  • 11. Data: 2002-06-20 00:46:30
    Temat: Re: Legitymacja, konduktor PKP
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Jan Dziąba" <r...@s...lex.pl> napisał w
    wiadomości news:aeqavo$ph8$1@news.tpi.pl...

    > Wrecz przeciwnie, nie oddawac, zadzwonic z telefonu komorkowego na
    numer 997
    > lub 112, dyzurnemu policjantowi opisac zaistniala sporna sytuacje
    (konduktor
    > twierdzi, ze legitymacja jest podrobiona, ty - ze jest prawdziwa) i
    zazadac
    > przybycia policji na najblizsza stacje kolejowa. W 99,9% takie
    postawienie
    > sprawy rozwiazuje problem.

    Zwłaszcza jak legitymacja podrasowana

    > Poza tym NIE WOLNO niczego podpisywac. Podpisanie mandatu jest
    rownoznaczne
    > z przyznaniem sie i utrudnia pozniejsz dochodzenie swoich praw.

    Nieprawda - jeżeli nie było wykroczenia/przestępstwa Sąd uchyla taki
    mandat z mocy prawa.
    Odmowa podpisania=adnotacja kontrolera o odmowie=Twój podpis. Lepiej
    podpisać i dopisać swoje zdanie.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 12. Data: 2002-06-20 07:47:46
    Od: "Aaapsik" <a...@p...fm>

    Użytkownik <v...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...

    > heh no czasami tak robie :)
    > ale szczerze mowiac to konduktor wtedy powie, ze skoro nie chcesz mu dac
    > legitymacji do reki to jest podejrzana, na bank jedna z pieczatek bedzie
    > krzywa, rozmyta i cos -- no i bedziesz przez dwa miesiace bez legitymacji
    > jezdzil :)

    a zakwestionowanie autentycznosci legitymacji kontrolera (na pewno jest
    jakas pieczatka krzywo, stare zdjecie .. :-) ?
    tez mgoe ja zatrzymac jako obywatelski obowiazek?

    Piotr A. (Aaapsik)

  • 13. Data: 2002-06-21 16:13:44
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    k...@w...pl> napisał:

    >jeżeli nie było wykroczenia/przestępstwa Sąd uchyla taki
    >mandat z mocy prawa.
    1. A ktory organ 'za przestepstwo' karze mandatem ?
    2. Jesli 'z mocy prawa', to sad jest zbedny, a ten wydaje wyroku w
    oparciu o obowiazujace prawo ;-)

    >adnotacja kontrolera o odmowie=Twój podpis.
    Wcale nie równa sie !

    >Lepiej podpisać i dopisać swoje zdanie.
    'Podpisanie' =przyjecie mandatu.
    A tak w ogole kontroler biletów nie ma uprawnień do wystawia mandatów.

    Artur Golański

  • 14. Data: 2002-06-24 16:27:03
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > 1. A ktory organ 'za przestepstwo' karze mandatem ?

    Dla niektórych "mandatem" są opłaty wystawiane przez RENOMĘ, stąd
    asekuracyjnie "przestępstwo" :-)))

    > 2. Jesli 'z mocy prawa', to sad jest zbedny, a ten wydaje wyroku w
    > oparciu o obowiazujace prawo ;-)

    Jeżeli się nie odwołasz (do Sądu) to po 7 dniach mandat staje się
    "prawomocny", nawet jak jest niesłusznie wymierzony (bo nie było
    wykroczenia) :-)))

    > Wcale nie równa sie !

    Poddaję się, nie wiem. Być może masz rację.

    > 'Podpisanie' =przyjecie mandatu.

    No to co? ZTCP masz 7 dni na odwołanie.

    > A tak w ogole kontroler biletów nie ma uprawnień do wystawia
    mandatów.

    A to akurat wiem. :-)))

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 15. Data: 2002-06-25 18:36:35
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    <k...@w...pl> napisał:

    >Jeżeli się nie odwołasz (do Sądu) to po 7 dniach mandat staje się
    >"prawomocny",
    Oj Kotewka, Kotewka i po co sie sprzeczasz ?
    Wiecej czytaj, mniej pisać ;-)

    'Prawomocny' staje się z chwila pokwitowania jego odbioru przez
    ukaranego lub z chwila uiszczenia grzywny, jesli nalozono zaocznie
    (art. 98. § 3 i § 5 KPoW)

    >nawet jak jest niesłusznie wymierzony (bo nie było wykroczenia) :-)))
    Natomiast prawomocy 'podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę nałożono za
    czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie' (*)

    >No to co? ZTCP masz 7 dni na odwołanie.
    I co Ci po tych 7 dniach ?
    Podpisany=prawomocy=nie podlega uchyleniu jesli NIE zachodzi (*)

    Artur Golański