  • 1. Data: 2012-04-23 12:39:08
    Temat: zwrot 10 dni- zakup przez net
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Witam

    Jesli chce dokonac zwrotu towaru kupionego przez net to czy przy jego
    odbiorze mam prawo go rozpakowac i ogladnac czy w srodku nie jest nic
    uszkodzone czy tez moge tylko dokonac ogledzin zew. i stweirdzic czy nie
    zostalo naruszone opakowanie?
    Sprzet to elektronika

    jak to jest prawnie ?

  • 2. Data: 2012-04-23 12:43:15
    Temat: Re: zwrot 10 dni- zakup przez net
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-23 12:39, LUKAS pisze:

> [...]
    > odbiorze mam prawo go rozpakowac i ogladnac czy w srodku nie jest nic
    > uszkodzone czy tez moge tylko dokonac ogledzin zew. i stweirdzic czy nie

    Możesz nawet używać. ;)

    --
    spp

  • 3. Data: 2012-04-23 13:15:19
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-23 12:43, spp pisze:

    > Możesz nawet używać. ;)
    Tyle, że w takim przypadku sklep może robić problemy przy zwrocie.
    Z historii opisanych w necie wynika, że sklepy potrafiły celowo
    uszkodzić zwracany towar aby móc odmówić przyjęcia zwrotu.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 4. Data: 2012-04-23 15:22:04
    Od: tryton <d...@o...pl>

> [...]
    > odbiorze mam prawo go rozpakowac i ogladnac czy w srodku nie jest nic
    > uszkodzone czy tez moge tylko dokonac ogledzin zew. i stweirdzic czy nie

    jeśli odbierasz bezpośrednio od jakiegoś kuriera to jak najbardziej

    jeżeli odbierasz w punkcie odbioru jak w niektórych firmach, to zwrotu
    nie możesz zrobić

  • 5. Data: 2012-04-23 19:15:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2012 15:22, tryton pisze:
    > jeżeli odbierasz w punkcie odbioru jak w niektórych firmach, to zwrotu
    > nie możesz zrobić

    Albowiem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2012-04-23 20:12:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Apr 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Albowiem?

    Albowiem oni wszyscy już ustawę przeczytali :O

    Losujemy:
    http://www.euro.com.pl/regulamin.xml

    Cytat:
    "Korzystanie przez Klienta z możliwoœci dokonania
    [BACZNOSC!]
    Rezerwacji lub Zamówienia
    [spocznij]
    drogš telefonicznš"

    Zauważyłes cos czy nie?
    (kiedy zawierana jest umowa, jesli "Klient" dokona "Rezerwacji"?)

    Rzecz jasna, regulamin przewiduje sprzedaż na odległosc.
    Ale to nie znaczy, że w tej formie cokolwiek musi być oferowane,
    a jesli już, to wcale nie we wszystkich formach, np. "umowa
    na odległosc" wyłacznie dla przypadku dostawy kurierem.

    A że "K"lient wybiera "R"ezerwację, to już wybór klienta ;)
    (z całym szacunkiem, wielkimi literami ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-04-23 21:11:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A że "K"lient wybiera "R"ezerwację, to już wybór klienta ;)
    > (z całym szacunkiem, wielkimi literami ;))

    Ale nic nie było o rezerwacji. Było o ZAKUPIE PRZEZ NET. Czyli zakup
    dokonany został poza siedzibą sprzedawcy. A że odbiór został wykonany w
    punkcie odbioru, to chyba nie rzutuje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2012-04-23 21:17:47
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    > Ale nic nie było o rezerwacji. Było o ZAKUPIE PRZEZ NET. Czyli zakup
    > dokonany został poza siedzibą sprzedawcy. A że odbiór został wykonany w
    > punkcie odbioru, to chyba nie rzutuje.
    Trzeba by to przemyśleć. Czy przy przed odbiorem miałeś możliwość
    zapoznania się u sprzedawcy z kupowanym produktem? Czy zapłaciłeś za
    przesyłkę? Kiedy i gdzie wydrukowano fakturę lub paragon?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 9. Data: 2012-04-23 21:21:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    > Ale nic nie było o rezerwacji. Było o ZAKUPIE PRZEZ NET. Czyli zakup
    > dokonany został poza siedzibą sprzedawcy. A że odbiór został wykonany w
    > punkcie odbioru, to chyba nie rzutuje.

    Zauważ, że zwykle nie.

    Przy takim "zakupie" nie płacisz z góry w internecie, a dopiero przy
    odbiorze w sklepie.
    To co zrobiłeś w internecie to zleciłeś dostarczenie towaru do sklepu i
    zarezerwowanie go dla siebie.
    W sklepie możesz go jak najbardziej obejrzec i ... nie kupić.
    Ale jak kupisz, to nie ma mowy o kupowanie przez internet i zwrocie pozniej.

    No chyba, ze było tak jak piszesz. Czyli w internecie kupiłeś,
    zapłaciłeś, a w sklepie tylko odbierasz.

  • 10. Data: 2012-04-23 21:29:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2012 21:21, witek pisze:
    > Zauważ, że zwykle nie.
    > Przy takim "zakupie" nie płacisz z góry w internecie, a dopiero przy
    > odbiorze w sklepie.

    Nie wiem, mało takich mam sytuacji, więc nie umiem ocenić zwykle.

    > To co zrobiłeś w internecie to zleciłeś dostarczenie towaru do sklepu i
    > zarezerwowanie go dla siebie.
    > W sklepie możesz go jak najbardziej obejrzec i ... nie kupić.

    No zależy. Np. jak zamawiałem książki w Empicu, to płaciłem już kartą
    przez WWW, tylko wybrałem Dostawa do Salonu w Zabrzu 0zł, bo wiedziałem,
    że tam i tak będę. W salonie obsługa wręczyła mi zapakowaną w karton
    książkę, z nadrukowanym adresem itp. Identycznie, jak wysłaną pocztą,
    tylko niewysłaną pocztą.

    Nie wiem jak przy płatności przy odbiorze, ale też chyba by była taka
    zapakowana paczuszka, choć może by pozwolili otworzyć i zrezygnować. Nie
    testowałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek