  • 11. Data: 2012-04-24 14:10:31
    Temat: Re: L4 a kilka miejsc pracy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2012 13:11, spp pisze:

    > Czy odbierać telefony
    >
    > A czymże się to różni od normalnej pracy gdy nie ma L4?

    No tym, że bez L4 sam jeżdżę. Choć i owszem, bywa, że podzlecam
    podwykonawcom, z różnych powodów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2012-04-24 14:11:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Nic.

    A pisałeś, że może być problem, bo ZUS to połączy po PESEL-u

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2012-04-24 14:11:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2012 13:17, SDD pisze:

    > Nie. Zus placi nawet za jeden dzien zwolnienia. I za ten dzien
    > proporcjonalnie obnizasz skladki.
    >
    > Z tym, ze jesli zachorujesz dzis, to pieniadze otrzymasz faktycznie
    > dopiero za ponad miesiac.

    Aha. No w każdym razie, nigdy mi się nie chciało bawić w chorobowe.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2012-04-24 14:59:10
    Od: spp <s...@g...pl>

    > A pisałeś, że może być problem, bo ZUS to połączy po PESEL-u

    Z samego braku zwolnienia w działalności nic nie wyniknie, gorzej jak
    brak zwolnienia w działalności będzie powodem do kontroli...

    --
    spp

  • 15. Data: 2012-04-24 15:03:44
    Od: spp <s...@g...pl>

    > No tym, że bez L4 sam jeżdżę. Choć i owszem, bywa, że podzlecam
    > podwykonawcom, z różnych powodów.

    Czyli niczym, dla ZUS są jest to normalna działalność zarobkowa.

    --
    spp

  • 16. Data: 2012-04-24 15:37:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2012 14:59, spp pisze:
    > Z samego braku zwolnienia w działalności nic nie wyniknie, gorzej jak
    > brak zwolnienia w działalności będzie powodem do kontroli...

    I co mogą wykryć?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2012-04-24 16:00:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-24, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > I co mogą wykryć?

    Ja miałem odwrotną sytuację: wziąłem L4 na działalność (akurat byłem chory),
    a na pracodawcę - nie (1/2 etatu, więc sobie ten czas po prostu odrobiłem
    w innych dniach). I pracodawca miał potem telefon z ZUS, czy pracowałem
    w podanym okresie czy nie. Jak sądzę jakby odpowiedź okazała się pozytywna,
    to jakieś problemy bym pewnie z tego powodu miał.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2012-04-24 16:55:37
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Aha. No w każdym razie, nigdy mi się nie chciało bawić w chorobowe.

    No jak uwazasz. Ale jesli jestes chorowity i masz jakiegos chocby
    zleceniobiorce, ktory moglby Cie zastapic - to mozesz zawsze troche
    zaoszczedzic.
    1 miesiac chorowania = ~ 2k PLN "do przodu"

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2012-04-24 17:54:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2012 16:55, SDD pisze:

    > No jak uwazasz. Ale jesli jestes chorowity i masz jakiegos chocby
    > zleceniobiorce, ktory moglby Cie zastapic - to mozesz zawsze troche
    > zaoszczedzic.

    No w sumie to przez 12 lat miałem może z 5 razy tygodniowe chorobowe na
    jakieś silne przeziębienie. Dopiero teraz mi się kręgosłup posypał i
    więcej choruję jak jestem.

    > 1 miesiac chorowania = ~ 2k PLN "do przodu"

    Aż tyle płacą? No teraz już po ptokach, bo nie mam ubezpieczenia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2012-04-24 17:59:01
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Tyle efektywnie zyskujesz: zasilek + brak koniecznosci zaplacenia skladki.

    Pozdrawiam
    SDD