  • 1. Data: 2006-07-26 03:03:35
    Temat: Licencja GNU a kopiowanie
    Od: p...@i...pl

    Witam!

    Serdecznie proszę o pomoc.

    Czytałem Państwa grupę jak i informacje na wikipedia, ale niestety
    język prawny nie jest mi zrozumiały ?

    Chciałbym skopiować i umieścić na własnej stronie artykuł z
    www.wikipedia.pl, ale nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem
    treść licencji na której są one publikowane.

    Przykład art.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Nysa

    artykuł jest na licencji GNU

    Strona na której chciałbym umieścić artykuł to portal poświecony
    turystyce (w pewnym stopniu płatny).Oczywiście dostęp do art. byłby
    darmowy i nie czerpałbym z niego jakichkolwiek korzyści.

    Czy dobrze zrozumiałem, ze jeśli umieszczę pod treścią informacje
    o tym iz art. jest na licencji GNU to skopiowanie go nie będzie
    naruszeniem praw autorskich?

    Z góry dziękuje Państwu za pomoc!

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-07-26 04:12:08
    Temat: Re: Licencja GNU a kopiowanie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    p...@i...pl napisał(a):

    > Chciałbym skopiować i umieścić na własnej stronie artykuł z
    > www.wikipedia.pl, ale nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem
    > treść licencji na której są one publikowane.

    Moim zdaniem o interpretacje powinies poprosic ktoregos z polskich
    adminow Wikipedii bo moze sie okazac, ze zapisy licencji w jezyku
    polskim wazne sa tylko wtedy kiedy nosisz zielone slipki.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-07-26 06:50:25
    Od: Murceen <m...@c...pl>

    Dnia 2006-07-26 06:12, Użytkownik januszek napisał:

    > Moim zdaniem o interpretacje powinies poprosic ktoregos z polskich
    > adminow Wikipedii bo moze sie okazac, ze zapisy licencji w jezyku
    > polskim wazne sa tylko wtedy kiedy nosisz zielone slipki.

    co chcesz przez to powiedziec?

    m.

  • 4. Data: 2006-07-26 07:36:09
    Od: Andrzej J. Makarczuk <Mc@R.>

    p...@i...pl w
    <1...@p...googlegroups.co
    m>:

    >Chciałbym skopiować i umieścić na własnej stronie artykuł z
    >www.wikipedia.pl ...

    Śmiało, między innymi po to powstała Wiki.

    Z formalnego punktu widzenia powinieneś zamieścić wraz z
    artykułem/artykułami treść licencji GNU FDL oraz autorów artykułu.
    Z praktycznego wystarczy jak dasz na stronie dasz info o pochodzeniu
    tekstu z wiki (najlepiej z linkiem).

    >Strona na której chciałbym umieścić artykuł to portal poświecony
    >turystyce (w pewnym stopniu płatny).Oczywiście dostęp do art. byłby
    >darmowy i nie czerpałbym z niego jakichkolwiek korzyści.

    Możesz czerpać, możesz modyfikować.

    pozdrawiam
    makar

    --
    makaraj Mowa jest srebrem
    na Robota złotem

  • 5. Data: 2006-07-26 08:26:54
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "Murceen" <m...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:ea73fq$3ru$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > co chcesz przez to powiedziec?

    ze lubi zielony? :)

  • 6. Data: 2006-07-26 10:10:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Murceen napisał(a):

    > co chcesz przez to powiedziec?

    Że wiążący jest oryginał amerykański a tłumaczenia są tylko
    nieoficjalnymi tłumaczeniami etc, etc... ;)

    j.

  • 7. Data: 2006-07-26 20:44:35
    Od: p...@i...pl

    Serdecznie dziekuje Panu za pomoc.