie się podlegało? ;-))

    > Trzeba zdobyć stosowne uprawnienia. Generalnie w tym zakazie chodzi o to,
    > by porad tego typu za pieniądze mogli udzielać tylko profesjonaliści.
    No tu nie mogę się z Tobą zgodzić. Nie uważam, aby papier w postaci "Doradcy
    Inwestycyjnego" był dla Klienta gwarancją sukcesu. W tej branży nikt nie ma
    monopolu na racje - to rynek (ZAWSZE!) weryfikuje umiejętności inwestora
    (doradcy) a nie instytucja w postaci KPWG!
    Na zachodzie funkcjonuje to po ludzku i jeśli ktoś jest w te klocki
    dobry/słaby, to po prostu albo ma albo nie ma Klientów... uhhhh.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2004-01-19 22:51:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A kiedy nie będzie się podlegało? ;-))

    Ja będzie darmowe na przykłąd. Alo jak nie będzie dordztwem.

> [...]
    > Na zachodzie funkcjonuje to po ludzku i jeśli ktoś jest w te klocki
    > dobry/słaby, to po prostu albo ma albo nie ma Klientów... uhhhh.

    Nie znam się na tym na tyle, by podjąć polemikę i przekonywać Cię, że
    ustawodawca miał rację. W każdym razie ustawodawca był uprzejmy być
    odmiennego zdania i niewiele tu można zaradzić.