  • 41. Data: 2012-04-17 09:57:19
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ajgor wrote:
    > Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości

    > No dobra. A zalozmy, ze mam router, do ktorego sa podpiete trzy, lub
    > cztery komputery. Policja zgarnie wszystkie, i na jednym znajdzie cos
    > sciaganego. A ja na to powiem:
    > Panie a skad ja mam wiedziec, kto to sciagal? Jest nas czworo w domu,
    > i kazdy ma dostep do wszystkim komputerow.
    > To mogl sciagac ktorys z dzieciakow, a mogla zona. Nie mam pojecia,
    > ktore sciagalo.
    > Co oni wtedy zrobia?
    > Tak czysto teoretycznie sie pytam.

    po pierwsze to oni znajdą tak po roku lub dwóch, oczywiście ty w tym czasie
    już kupisz te 4 komputery za drobne 8000 zł oraz dane z dysków.

  • 42. Data: 2012-04-17 09:58:36
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.04.2012 09:55, Marek Dyjor pisze:

    > już pomijajać ze 2 koła to jednak jest troszkę forsy dla więszości
    > drobnych przedsiebiorców.

    Tu akurat się nieco zgodzę z Ajgorem. Jeżeli masz narzędzie pracy -
    powinieneś być ubezpieczony od tego że Ci się to narzędzie spali,
    popsuje, dożyje swoich dni czy coś ...

    Inaczej kawa rozlana w niewłaściwym czasie lub miejscu może oznaczać
    bankructwo rodziny.

    p. m.

  • 43. Data: 2012-04-17 09:59:19
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.04.2012 09:54, Marek Dyjor pisze:

    > i zawartość dysków też kupujesz gotowa w sklepie? pocztę pisma notatki...
    >
    > ale pierdzielisz. policja ci zabierze wszytsko co znajdzie w lokalu
    > razem z kopiami zapasowymi chyba, że je trzymasz je gdzieś u sąsiada.

    Słyszałem o dyskach WIFI chowanych w szafie. Sam się zastanawiam nad
    takim, własnie na użytek wizyty Policji.

    p. m.

  • 44. Data: 2012-04-17 10:20:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m wrote:

> [...]
    > popsuje, dożyje swoich dni czy coś ...
    >
    > Inaczej kawa rozlana w niewłaściwym czasie lub miejscu może oznaczać

    tylko że poliszaje moga ci zwinąć wszystkie kopie zapasowe i wtedy dupa
    blada...

  • 45. Data: 2012-04-17 10:22:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m wrote:

    > Słyszałem o dyskach WIFI chowanych w szafie. Sam się zastanawiam nad
    > takim, własnie na użytek wizyty Policji.

    Gorzej gdy z policja przylezie jakiś ekspert który ci sprawdzi że masz
    serwer w sieci i zażądają wydania także tego urządzenia.

    Pamiętaj ze policja nie przychodzi z nakazem wydania tylko z nakazem
    przeszukania i mają prawo ci przetrzepać dom skutecznie.

  • 46. Data: 2012-04-17 10:41:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Darek napisa?(a):

    > A jakim przestępstwem/wykroczeniem jest utrzymywanie otwartego łącza Wifi?

    Pisałem o odpowiedzialnosci a nie o wykroczeniu badz przestepstwie.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 47. Data: 2012-04-17 10:44:58
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.04.2012 10:20, Marek Dyjor pisze:

    > tylko że poliszaje moga ci zwinąć wszystkie kopie zapasowe i wtedy dupa
    > blada...

    "Tu akurat" oznacza "w temacie 2 kół". Po prostu - musisz mieć te 2 koła
    w zaskórniakach, żeby być jako tako zabezpieczonym.

    A co do kopii zapasowych - to właśnie sam bym chciał wiedzieć gdzie
    trzyma, sam być może skorzystam :).

    p. m.

  • 48. Data: 2012-04-17 10:47:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    januszek napisał(a) :
    > Darek napisa?(a):

    > Pisałem o odpowiedzialnosci a nie o wykroczeniu badz przestepstwie.

    A od kiedy ponosi się odpowiedzialność za niezabronione czyny?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 49. Data: 2012-04-17 10:54:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor napisał(a) :

> [...]
    >
    > Pamiętaj ze policja nie przychodzi z nakazem wydania tylko z nakazem
    > przeszukania i mają prawo ci przetrzepać dom skutecznie.

    Padł już kiedyś taki pomysł, że robione co jakiś czas kopie na DVD
    wysyłać listownie do innej miejscowości :-)
    Koszt chyba niewielki w porównaniu z konsekwencjami fizycznego braku
    możliwości odtworzenia systemu. Niech to będzie 2 razy w tygodniu
    listem zwykłym. Koszt fatygi i znaczka to max 3 zł. Rocznie 330zł.
    No cóż, polisa kosztuje.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 50. Data: 2012-04-17 11:03:03
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.04.2012 10:54, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > możliwości odtworzenia systemu. Niech to będzie 2 razy w tygodniu
    > listem zwykłym. Koszt fatygi i znaczka to max 3 zł. Rocznie 330zł.

    Koszt organizacyjny - ogromny. Repozytorium jednego projektu zajmuje u
    mnie kilkaset mega, + materiały drugie tyle. Projektów kilkanaście.
    Chyba bym tydzień nagrywał.

    Chyba że myślisz o przyrostowych - ale wtedy znowu odzyskiwanie systemu
    z kilkuset płytek - koszmar.

    p. m.